Az Audio-Technica két új prémium kategóriás fejhallgatója már kapható. Az új R-sorozatú modellek a professzionális nyitott karakterisztikájú típusok választékát gazdagítják. Az új ATH-R70xa a sikeres ATH-R70x frissítése, amelyet természetes hangzása, impulzus-reakciója és kényelme miatt dicsértek. Az ATH-R70xa-hoz csatlakozik az új ATH-R50x is. Az ATH-R70xa a vállalat új zászlóshajója a professzionális nyitott hátú referencia fejhallgatóinak. Egy új „tökéletes produkciós eszköz” keveréshez, masteringhez a pontos és megbízható referenciák biztosításához. Rendkívül semleges, és nagyszerű képalkotást és részletgazdagságot biztosít, ahogy azt egy „professzionális” fejhallgatónak illik. A továbbfejlesztett változat természetes és kiegyensúlyozott hangzást ad, úgy mint elődje, de a valósághű hangszínezés érdekében kifinomult pontossággal és részletességgel, fokozott hallgatási élményt biztosítva precíz képalkotással és mélységgel teszi.
Az ATH-R70xa hangzása kizárólag az akusztikai átalakítók teljesítményén múlik, minden membránmozgás közvetlenül hanggá alakul, anélkül, hogy akusztikus üregekre vagy rezonanciára kellene támaszkodnia. Professzionális felhasználáshoz, kritikus zenehallgatáshoz készült, lehetővé téve egy hangmérnök számára, hogy a felvétel gyártási folyamatának minden lépésében megfelelő döntést hozzon. A kiterjesztett frekvenciatartomány 5 Hz – 40 000 Hz. A korlátlan légáramlás révén és a belső rezonancia hiányában rendkívül gyors tranziens reakciót tesz lehetővé, biztosítva a bonyolult zenei keverés kezeléséhez szükséges tisztaságot és szétválasztást. A többi fontos tényező a „gépészeti tervezésben” van. A pehelykönnyű ATH-R70xa fejhallgató (199 gramm kábel nélkül) áramvonalasabb felépítéssel, új fejpánt-kialakítással és cserélhető velúr fülpárnákkal rendelkezik. Az egyedi, kettős, 3,0 m-es levehető kábel a megfelelő sztereó orientáció biztosítása érdekében a bal/jobb oldal-független. Az ATH-R70xa modell az Audio-Technica saját, tokiói Machida-i létesítményében, gondosan összeszerelve házon belül készül, majd a gyár elhagyása előtt szigorú tesztelésnek vetik alá.
Az Audio-Technica úgy gondolta, hogy itt az ideje létrehozni új R-sorozatú modelleket. Az ATH-R50x fejhallgatót pedig pontosan ugyanazokra a kritikus hallgatási feladatokra tervezték, mint a ATH-R70xa modellt, ami az eredeti ATH-R70x-ben használtak mintájára készül. Ez azt jelenti, hogy az ATH-R50x fejhallgató a 2015-ös ATH-R70x újratervezett változata, enyhe kiemeléssel a közép-tartományban, hogy az általános egyensúly feláldozása nélkül biztosítsa az énekhang és a szóló-hangszerek tisztaságát. Az ATH-R50x szintén a nyitott hátú kivitel, kiegészítve a kért fejlesztésekkel, például új fülkagylókkal, amelyek nagyobb kényelmet biztosítanak, új tervezésű fejpántot és tartósabb, könnyebb (207 gramm) konstrukciót képez. Tehát új ATH-R70xa és az ATH-R50x immár sokoldalú választás bármely professzionális vagy otthoni stúdió számára.
A német csúcskategóriás termékeket gyártó T+A Elektroakustik vállalat most hozta piacra a Symphonia fantázianevű streaming integrált erősítőjét, amely megtestesíti a cég egyedülálló „The Future of Retro” vízióját. Az összetett audio-rendszer az élvonalbeli technológiát ötvözi olyan klasszikus elemekkel, mint az alumínium előlap és a kézzel összeszerelt analóg VU-mérők, a modern forgó/nyomó vezérlők, valamint az analóg források és a modern digitális média széles körű csatlakoztathatósága. Technológiailag szorosan kapcsolódik szeretett R-sorozathoz és a 200-as sorozathoz, bár a Symphonia erősítőt koncepciója teszi egyedülállóvá.
