A Keces Audio nevének csengése folytán, bármennyire is hihetetlen, a Huikang Electronic Co., Ltd. márkaneve. Keces? Mozaikszó, a „kulcs komponensek – elegáns kivitel – élvonalbeli technológia – különleges akusztika – kiváló minőség” szavak angolnyelvű megfelelőinek kezdőbetűi. A cég székhelye New Taipei City, Taiwan. Az erősáram területén is profi képességekkel rendelkező, gyakorlott mérnökök immáron majdnem két évtizede kutatják a hálózati áram anomáliáinak kiszűrési technológiáit, ezen belül a kulcsfontosságú alkatrészek előállításának saját lehetőségeit és gyártói berendezéseinek fejlesztését. A cég mára ezen a szakterületen elismert gyártónak számít. Új modelljük az QRP-1500 az Ultimate osztályú áram-stabilizátorok új sorozatában előkelő helyet foglal el. A termék a QRT, azaz Quantum Resonant technológiát használja, amelyet először a Nordost vezetett be a világpiacra.
Bemeneti feszültség: | 220 Volt – 250 Volt |
Kimeneti feszültség: | 220 Volt – 250 Volt |
Teljesítmény: | 1 500 VA (300 VA + 1200 VA) |
1. zóna: | 300 VA kimenet: 2 kimenet |
2. zóna: | 1 200 VA kimenet: 4 kimenet |
Méretek: | 300 x 279 x 133 mm |
Tömeg: | 14 kg |
Ár: | 730 000 HUF |
A kivitel magabiztosságot kifejező tömörsége és a nagy súly már önmagában komoly tekintélyt vív ki. A 4 mm vastag alumínium készülékház teljesen árnyékolt az EMI/RFI interferencia ellen, sőt a rendszer sugárzásmentes, hogy megakadályozza a rákapcsolt készülékek induktív szennyezését.
Az előlapon kiviláglik a gravírozott, matt arany színű, beágyazott cégtábla. Alatta sorban a főkapcsoló, az állapotjelző led-ek és két kijelző találhatók, amelyek szakaszonként mutatják a tényleges feszültség-értékeket.
Az áram kondicionálás kiváló hatékonyságának egyik kulcsa a magas minőségű, egyedi gyártású toroid transzformátor. Ez az áramstabilizátor is nagy teljesítményű toroid transzformátoron alapul. A Keces Audio mérnökei módosították az „Isolated Power Transformer” gyakorlatát és kettő különválasztott áramkört – minden audio-berendezés számára izolált kimeneti tekercsekkel – biztosítottak.
Két kimeneti csoport (zóna) áll rendelkezésre. Az I. zóna 220–250 Volt feszültséget kínál, legfeljebb 1,25 Amper terhelésre (max, 300 VA kettő kimenetre), míg a II. zóna szintén 220-250 Volt feszültséget legfeljebb 5 Amper terhelésre (max. 1 200 VA négy kimenetre). Összesen 1 500 Voltamper! Az alkatrész összeállításban, a kimeneteken saját gyártású Audio Grade, High-End felhasználásra tervezett, csatlakozók szerepelnek. Összesen hat, aranyozott érintkezőkkel ellátott konnektor áll rendelkezésre, ebből kettő a digitális elven működő műsorforrás/DAC-ok és négy az analóg elven működő készülékek (előerősítők, integráltak és végfokok) számára.
A Keces Audio IQRP-1500 típusú hálózati tápkondicionáló többféle biztonsági megoldással felszerelt, ezek között kiemelkedő az önkioldó biztosíték, ami a zavar elhárítása után visszakapcsolható, valamint az UVP, azaz feszültség alatti védelem, és az OVP, a túlfeszültség-védelem.
