Jön az áram, de nem mindegy, hogy honnan és hogyan. Tanult barátaink már végig vették a Zsiguljovszk (régi nevén Kujbisev) vízerőműtől a lakásunkig kialakított elektromos hálózat anomáliáit. Mi most a fali konnektortól az audio-készülékekig történő áramellátás egy sarkalatos pontját vizsgáljuk. Ha az audiojel-láncban a forrás-készüléktől az erősítőig vezető összekötőt „első kábelnek” nevezzük, akkor a tápellátásban is kell egy kezdő, azaz, első kábel. Elhelyezés szempontjából a fali konnektor és az elosztó (áram-kondicionáló vagy hálózati szűrő) közé kell csatlakoztatni. Természetesen ez az elosztó egy un. audiofil modell kell legyen, hogy kábelünk energiaszállítási kvalitásait tovább tudja adni a többi tápkábel részére. Ez az egyik megoldás arra, hogy a továbbiakban tiszta áramot biztosítsunk készülékeink számára. Viszont a TEP-Transparent kábel kifejezetten a nagy teljesítményű, nagy áramigényű készülékek tápellátására ajánlott, mint az integrált erősítők és végfokozatok.
Vezető ér alap anyaga: | NOS réz (1983) |
Szigetelő anyag: | gyapjú |
Csatlakozók: | Furutech |
Méretek: | 150 cm |
Ár: | https://praudio.hu/termek/tep-transparent-halozati-tap-kabel/ |
A Thomas Electronic Products (TEP) manufaktúra magas szintű, kézműves munkával készített kábel-családjának egyes modelljei a minőségi kábelezés tökéletes példái. A TEP-Transparent tápkábel az elektromosságtan alapelveit alkalmazva tudományosan bizonyított módszereket és technológiát használ, alacsony veszteségű és valósághű dinamikus teljesítményt idéz elő. Létezik technika ami nagymértékben csökkenti a kábelek rossz dielektromos tulajdonságait, hogy növelje a sebességet és a jelátvitel pontosságát. Erre az alapra építve a TEP-Transparent tápkábelt mechanikusan hangolt konstrukcióval tervezték, amely a dielektromos hatások további csökkentése érdekében optimalizálja a vezeték méreteit és a vezető erek távolságát. A TEP-Transparent tápkábel OFC oxigénmentes réz szilárd magos vezetékekkel készül, amely a teljesítmény alapját képezi A rézvezeték, a legkisebb elektromos ellenállás érdekében, az antirezonáns geometriának köszönhetően az egészen magas frekvenciákig hatékony.
A kábelszerkezetet logóval ellátott fém gyűrűk fogják közre, két végén kiváló minőségű Furutech csatlakozókkal rendelkezik. A fém gyűrűk az elektromos energia mágneses vonatkozásainak kiszűrésére lettek bevezetve, hogy a lehető legjobb zajszűrést biztosítsák. (Ennek oka az elektromágneses interferencia, aminek számos forrása lehet, úgymint a Wi-Fi routerek, okostelefonok és a kapcsolóüzemű tápegységek. Ezek az eszközök minden saját sugárzási zajukat a helyiségbe juttatják.) A vezető erek nagyon puha és rugalmas szigetelést kaptak, ez lehetővé teszi a kábel könnyű elhelyezését sőt, egy rugalmas kábel kisebb valószínűséggel veszi fel szobában keletkező rezgéseket. A kábel egy világos-szürke színű és igényes kivitelű borítást kapott.