…”A Symphonia a legmodernebb streaming technológiát, a fejlett digitális-analóg átalakítást és a nagy teljesítményű erősítést egyesíti egy olyan kialakításban, amely a T+A ikonikus múltját ünnepli. Ennek ellenére technológiája és használhatósága határozottan a jövőbe mutat”… – nyilatkozta Conradin Amft, a T+A vezérigazgatója.
A T+A Symphonia, a források széles skálájához való csatlakoztatáshoz, rendelkezik az univerzális használathoz szükséges összes csatlakozással, beleértve a két digitális, két analóg és két USB bemenetet, valamint a HDMI (ARC) interfészt. Az integrált phono-modul (MM/HO MC) biztosítja, hogy a bakelit szerelmesei is élvezhessék a Symphonia kivételes hangzását. Az előerősítő és az aktív mélysugárzó kimenetek lehetővé teszik, hogy a Symphonia zökkenőmentesen integrálódjon a meglévő rendszerekbe. A bemenetek tömbje gyakorlatilag korlátlan csatlakozási lehetőséget kínál, míg a fejlett DSD és PCM konverterek tiszta hangzást biztosítanak. A kompakt méretre tervezett Symphonia akár 250 Watt kimeneti teljesítménnyel is büszkélkedhet, amely még a leginkább energiaéhes hangszórókat is képes meghajtani. A Symphonia középpontjában a T+A harmadik generációs Audiophile Streaming Architecture (ASA G3) áll. A Wi-Fi-ről (802.11ax 2×2 MIMO), LAN-ról és USB Master Mode-ról bejövő jeleket erőteljes hálózati kártyái dolgozzák fel, lehetővé téve a hozzáférést a streaming szolgáltatásokhoz, beleértve a Deezer, Qobuz, Amazon Music és Tidal szolgáltatást, valamint nagy felbontású helyi hálózati fájlokat akár 32 bites/384kHz-ig és eredetileg DSD256-ig.
Az USB DAC mód használatával (frissített USB-C csatlakozókkal) akár 32 bit/768kHz PCM és DSD512 felbontást is élvezhetünk. Közvetlen streamelés a Spotify Connect-en, a Tidal Connect-en vagy az Apple AirPlay 2-n keresztül (tanúsítvány függőben) is elérhető. A szabványos SBC és AAC kodekeken kívül a Symphonia támogatja a tömörítetlen FLAC lejátszást is a kétirányú aptX HD Bluetooth technológián keresztül, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy mobileszközükről hangot közvetítsenek a Symphonia-ra, vagy a Symphonia-ról Bluetooth-fejhallgatóra, például a T+A saját Solitaire T-jére. A fejlett PCM streaming és a fejlett Symphonia streaming architektúra valamint az SD is elérhető. A konverter mindkét formátumot kezeli. A T+A valódi 1 bites konvertere natív módon dolgozza fel a DSD fájlokat, míg a PCM Double-Differential és a DSD valódi 1 bites konverter csökkenti az amúgy is alacsony zajszintet, ami jobb linearitást, dinamikatartományt és közel nulla torzítást eredményez. A Symphonia úgy épült, hogy minden zenei otthon központi központja legyen.
A japán TEAC tovább bővíti a Reference 500 sorozatú, kompakt otthoni audio komponenseket. Most az AP-507 sztereó teljesítményerősítő a legújabb Hypex NCOREx technológiát alkalmazó egyedi modulon alapul. A fekete és ezüst színben kapható AP-507 kivitelezése egyértelműen utal a klasszikus japán hifi-alkatrészekre nagy, megvilágított szintmérőivel, még akkor is, ha a TEAC 500 sorozatú komponensek kompakt méreteire csökkentik.
