Maestro, Vivace, Fortissimo, Crescendo… Ha jól ismeri a zenét, legalább egyszer látta ezeket a szavakat, vagy tudja, hogy kottában használják. Valójában ezeket a zenei szavakat zenei kifejezésként használták, amikor a zenetörténet kialakult és az olasz muzsika a nyugati zene központjává vált. Ezeket a zenéhez kapcsolódó szavakat az Audio Analogue vállalat terméknévként használja, hogy a cég termékei ezzel is a művészi értéket és teljesítményt közvetítsék. Az „AA” egy márka, amelyet az olasz zenei hagyományok megőrzéséért és továbbviteléért, valamint az analóg hangzásért sokan szívesen fogadnak. Az Audio Analogue filozófiája, hogy a technológia mélyreható ismeretével kivételes hangminőséget teremtsen. A végső kutatási cél pedig az, hogy a zenehallgatás a legmodernebb audio-rendszeren keresztül valódi örömet nyújtson. Minden analóg audio-terméket úgy terveztek, hogy az elégedettség érdekében a tervezőcsapat felelősséget vállaljon minden egyes alkatrészért. Az utolsó hallgatási teszt több tételben is vakteszt, amelyben tervezőmérnökök, az egyes részlegek vezetői és a menedzserek együtt dolgoznak a prototípus finomhangolásán. Az Audio Analogue alkalmazottai olyan emberek, akik jól ismerik és szeretik a zenét. Már a termékek külső megjelenése is a művészi szenvedély kifejezője, egyedire és jellegzetesre tervezve készül, követve az olasz kivitelezési hagyományokat.
A történelem folyamán az 1970-es évek erősítőiben a hangerő szabályozás dupla potenciométerrel történt. Az ilyen típusú szabályozás több problémát jelentett: a potenciométer élettartama korlátozott volt, alacsony hangerő mellett rossz volt az egyensúly a két sztereó csatorna között, a hermetikusan két csatornát szabályzó potenciométer alkatrészek használata magas költségekkel járt, a távirányítást motorral kellett végrehajtani. Az egyes potmétereket később többpólusú kapcsolókkal és diszkrét ellenállásokkal készült dimmerekkel rendelkező szerkezetekre cseréltek. Ezek remekül működtek, de továbbra is fennállt a távirányítás megoldásának feladata, és egy új probléma is keletkezett: a hangszórókból hallható zaj, váltás közben. Ez kattanás és pattanás képében jelentkezett. A félvezetős csillapítók megjelenésével a régi potenciométerek minden problémája megoldódott, de újak is megjelentek. A chipek „fedélzetén” lévő ellenállások nem túl lineárisak, és gyakran egy vagy több műveleti erősítőt helyeznek a jelútba.
És most következik az a rész, ami Giuseppe Blanda úrral, az Audio Analogue olaszországi audio-márka egyik alapítójával és cég-vezetőjével készült interjúnkból kimaradt.