Ami nagyon lényeges eleme a készüléknek – és megkülönbözteti más gyártók termékeitől – az a kvantumrezonancia alkalmazása és a Schumann generátor beépítése. A kvantumrezonancia hangzásra gyakorolt hatásának történetéhez hozzá tartozik, hogy először orvosi-elektronikai területeken vizsgálták meg a skaláris mezőhatások tulajdonságait és alkalmazási lehetőségeit. Az első hanggal kapcsolatos mágneses mezős stabilizátorok 1999-ben jelentek meg, amelyek gyorsan jelentős kritikai elismerést és értékesítési sikert értek el, különösen a csúcskategóriás audio-készülékek piacán. Ezen eszközök hangzásra gyakorolt hatása gyorsan felértékelődött. A mai QRT termékek az alap-eszközök húsz évnyi fejlesztését hordozzák, amelyeket kifejezetten az áramellátás minőségének és elosztásának optimalizálására dolgoztak ki. A kvantumzaj a fizikában jól ismert jelenség, amely a fényjelek és a rádióhullámok erősítésében jelentkezik. A jelenséget Winfried Otto Schumann és Herbert L. König 1952-ben fedezték fel, a hatvanas években részletesen tanulmányozták. Ennek a kvantum-zajnak a minimalizálása érdekében speciális áramköröket terveznek. A kaliforniai William Stierhout vezetésével működő Quantum Products Inc. már az 1990-es évek végén létrehozott hifi-alkalmazásokhoz kiválóan használható áramköröket. Ezek közül egy áramkört később engedélyeztek felhasználni más gyártók, pl.: a QRT (Quantum Resonance Technology) részére. Már 2002-ben továbbfejlesztett skalármező-generátor hírnevet szerzett az audiophile zenehallgatás szerelmeseinek körében. A hangzás szempontjából annak minden részletére hatott.
…”Schumann-rezonanciáknak nevezzük a bolygófelszín és az ionoszféra által határolt gömbréteg elektromágneses sajátfrekvenciáit. Nevüket leírójukról, Winfried Otto Schumann fizikusról kapták, aki 1952-ben matematikai úton levezette létezésüket. A jelenség a földünk légkörére jellemző, de bármely más bolygón is előfordul, ahol villámlás és ionoszféra található. A jellemző frekvenciák a bolygó méretétől, a mágneses tér erősségétől és az ionoszférától is függenek, ennek megfelelően a földiétől eltérőek. A bolygónk esetében a Schumann-rezonanciák frekvenciáinak értékei a következők: 7,83 Hz, 14,1 Hz és 20,3 Hz.”…– Wikipedia.org
Egyszerűen fogalmazva, a beépített áramkör 7,83 Hz-es Schumann-rezonanciát generál. A 7,83 Hz-es rezonancia az EEG mérések alapján az alfa és a theta hullámok határán helyezkedik el. Amíg az alfa állapot legtöbbször a becsukott szemű de éber nyugalmi állapotunkra jellemző, addig a theta az olyan alvási fázisokra jellemző, mikor álmodunk. Tehát az alfa állapotból a theta állapotba való elcsendesedés pillanata és a Föld természetes rezgésszáma megegyezik, mely nem is olyan meglepő, hiszen evolúciós szempontból ezen állapotokban tartózkodunk a legtöbbet.
A Schumann-frekvenciák zeneileg is érdekesek. Sok zenész panaszkodik, hogy számukra valahogy nem kielégítő a normál zenei „A”-hang 440 Hz-es alapfrekvenciája. Némelyikük szeretne lejjebb hangolni, mások inkább egy kissé felfelé vennék az alaphangolást. Szabó Sándor kiváló gitárművész és zeneteoretikus története szerint az egykor vele dolgozó basszusgitáros képtelen volt fülre hangolni hangszerét a 440 Hz rezgésszámból kiindulva, míg 439 Hz-es alapfrekvenciánál hirtelen minden megoldódott.
Nos, nem mélyedünk bele jobban a készülék elméleti boncolgatásába, mert működéséről ettől több fogalmunk nincs. A gyártó nem fedni fel teljesen a termék mögött álló műszaki elveket. Annak ellenére, hogy a készülék működési elvei számunkra és sokak számára megfoghatatlanok, az általa „legyártott” hangzás varázslatos.
Meghallgatás
A türelmetlenebb olvasóink azonnal a választ keresik – és mi az eredmény? Mi mindenkit biztosíthatunk afelől, hogy a változás a hallható hangok tartományában fenomenálisan hat. Az elektronikai egységek, mint a műsorforrás, a DAC és az erősítő, azonnal érzékenyebb, élénkebb, simább, gazdagabb, élénkebb és élesebb hangzást produkálnak, fokozzák a zene összhatását, ezzel növelve a kritikai kíváncsiságot.