Az új TEAC AP-507 sztereó végerősítő, a Reference 500 sorozatból, a márka prémium kompakt készüléke, A4-es „letter” méretűre csökkentve, hogy a zenerajongók új generációja számára otthoni audio-rendszereik felépítésében nagyobb rugalmasságot biztosítson. Úgy tervezték, hogy kivételes teljesítményt nyújtson, akár önálló sztereó egységként (170W+170W, 4Ω), akár fejlett konfigurációkhoz párosítva kéterősítős módban vagy nagy teljesítményű BTL módban (350W/8Ω). Az AP-507 még az AV surround hangrendszerek tökéletesítésére is kiváló választás.
A robusztus házba zárt AP-507 2,8 mm vastag, félig lebegő alumínium fedőlappal és innovatív, három-pontos szigetelő lábrendszerrel rendelkezik. Ez a precízen megtervezett kialakítás, nyitottabb és természetesebb hallgatási élményt teremtve, minimalizálja a rezgéseket. Az előlapon csak egy nagy, megvilágított, kétmutatós mérőablak, egy váltógomb a 4 fokozatú fényerő-szabályozóhoz és egy 2 fokozatú érzékenységkapcsoló áll rendelkezésre. Az AP-507 a TEAC saját egyedi hangolású új generációs Hypex NCOREx teljesítményerősítő moduljával van felszerelve, amely biztosítja, hogy tulajdonosai a legújabb „D”-osztályú kapcsolás előnyeit élvezzék. Ahogy a TEAC leírja, a „fejlett „x” generációs NCORE technológia magával ragadó, háromdimenziós hangteret és kiterjedtebb térbeli jelenlétet biztosít. Kiváló hangzásának középpontjában a TEAC házon belül tervezett, kettős mono-pufferes erősítője áll, amelyet a komponensek és áramkörök részletgazdagságára és a páratlan gazdagságra törekvő aprólékos odafigyeléssel finomítottak.
Belül egy teljesen szimmetrikus áramköri kialakítás található, minden fokozaton szabadalmaztatott, TEAC által hangolt dupla-mono puffererősítővel, és nagy kapacitású tápegységről táplálva, nagy toroid transzformátorral és 18 800 μF-os kondenzátorokkal. A ventilátor nélküli kialakítás automatikus energiatakarékos funkciót is kínál, amint azt a modern technika megköveteli. A hátsó paneleken XLR és RCA bemeneteket találunk minden csatornához, 12 V-os trigger in/through csatlakozókat és nagy csavaros hangszórórögzítő oszlopokat, amelyek boldogan kezelik a 4Ω-16Ω-os hangszórókat. Egy kapcsoló határozza meg a sztereó, bi-erősítő vagy BTL mono kimeneti módot. Az AP-507 2025 tavaszán lesz megvásárolható ezüst és fekete színben.
Az Audio Tuning büszkén jelenti be, hogy Európában elérhető a Graham Engineering Phantom III SE hangkar. A Phantom III SE gondosan kidolgozott, akusztikai tulajdonságok alapján a legjobb anyagok felhasználásával készül. A kúpos titán kar-pálca kiemelkedő szilárdsággal és merevséggel rendelkezik. Csak a Graham Engineering karok alkalmazzák a szabadalmaztatott Magneglide stabilizáló rendszert, amely biztosítja, hogy ne legyen azimut eltérés.
Bob Graham a nagy hanghűségű hangkarok neves tervezője híres innovatív, Uni-Pivot-terveiről, amelyek az 1980-as évek közepe óta jelentős hatást gyakoroltak az analóg audio-iparra, kezdve az Excalibur-tól és a Graham 1.0-tól 2.2 Deluxe-ig, az eredeti Uni-Pivot-okig. 1990 körül Graham bemutatta a Model 1.5 Unipivot Tonearm modellt, amely kivételes építési minőségével és teljesítményével hívta fel magára a figyelmet. Ez a modell öntött kerámia hangkarcsövet tartalmazott, és teljes ellenőrzést biztosított a beállítási paraméterek felett, új mércét állítva a hangkar tervezésében. A 2000-es évek elején bemutatott Phantom B-44 hangkar jelentős előrelépést jelentett, mivel mágneses stabilizátorral rendelkezik a teljesítmény javítása érdekében. Ezt a modellt dicsérték dinamikus teljesítménye és szerkezeti merevsége miatt, és tovább erősítette Graham hírnevét a High-End Audio közösségben.