Amikor egy audio-rendszert hallgatunk, valójában minden egyes elektronikának, és azok tápegységének megfelelőségét is halljuk. Így, nem túlzás azt állítani, hogy az audio-rendszer legfontosabb kábelei azok, amelyek a készülékegyüttest táplálják, egyszersmind felelősek a nyers áramért, amely a későbbiek folyamán hallható hanggá válik. Csakhogy, soha senki nem kérdőjelezi meg azt a döntést, hogy „nagy pénzt” fektetünk be egy új erősítő vásárlásába. De, ha ugyanennyit költünk egy kábelre, máris lesz aki felhúzza a szemöldökét. Sajnos ugyanannak a pénznek a tápkábelre költése azonnal kérdéseket vet fel az „épelméjűséggel” kapcsolatban. Ennek ellenére számos vélemény létezik, amelyek hatalmas hangzásbeli változásokra esküsznek, amikor egy szabványos tápkábelt más szintű kábelre cserélnek.
A TEP-Transparent tápkábel mottója az áteresztő képesség. Annak tudatában, hogy a High-End audio világában a teljesítmény növekmény nem egyenesen arányos az árral, egyértelmű, hogy a tápkábel tesztelésébe belevágva nem zárhatjuk ki eddigi tapasztalatainkat.
Meghallgatás
A TEP-Transparent tápkábelhez csatlakoztatva az audio-rendszer hangzása elkezd formát ölteni, olyan koherenciát és pontosságot szolgáltatva, amely a szabványos tápvezetékezéssel elérhetetlen. Az is egyértelmű, hogy a túl sok vezetékkel nagyon hamar meggyűlik a bajunk, és ha a kiválasztás nem lesz tökéletes, még sok más kombináció lehetséges. Tehát, ez itt nem egy tápkábel vásárlási útmutatója, inkább egy beavatás, mert a következő kérdésekre kívántunk választ találni:
1. A különböző gyártók eltérő módon közelítik meg a kábelek tervezését, eltérő anyagokat és geometriákat használnak. Van olyan megközelítés, amely folyamatosan jobb, mint a többi?
2. Sokszor felmerült az is, hogy a hosszabb kábelek jobban teljesítenek, mint a rövidebbek, ami pontosan az ellenkezője annak, amiben általában hiszünk. A kábelnek elég hosszúnak kell lennie ahhoz, hogy kapcsolatot létesítsen két komponens között. Ez itt is igaz – elvégre el kell érni a fali konnektort. A kérdés azonban továbbra is fennáll, hasznot húzhatunk-e a szükségesnél hosszabb tápkábelből?
3. Mekkora hangzási javulás érhető el?
Nagyon fontos lépés, hogy a megfelelő működés érdekében a tápkábelt fázishelyesen kell csatlakoztatni, és ellenőrizni kell, hogy egész elektromos út megfelel-e a helyes polaritásnak! Ha elvégeztük a műveletet, akkor ez az elem teljes mértékben biztosítja az erősítő kvalitásainak kiaknázását, így a következő, magasabb szintre emeli az audio-rendszer hangzását.
A forgalmazótól tesztre kapott példány bemelegítésre vagy bejáratására nem volt szükség. Azt állítani, hogy a hangzás változása megdöbbentő – alábecsülés. Őszintén szólva csak kismértékű változást vártunk a hangzásban. Viszont minden vonatkozásában meglepő volt, felülmúlta az elvárásokat. Első meglepetés, hogy ez a kábel csökkenti a zajt és javítja a szubjektív hangérzetet, a reprodukált hang tisztaságát. Második, a hangszín spektrum kiszélesedése, a hangzáskép határozottabban mutatja a háromdimenziós teret. Mindezek könnyen észrevehetők, és egészen lenyűgözők.
Az egyik legjobb, és ismert példa, a Spanish Harlem című szám Rebecca Pidgeon előadásában (Audiophile Vocal Recordings, Chesky SACD 323, mastering: Bob Katz) régi kedvencünk. Az egyik legjobb keverés, amit Bob Katz valaha készített. Az intimitásról, a csábításról, a melegségről, a ragyogásról és valószínűleg a valaha volt legjobb felvett nagybőgőről szól. Kulcsfontosságú felvétel az általános frekvencia egyensúlyhoz és bármely rendszer középtónusú képességeinek valódi bemutatásához. Egy másik példa Carl Orff – Carmina Burana című műve (TELARC CD-80056) a kórus zenét képviseli, mégpedig a javából. A Pure Digital módban rögzítették, Telarc módra, Soundstream/Threshold berendezésen, belenyúlás és hangszínszabályozás nélkül. Ez a felvétel nagyon árulkodó minden olyan probléma tekintetében, amelyek előfordulhatnak egy audio-rendszer tekintetében a hangfelvétel és a tér-információkkal kapcsolatban. Ha tökéletes az audio-rendszerünk, megszámolhatjuk a kórus tagjait.