…”Az Audio Analogue-nál úgy döntöttünk, hogy félvezető chipeket használunk, nyilvánvalóan műveleti erősítők nélkül, bár mindig is szerettünk volna saját hangerőszabályzót készíteni ellenállásokkal és relékkel. Ez a fajta szabályozás távvezérelhető, a nagyon precíz tervezés és a szerelési munka kiváló minőségű ellenállásokat alkalmaz. A régi, többpólusú kapcsolókhoz hasonlóan ennél a vezérlés típusnál is megvan a hangerő változtatásakor jelentkező zajprobléma. Valójában működés közben előfordulhatnak „kattanások” és „pattanások” a relék véletlenszerű kapcsolása miatt. Viszont a szakirodalomban van néhány módszer ezeknek a problémáknak a csökkentésére. Az egyik ilyen, hogy a hangerőt a minimumra csökkentjük, és apránként növeljük, amíg el nem érjük a kívánt hangerőt, hogy ne legyen ugrás nagy hangerőnél. Egy másik megoldás programozható logikát használ, hogy alkalmazkodjon a relé kapcsolási időhöz, amelyek néhány ezredmásodperces értéket is elérhetnek. Egy harmadik „break before make” típusú reléket alkalmaz, vagyis garantálják az érintkezők nyitását a zárás előtt. Ez lehetővé teszi a csillapítás növelését, mielőtt a jelet csökkentené”…
…”A probléma megközelítése az volt, hogy megpróbáljuk megérteni ezeknek a rendellenességeknek az okát. Bizonyára a relék véletlenszerű és egyidejű kapcsolása okozhat hangos zajokat a hangszórókban, a csillapítás véletlenszerű változása miatt, a kívánt érték elérése előtt, de nem ez az egyetlen probléma. Még akkor is, ha fokozatosan növeli a csillapítást vagy csökkenti a hangerőt, ha a váltás akkor történik, amikor a hangjel a maximumon (vagy minimumon) van, akkor egy-két kifejezett impulzusa lesz, ami „kattanást” okoz. Ennek a problémának a kiküszöbölésére a félvezető chipek-nél olyan áramkört használunk, amely csak akkor képes kapcsolást végrehajtani, ha a jel nulla, hogy ne hozzon létre folytonossági zavarokat. Ez a módszer nagyszerű, de ha relékkel használjuk, akkor a lassú kapcsolás problémájába ütközhet, ami megakadályozza, hogy megtalálja a keresztezési pontot. Például, ha 1 kHz-es jelet veszünk, körülbelül három periódus lenne a relé mozgási idejében (kb. 3 ms). Még ha nullára tudnánk is hozni az áthaladást, akkor is meredek lesz a visszaállítás. Ennek a problémának a megoldására létrehoztunk egy nagyon gyors „némítást”, amely akkor aktiválódik, amikor nullára megy, aktív marad 4 ms-ig (azaz az idő, amíg a relék egy kicsit több mozgásteret mozgatnak), és a következő lépésnél nulláról de-aktiválódik. Ez így kiküszöböli a meredek impulzusokat, amelyek a hangerő-változások során fellépő zavarok fő okai. Mind ezeket a műveleteket nagyon pontos logikai áramkörök hajtják végre. Nyilvánvaló, hogy a hangerő-változás során körülbelül 4 ms-os jelrés lesz, ami azonban normál körülmények között nem érezhető”…
Az ilyen fajta vezérlés a következő problémákat oldja meg:
Kiváló minőségű jelrelék és precíziós katonai ellenállások használatával magas jel-tisztaságot és 10 millió ki/be-kapcsolási élettartamot biztosít.
Csökkenti a relé-vezérlésre jellemző „kattogatós” és „pattanásos” zavarokat.
Tökéletes egyensúlyt tart a bal és jobb csatornák között még alacsony hangerő-szinten is.
Nem használ műveleti erősítőt a jelútban, hogy fenntartsa a „globális nulla visszacsatolást”.
Lehetővé teszi a távvezérlést.
Az ABSolute RR erősítő új hangerőszabályzót tartalmaz, amely megoldás elektronikusról rezisztívre váltott. Ez a módosítás az előerősítő rész újratervezését jelentette. Az új verzió kevesebb zajt és a csatornák közötti jobb szeparáltságot biztosít. A hangerő ezzel a módszerrel történő szabályozása megoldja a hagyományos módszerek problémáit. …”Az RR hangerő szabályozás nincs összefüggésben a hangsugárzók érzékenységével, a hangsugárzókkal való tökéletes párosítás megtalálásával. Amióta bemutattuk a Puccini Anniversary-t, minden erősítőn négy, különböző hangerő skála található, hogy beállítható legyen a tökéletes illeszkedés bármely hangsugárzóhoz. Ez egy nagyon kifinomult megoldás, kizárólag a hangerő szabályozásra. Digitálisan vezérelt, de teljesen analóg szabályozás, reléken és ellenállásokon keresztül. Ezen hangerő szabályozási megoldás alkalmazásával az általános teljesítmény javulás minden paraméteren kb.: 30% körülinek tekinthető”… – Giuseppe Blanda úr, az Audio Analogue márka egyik alapítója és vezérigazgatója.