Az évek során a Graham Engineering folytatta az olyan új modellek fejlesztését és finomítását, mint a Phantom III SE és a Phantom III Elite. Ezek a hangkarok fejlett anyagokkal és technikákkal folytatják az uni-pivot tervezés hagyományát és a legmagasabb szintű teljesítmény biztosítását az igényes audiofilek számára. A Graham hangkar minden egyes alkatrésze a technikai kifinomultság jegyében, a magas belső csillapítás, a maximális merevség és a legalacsonyabb elszíneződés eléréséhez, különböző anyagokból készül. A minimálisra csökkentett súlyú hangkar-cső kúpos, a Tongle hatás érdekében, ami egy olyan effektus, amely a szabványos hangkarok esetében elmaszatolja a hangot. A cső titánból készült, amely szilárdságot és merevséget biztosít, ugyanakkor kis sűrűségű, ami kis súlyt eredményez. A felület tartós, rozsda- és korrózióálló. A kivehető kialakítás lehetővé teszi a hangszedő precíz rögzítését és beállítását a lemezjátszón kívül, ami értékes biztonsági és pontossági funkció, amely az összes Phantom hangkar védjegye. Rendkívül precíz rendszert használ, amely lehetővé teszi a cső tökéletes rögzítését a csapágytömbhöz. A hangkar csövek 9, 10 és 12 hüvelykes hosszúságban kaphatók, így minden elképzelhető lemezjátszóval kompatibilisek.
A szabadalmaztatott MagneglideTM stabilizáló rendszer valódi függőleges síkban való letapogatást biztosít, azimut eltérés nélkül. Mivel a kar semleges egyensúlyban van – az egypontos kar azimutját szabályozó mágneses stabilizáció eredménye – a követési erő állandó, függetlenül a kar mozgásától. A teljes hangkar belső huzalozása ezüstözött rézszálas konstrukcióból áll, amely fokozott rugalmasságának köszönhetően jobb vezetőképességet és kisebb súrlódást biztosít. A jelátvitel villámgyors, nem akadályozzák a tipikus szigetelőanyagok, amelyek kiszámíthatatlan időközönként abszorbeálják az energiát a vezetékben. Hasonlóképpen, a fono-előerősítőhöz vezető kábel, megőrzi a belső kábel azonos nagy sebességű átviteli jellemzőit. A Phantom III SE 9″, 10″ és 12″ hosszúságban kapható.
A Musical Fidelity büszkén mutatja be az új M-kategóriás zászlóshajó DAC- és fejhallgató-erősítőjét. A Dual Differential DAC, teljesen szimmetrikus és teljesen diszkrét kimeneti fokozat + fejhallgató-erősítő. Az M8x DAC büszkén folytatja a Musical Fidelity úttörő világszínvonalú DAC-fejlesztés örökségét. A Musical Fidelity még a 90-es évek elején forradalmasította az elérhető hangzást azáltal, hogy az elsők között fejlesztett ki különálló DAC egységeket CD-játszókhoz.
Ma a világ tele van digitális forrásokkal, az úgynevezett PC-audioval és streamerekkel. Mindegyiket olyan szoftvercégek fejlesztették ki, akik nagyon kevés tapasztalattal rendelkeznek a hardver oldalon. Itt jön be a Musical Fidelity a kiváló technológiájával a digitális jelek analóggá alakításában!
Az M8x Dac a Musical Fidelity erősítők fő tervezési elvei szerint készült: „A”-osztályú diszkrét analóg erősítés, a nem kívánt elektromágneses interferencia elkerülése érdekében nincs kijelző, a nulla RF sugárzás és a rezgésmentes teljesítmény érdekében nincs WiFi vagy Bluetooth, toroid transzformátorok és masszív mechanikus felépítés.
