A gyártó ezt a készülékét a hosszú távú zenehallgatás alapvetésének titulálja. Talán nem véletlen, hogy ez a modell az egyetlen integrált erősítő a cég palettáján. Nehéz „könnyedén” nyilatkozni róla, hiszen már a kicsomagoláskor megfogalmazódott bennünk, hogy a fizikai munka jó kondícióban tart.
Az Accustic Arts cégnek saját receptje van a High-End elektronikák tervezésében és gyártásában, pontos, akusztikus és artisztikus, valami olyasmi, amit akár hangzás-művészetnek is nevezhetünk. Az Accustic Arts Power I integrált erősítő 2002 óta készül, a jelenlegi verzió a már jól bevált áramköri technológiát alkalmazza de, számos új fejlesztést is tartalmaz.
Teljesítmény: | 2 x 260 Watt (4 Ohm) 2 x 170 Watt (8 Ohm) |
Jel-zaj viszony: | -97 dB (6.325 V „A”-súlyozott) |
Teljes harmonikus torzítás : | kisebb, mint 0,015 |
Csatornák közötti egyensúly: | jobb, mint 0,4 dB |
Csillapítási tényező: | 700 |
Méretek: | 145 x 482 x 430 mm |
Tömeg: | 22 kg |
Ár: | 3 050 000 HUF |
Egy nagyon szép munka került az asztalunkra. Előlapja szálcsiszolt alumínium, a forgató és nyomógombok masszívak, krómozott sárgarézből készülnek. Ez a nagy teljesítményű, integrált, sztereó erősítő teljes fémházba burkolva optimális árnyékolást kap. Az egyszerű forma és a sallangmentes kivitel minden részlete díszítésnek hat.
Két forgatógomb és egy led-kijelzősor, valamint egy infra érzékelő, mindössze ennyi kezelőszerv és szabályozni való! Az Accustic Arts az elsők között vette tudomásul, hogy az audiofilek nem használnak sem hangszín-, sem balansz-szabályzót. A hangerősség precíz beállításához rendkívül pontos, mikroprocesszoros hangerőszabályzó áll rendelkezésre. Ez egy kapszulázott, kiváló minőségű potenciométer.
A felvonultatott erősítéstechnika alapja a prémium minőségű, 500 VA teljesítményű toroid transzformátor. Az EMI/RFI védelem érdekében kapszulába zárva végzi feladatát. Külön tekercsek tartoznak az előerősítő- és a teljesítményerősítő szakaszhoz. A nagy teljesítmény-tartalékért a több mint 80.000 µF kondenzátorbank felelős.
A bemenetek hosszú ideig stabil, vákuumban kapcsoló relék segítségével válthatók.
Kettő szimmetrikus (XLR) és három aszimmetrikus (RCA) nagy szintű bemenet fogadja a perifériás készülékeket. Lehetőség van a házimozi-rendszerbe való integrálására, a Surround-bypass üzemmóddal konfigurálható. Minden bemenethez külön szintbeállítás rendelhető az adott készülék kimeneti szint értékeihez igazítva.
Egyetlen előerősítő kimenet konfigurálható állandó szintű kimenetként analóg hangfelvétel céljára vagy változtatható jelerősség előerősítő kimenetként, végfokozatok meghajtására is.
A Power I nem rendelkezik DAC-kártyával, internet-rádióval stb. sok mai kor követelményeit felvonultató bemeneti lehetőséggel és szolgáltatással, viszont cserébe jellegzetesen analóg erősítő, amely sokkal jobban teljesít a kimeneteken, mint vetélytársai. Tizenkettő, válogatottan kiváló minőségű bipoláris kimeneti tranzisztor szolgáltatja a teljesítményt. Az áramköri topológia, élén a tápegységgel, nagy terhelési tartalékokkal rendelkezik. Az elektronika nagy csillapítási tényezővel rendelkezik, jól kezeli a hektikus impedancia menettel rendelkező hangsugárzókat. Az állandóan alacsony külső hőmérsékletet a nagyméretű hűtőbordák biztosítják. A gyorsreagálású védő áramkör túl magas hőmérséklet, nagy frekvenciás rezgések káros hatása vagy rövidzár esetén lekapcsolja az elektronikát.