Amit a bekötés után, közvetlenül a zene felhangzásakor nagyra értékeltünk (a digitális felvételek sajátossága) a nagy háttér-csend közvetítése. Anélkül, hogy kevesebb lett volna a fontos térinformáció, nem csökkent a felvételek természetes hangulata. A zene különösképpen lendületes lett, szabaddá és gyorssá vált. A hangzás energiát sugároz, nem szól laposan, mint a legtöbb kábel esetében. Ez egyben összefügg a dinamika kiterjesztésével, ami meglehetősen nagy élményt eredményezett. Ez a tulajdonság meghatározó a hangszerek hangjának textúrájában és plaszticitásában. A CD-lejátszók esetében a negatív megjegyzések többsége irreleváns, és azok, akik szeretnének befektetni a forrás-komponens tápellátásába, nyugodtan megtehetik.
A következő „futam”, amikor az erősítőhöz használjuk. Finom, mégis részletgazdag, „ütős” hangzást produkál. A hangok gazdag tónusa olyan természetes könnyedséggel „ugrik ki” a hangszórókból, hogy a korábban használt kábelek a megtűrt kategóriába sorolhatók. Nagyon üdítő hallani, hogy van egy olyan kábel, amely képes lépést tartani a válogatós végerősítőkkel. Érzelmileg az eddigi legjobb, mert olyan jól megrajzolta Rebecca Pidgeon hangjának bensőséges törékenységét, hogy nehéz volt a tesztelésre koncentrálni. A TEP-Transparent tápkábel általánosságban kellemesebb, sötétebb hátterű és megnyugtatóbb. Ezek az „analóg-szerű” tulajdonságok kéz a kézben járnak a precíz képalkotással, a jótól a nagyszerű hangulatig (bár ez nem látszik azonnal) és a hangok és hangszerek textúrájának átadásának képességéig. A megjelenítés a középső tartományban nagyon-nagyon jó, a hang mindig finoman, jól kitapinthatóan lebegett. Carl Orff férfi- és női kórusait hallgatva – akik széles és mély hangszín téren énekeltek – ez volt az első alkalom, hogy a kórusokból egyéni hangokat tudtunk kifülelni.
Konklúzió
A TEP-Transparent tápkábel használatakor értékelni kellett a csatlakozók ergonómiájával és a kábel hajlékonyságával összefüggő könnyű kezelhetőséget. Mivel vastag kábel, meglepő, hogy meglehetősen könnyen vezethető, és szükség esetén nem okoz gondot az esetleges hajlítás. Sajnos rengeteg az olyan kábel, aminek csatlakoztatása nem jár pozitív hatással, nemcsak, hogy nem teljesít jobban, de a szabványos kábeleket sem múlja felül. Nos, a A TEP-Transparent tápkábel nem ilyen. Rajongásunkat reprezentálják a teljesen természetes énekhangok, a középső sáv szárnyalása, a mély hangtartomány lazasága és a remek fókuszáltság. A kapott hangszer kontúrok tű-élesek. A kábel hozza a mélyfekete hátteret – ahogyan azt hallani kell – ugyanakkor minden környezeti probléma nyomát eltünteti. Évtizedekig tartó használata ajánlott.
Disztribútori információk:
Forgalmazó: Professional Audio
Internet: www.praudio.hu
Telefon: +36-70/881-3000