Az M8x Dac, ráadásul csúcskategóriás fejhallgató-erősítővel is rendelkezik, amely bármilyen modern fejhallgatót képes meghajtani, még a legmagasabb energiaigény mellett is. Összességében egy kiemelkedő termék, tele technológiával, a híres, lágy, de erőteljes és tiszta Musical Fidelity hangzással.
Egy legenda éled újjá a most megjelenő Musical Fidelity X-Tube csőpuffer fokozatban. Valójában elég nehéz kitalálni, hogy pontosan mi is ez, pedig a klasszikus X-profilú házban már 1996-tól készültek hasonlók. A Musical Fidelity termékét az X-10D-et „a hiányzó láncszemnek”, a tiszta „A”-osztályú CD-játszó tartozékának nevezi. A Musical Fidelity X-10D egy csöves kimeneti fokozat és puffer. Ez lehet a valaha volt legköltséghatékonyabb „CD-frissítés”.
…”Amennyiben nem szeretnénk 500–1000 dollárt elkölteni egy processzorra, de 200 dollárt sem egy jó digitális kábelért, amely a lejátszó és a processzor között fut, el kell felejteni a processzorokat”… – nyilatkozta Anthony Michaelson, a brit Musical Fidelity cég ügyvezető igazgatója, annak ellenére, hogy gyárt processzorokat.
Bár sok szerény árú lejátszóban nincs semmi baj a DAC-al, az analóg kimeneti jel olcsó op-amp erősítőkre, „vacak” tápegységekre és hasonlókra van bízva. A külső DAC-al elért hangzás javulás nagy része egy DAC jobb analóg kimeneti fokozatának köszönhető. Lényegében ez az X-10D körülbelül egyharmadáért annak, amit valószínűleg még egy olcsó külső DAC-ért fizetnénk, költséghatékony! Az X-10D kulcsa a sokoldalúság. Akkor is használhatjuk, ha az audio-rendszerünkben már van külső DAC. Az X-10D egy hosszú, keskeny henger, amelyet az oldalain hosszában két sín támaszt meg. Ez egy csöves kimeneti fokozat és puffer. Az X-10D két RCA-aljzattal rendelkezik, bemenettel és kimenettel. Az X-10D-t a CD-lejátszó és az erősítő közé kell helyezni. Lényegében az egység egy impedanciaillesztő eszköz. Nagyon nagy bemeneti impedanciája van, körülbelül fél mega (500 kOhm), és meglehetősen alacsony (200 Ohm) a kimeneti impedanciája.
Egy figyelmeztetés: az X-10D valószínűleg nem minden CD-lejátszóhoz való, és a két extra RCA-csatlakozókészlet, valamint a kábelezés és minden más, ami ezzel a jelútban lesz, valószínűleg csak egy kicsit rontja a hangzást. Feltételezzük, hogy bármilyen csekély információvesztés a kábelezésnek és a csatlakozóknak köszönhető. A jelútban lévő extra csatlakozópárok és összekötők miatt az egység csak annyit vehet el, amennyit ad.
Az X-10D nem torzít, és nem változtatja meg a frekvenciamenetet. 10 Hz és 100 kHz között a torzítás kevesebb, mint 0,01%. A jel/zaj arány sokkal jobb, mint 90 dB. A frekvencia átvitel 10 Hz és 100 kHz között egyenletes. Az egység belsejében két 6DJ8 elektroncső van, mindegyik csőfoglalatba szerelve, így a csőcsere nem jelent gondot. Az egység gazdagságot, dimenziót ad és javítja a dinamikát – amelyek egyenesen az analóg kimeneteken keresztül kissé vékonyak lehetnek. Kisimítja és kidolgozza a magas hangokat, testesíti a közép-és mély hangokat. Ugyanezt a házat használó további termékek is megjelennek, köztük egy csöves fejhallgató-erősítő, egy külső phono-előerősítő és egy vonali erősítő.