A prémium minőségű, aranyozott csatlakozók és a hangszóró terminálok a méltán híres WBT cég gyártmányai.
Egy kiváló kvalitásokkal rendelkező, minőségi, ki-be kapcsolható fejhallgató-erősítő áll a személyes zenehallgatás szolgálatában. Ez nagyon fontos a 21. század emberének egyre inkább befelé forduló és elszigetelté váló magatartásához. Ha, csak egy pillantást vetünk a fejhallgató-eladások robbanásszerű növekedésére, ez egyértelművé teszi a plusz jó pontot. A szilárd alumínium tömbből mart, de meglehetősen kicsi és könnyű távirányító csak a hangerő növelésére és csökkentésére nyújt lehetőséget.
Meghallgatás
…„Az Accustic Arts csúcs kategóriájának készüléke természetesnek hangzik, nem „édesíti” a zenét, viszont lehetővé teszi az érzelmek sugárzását”… – hirdeti a gyári szlogen. Úgy érezzük, de legfőképpen halljuk, hogy ebben nincs túlzás. Jöhetnének itt most a „bajnok verésről” szóló ódák, de nem ez a célunk. Azt bárki felmérheti a már régebben hallott audio-berendezésekkel történt tapasztalatai alapján, hogy az eddigi készülékei közül melyiket „veri”, vagy hányszor kell leszurkolni még három millió forintot, hogy még egy nagyságrenddel feljebb ismerkedjünk a High-End illusztris világával. Elektroncsöves erősítőkkel összehasonlítani nem érdemes – hangzásban sok mindent másképpen kínál – mert olyan összetett a különbség, mint az indián kenu és a szandolin között.
Minden esetre álljon itt az a megállapítás, hogy ez az erősítő pusztán az erősítéssel foglalkozik és ezt a feladatát magas fokon végzi. Csodálatosan nyitott és egyenletes hangzás-képpel, torzítás mentesen, kellő energia biztosításával látja el a rákapcsolt hangsugárzókat. Gördülékeny az előadásmód, jelentkezik a nyugalmi állapot, a hangzás minden buktató kritériumnak ellenáll. Annak ellenére, hogy egy kissé analizáló a hangzása, semmi akadálya a zene kiváltotta érzelmek átélésének.
A hangzási „kísértéseket” egy nagy kedvenccel kezdve, szinte hihetetlen hangzással és rendkívüli tisztasággal ölelt körbe. Roger Waters albuma az Amused to Death akár hangosan is hallgatható. Az album stúdió-munkája „ki van hegyezve”, artikulatív basszus kíséret, nem véletlen. A zenei anyag keverése Qsound technikával készült, ami fokozza a hang térbeli érzetét és a száncsengők, autók, repülőgépek, lovak, tücskök és kutyák hangjának hatása által keltett hangulatot.
A QSound Labs háromdimenziós hangfeldolgozó algoritmusa több monofonikus forrásból hoz létre 3D hanghatásokat, amiket a kimeneteken két csatornára összegez, hogy normál sztereó hangszórókon keresztül mutassa be. A QSound lényegében egy szűrési algoritmus. Manipulálja az időzítést, az amplitúdót és a frekvencia választ, hogy binaurális képet kapjunk. Arra a tényre támaszkodik, hogy a hallgatóhoz érkező hang előbb ér az egyik füléhez mint a másikhoz, így a hang amplitúdója különböző mértékű és a fej akadálya miatt spektrálisan változik. Egyedi hangszerekre vagy hanghatásokra alkalmazzák, ezért csak a zeneszámok keverésének fázisában, vagy a hangszeres játék valós idejű ellenőrzése alatt használható. A sztereó változat (a rögzített csatornák feldolgozása és a háttér környezet megteremtése) elsősorban egy lejátszási folyamat, amely tetszőlegesen alkalmazható a sztereó tartalmakra a végfelhasználói környezetben analóg integrált áramkörök vagy digitális jelfeldolgozó (DSP) rutinok használatával.