Először is a teljes hang-vonalon koromsötét csend támad. A zaj jelentős mérséklése illetve teljes eltűnése okán a különféle hangok hangsúlyosabbak és direktebbek lesznek, amitől a zenéket közvetlenebbnek és magától értetődőbbnek észlelni. Ennek a jelenségnek köszönhetően sokkal inkább el tudunk merülni a muzsikák élvezetében sőt, az általuk képviselt vagy sugallt hangulat is nagyobb hatást tesz. A kulcsszó a hatásfok. Úgy érezzük az eddigi legnagyobb hatásfokú hálózati „zajpusztítóval” hozott össze a sors.
Az idő elteltével a hangzás egyre elegánsabb és organikusabb lesz, kellemesebbé, lágyabbá válik. Ez főleg a digitális műsor-források esetében igazán érzékletes. A nagyon apró élek és a digitális szemcsézettség eltűnnek. A megszólalás simasága és folyékonysága pozitív hangulatot kelt. Az esetleges digitális – tetszetős, de valójában nem igazi – hamis csillogás jelentősen mérséklődik.
Egyik kedvenc, etalon értékű jazz felvételünk esetében a két dobverő összeütésének hangszíne – mivel az ütések nem sikerülnek ugyanolyanra – megváltozik, és ez jobban hallható. Durvaság vagy bántó effektus még nagyon hangosan hallgatva sem tapasztalható. Műfajtól függetlenül mindenféle muzsika tisztábban, természetesebben és életszerűbben szólal meg, ami minden esetben a torzításokat okozó különféle zavarok eltűnésének köszönhető. A magasak és a közepek lágyabbak, könnyedebbek és levegősebbek.
A zene varázsa IQRP-1500 hálózati tápkondicionáló csatlakoztatásával észrevehetően elmélyül. Mivel a zenekar munkája jobban érzékelhető, jobban halljuk és jobban megtaláljuk a hangszerek helyét, ezáltal nagyobb a jelenlét-érzet és intenzívebb a hallgatási élmény. Valóban elképesztően kellemes megtapasztalni, hogy a zene mennyire élénk, kifejező és érzelmekre ható ezzel az áramforrással. Van abban valami, ahogy a lélek beleolvad az emberi testbe, egyben összeolvad a Föld tudatosságával és energetikai struktúrájával. A zene hallgatása előtérbe helyezi a lelki dolgokat. De, hangsúlyoznunk kell, hogy minden különbség felismerésének és elismerésének mély pszichikai gyökerei lehetnek és az nem következhet pusztán a Schumann-rezonancia fizikai jelenségétől.
Konklúzió
A Keces Audio a tökéletességre törekszik és elérhetővé teszi a csúcsminőségű hangzást minden High-End rajongó és audiofil zenehallgató számára. Az IQRP-1500 leválasztó transzformátor üzembe helyezésével aktívan csökkenthető az EMF elektromágneses hullámok zaja, de további előnyei is vannak. Az emberi agy alfa hullám frekvenciája hasonló a Schumann-hullámhoz (7,83 Hz), ami stabilabbá teszi az emberek érzelmeit zenehallgatás közben – javítja a zene koherenciáját és az időzítést, természetesen így jobb a zenehallgatás. És valóban, a működési elvéről keveset árulnak el, csak a kvantummechanika és az elektromágneses mező általános elmélete ismertek, de nem lehet tudni végérvényeset, kivéve a kígyóolajra hivatkozó becsmérlők üvöltését vagy a valódi tudomány vitatását.
A Keces Audio IQRP-1500 hálózati tápkondicionáló által nyújtott hangzási hatásokat valószínűleg nem lehet elérni csupán az audio-lánc egységeinek még jobbra cserélgetésével. Aztán előjön a felismerés másik tétele – valószínű, hogy a még drágább, még jobb készülékekhez is alkalmazni kell. Hogy jó vétel-e, az nagyjából a saját audio-rendszerünk hangzásának és a változások mennyiségének és minőségének észlelésén, a megítélésen és a kiértékelésen múlik.
Szkeptikusok figyelmébe: …”Amit meg lehet méri, azt meg is lehet hallani, de nem mérhetünk meg mindent, amit hallunk”…
Pro
+ QRT és Schumann-rezonancia alkalmazása
+ Minden komponens egymással összhangban rezonál
+ Jelentősen javul az időzítés és a koherencia
Kontra
– Lehetne több csatlakozó
Disztribútori információk:
Forgalmazó: Streamaudio Kft
Internet: www.streamaudio.hu
Telefon: +36-30/530-6192, +36-30/211-5253