A tavalyi online értékesítési előretörés után az eladások zöme ismét a nagyobb áruházakban zajlott. Az éves adatokat elemzők szerint, a tavalyi évhez hasonlóan kelendőek voltak a televíziók, a notebook számítógépek és a háztartási nagygépek, azonban 2022-ben az elektromos rollerek, a vezeték nélküli fülhallgatók és az instant kamerák termékcsoportja mutatta a legnagyobb volumenű fejlődést. Bár év végére az eddigi piaci szinthez képest jelentősen drágultak a termékek, még így is a legtöbb kategóriában több terméket adtak el idén az online és offline csatornák, mint 2021-ben. A műszaki termékekkel foglalkozó áruházláncok várakozásai szerint az offline súlya 3-3,5 százalékkal még tovább fog növekedni. Nagyon sok 2020-ban regisztrált online vásárló megmaradt ebben a térben, ezért az online piac nagy ütemben már nem tud nőni, ellenben a fizikai bolttal is rendelkező kereskedők online értékesítése valamivel jobban tudott teljesíteni. A novemberi és decemberi eladások mindemellett nem csak értékben, de bizonyos kategóriák esetében darabszámban is meghaladták az előző év azonos időszakának forgalmát. A statisztikák értékeit jellemzően támasszák alá a MediaMarkt Magyarország áruházainak forgalmi számai.
…„Az előzetes várakozásainkat túlszárnyalta az egész éves, de kiemelten a novemberi és a decemberi kereskedelmi időszak forgalma. Az általános 15-20%-os emelkedés mind a beszerzési, mind pedig a fogyasztói árakban prognosztizálta a 2022-es árbevétel növekedését, ugyanakkor az eladott darabszámok tekintetében már nem voltunk ennyire bizakodóak. Látva a két ünnep közötti eladási statisztikákat is elmondhatjuk, hogy azok a kategóriák, melyek eladási értékben a legjobban teljesítettek, azok többségben mennyiségben is hozták a tavalyi eredményeket, sőt, bizonyos kategóriák túl is teljesítették.”… – nyilatkozta Magyar Norbert, a MediaMarkt Magyarország kereskedelmi igazgatója.
A 2022. évben, az előző évhez képest, az áruházakban és az online felületeken, nem csökkent a kereslet a televíziók iránt. Kategórián belül elsősorban a 4K UHD tévéket keresték a fogyasztók, kifejezetten a nagyobb 55” és feletti képátmérővel. A televízió kategória eladási darabszáma is növekedett, ami a Black Friday a foci VB, valamint a karácsonyi vásárlások időpontjának egymáshoz való közelségének, szinte együttállásának tulajdonítható. Az éves „átlagos kosárérték” az UHD tévék esetében 223 ezer forint volt. Hasonlóan kelendő termékek voltak idén is a notebookok, amelyekre átlagosan 248 ezer forintot szánnak a fogyasztók.
2022 siker-termékeinek eladási számai nemcsak árbevétel tekintetében, de értékesítési volumen-ben is jelentősen növekedtek. 2022-ben több mint kétszer annyi elektromos rollert adtak el az áruházak értékesítési csatornáin, mint tavaly, illetve a vezetéknélküli fülhallgatókból is 70%-ot meghaladó mennyiségi növekedés volt megfigyelhető. Az utóbbi években reneszánszát éli az instant fényképezés, amelynek köszönhetően szárnyalt az instant kamerák eladása, közel 40%-kal volt nagyobb a kereslet ezekre a termékekre az üzletekben és online. Jellemző az okostelefonok szinte minden évben egyre nagyobb mennyiségben kerülnek értékesítésre, nem volt ez másképp idén sem, a kategóriában 10% feletti növekedés volt megfigyelhető.
Kifejezetten csak az audio-termékkörben mért értékesítési eredmény meghaladta a 2021-évben mért, már akkor is rekordnak számító, 118 998 000 000.- Ft összértékű eladási volument. Az otthoni munkavégzés és otthoni tanulás, valamint a közlekedésre szánt kevesebb idő nem vonta maga után automatikusan a zenehallgatásra fordított idő növekedését. De, azt is el lehet mondani, hogy az értékbeni növekedés nem járt együtt a vásárlási darabszám növekedéssel, mivel a 2020-as évben a sorozatos lezárásoknak köszönhetően nagyon sok új készüléket vettek. A magas minőségű, prémium kategóriás termékek kereskedelme szinte megegyezett az előző évi értékesítési volumennel.