Roger Waters eredendően basszusgitáros, nem véletlen, hogy igazi mély-hangokat, színes és egyedülálló felharmonikusokat és harmóniákat, mély és nagyon artikulált basszust hallhatunk. Néhányszor átmentem a másik szobába, hogy meghallgassam a rendszer zenélését kívülről, amit mindig azért szoktam csinálni, hogy ne essek a legjobb hallgatási pozíció csapdájába. Ugyanis így csakis az általános hangzásra lehet figyelni, a hangzási egyensúlyra és a telítettségére. Az Accustic Arts Power I integrált erősítőnek különleges vonzereje van. A hangszínpad lenyűgöző, szinte korlátlan panorámával rendelkezik, hogy mindenképpen vissza kell térni a hallgatói üléshez.
Más erősítővel hallgatva felmerül a kérdés, „hol vannak a vokálok?”. Nem úgy kell ezt érteni, hogy nincsenek, természetesen megvannak, hiszen százszor hallottuk, de a vokál, szó szerint „ott van” a szobában. Nem vagyok túlzottan és feltétlenül híve az extrém részleteknek vagy a hiper-nagy felbontásnak, inkább az egyes zenei elemek valódi létezése fontos. A belső részletek megtestesítése hipnotizáló. Nos, a hallottakat elmagyarázhatnám úgy is, hogy a sebesség szélsőséges, a hangsugárzókkal való integritás és koherencia nagymértékű harmonikus gazdagságot mutat. Lehet ez segíthet a teljesítmény mögötti technikai trükk elmagyarázásában. Például, az AA Power I erősítő a Beatles korai stúdió felvételeit annyira zenei módon és kedvesen prezentálja, amit csak ritkán tapasztalni. Kiváltságosnak éreztem magam, mert úgy tünt, mintha a hangmérnök mellé ültem volna az Abbey Road Studios-ban.
Egy dolog volt hallgatni énekeseket, jazztriókat vagy kvartetteket, mert hangszínpadi megvalósításban még feljebb lépve a szimfonikus zenekarok fantasztikus dimenzióval és inspiráló valósággal játszottak. A hangminőség, amelyre eddig csodálkoztam, még erőteljesebb volt. Ennek az erősítőnek lenyűgöző hangsugárzó-vezetési képessége van. De, a szabályozás önmagában nem a basszust gátló csillapítással kapcsolatos, hanem az alaphangjegyet kísérő magasabb frekvenciák harmonizálásáról is szól. Lenyűgöző munkát végez. Az olyan tulajdonságok, mint a muzikalitás, a gazdag tonalitás, a színpadkép, a képalkotás, vagyis ami valóban kapcsolatban áll a hangszórókkal, véleményem szerint a legmagasabb szintű erősítők közé sorolják.
Megjegyzés: mindig is furcsának éreztem az ilyen kifejezéseket egy erősítővel kapcsolatban, mert ezek valójában a hangminőségre vonatkozó kifejezések és leginkább a hangsugárzók szempontjából alapvetők, lényegesek és talán ott érthetőbbek is. Az erősítőnek nem szabadna saját hanggal rendelkezni – mégis van olyan. Az Accustic Arts Power I integrált erősítőnek nincs saját hangja!
Konklúzió
Az AA Power I egy modern klasszikus. Képviseli a „ha valami jól működik, ne változtasd meg” maximalizmusát. Mindettől függetlenül a tervezők nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a lényeget, a hangot hűen produkálják. Az igényes zenehallgatónak nincs más dolga, mint átélni a muzsika lélektani hatását, agyát nem azon járatni, hogy mi lehetne még jobb, min változtassunk, hanem a zenészekre és a művekre koncentrálva átadja magát a magas fokú élvezeteknek. Tehát, mint egy kapaszkodóban bízhatunk benne – válasszunk hozzá hangsugárzót!
Pro
+ Nagy-teljesítményű tápegység
+ Kiváló minőségű, kapszulázott potenciométer, aranyozott érintkezőjű relék
+ Szimmetrikus felépítés, konfigurálható erősítés és felhasználhatóság
+ Tiszta hangzás, innen tovább minden a hangsugárzón múlik
Kontra
– Kicsi és könnyű távirányító kevés lehetőséggel
Disztribútori információk:
Forgalmazó: Dreamaudio
Internet: www.dreamaudiocomponents.hu
Telefon: +36-30/619-1957