Megújult a Quadral Chromium Style hangsugárzó család. Az ebben az évben bemutatkozó új sorozat elemei „kicsitől a nagyig” lefedik az audiofil zenehallgatás elektronikai hangrendszereit kiszolgáló teljes választékot. Állványos és három álló hangsugárzó képviseli a zenehallgató vonalat, kettő centersugárzó a házimozi rajongóinak biztosít rendszer- kiépítési és/vagy fejlesztési alternatívát.
A Quadral Chromium Style új sorozata a rendkívül finom részletek, zeneiség, nagy dinamika, energia és pontos gyors megszólalás jegyében fogant. Ezek a jellemzők eddig csak a legfelső kategóriában voltak megtalálhatók. Az, hogy most szerényebben árazott kategóriában is megjelentek az említett jellemzők főleg a hangsugárzók „motorjainak”, a hangszóróknak köszönhetők. A meglepően széles frekvenciatartomány kisugározni képes ribbon magas-hangszóró, az ALTIMA (Alu-magnézium-titán) közép és közép/mély hangszórók felső kategóriás részegységekből épülnek fel. A membrán, a kosár, a mágnes a világsajtóban a legjobbak között lett említve., mindegyik hangszóró öntvénykosaras és alumínium keretek díszítik. A kiváló alapanyagokból, tapasztalt, többszörös teszt-győzelmet sikeresen beszerző gyártás német precízsége most sokak számára lett hozzáférhető elérhetőbb áron.
A szemrevaló, modern külsőt profi kivitelezés teszi értékessé, nagy volumenű, pontos, határozott és tiszta hangzása mindenkit elismerésre sarkal. A Quadral modell-változatait hosszú évek óta, a szakírók és a hálás vásárlók egyaránt, a világ legjobb hangsugárzói között tartják számon, akik egy életre eljegyezték magukat az otthoni muzsikálással, benne a ma kifejleszthető és csúcsra járatott minőséggel. A Quadral mérnökeinek számos saját szabadalom áll rendelkezésére és ezeket együttesen is alkalmazzák. A Quadral a kezdetek óta a technikai találékonyságra való törekvést képviseli – ennek eredménye egészen biztosan meghallható. A konstrukciók kialakításának köszönhetően a Chromium Style hangsugárzók harmonikusan illeszkednek a lakókörnyezetbe.
Nem vagyunk távol az igazságtól, ha kijelentjük az Acoustic Signature Montana Neo lemezjátszó lenyűgöző. Elegáns stílusával és tekintélyt parancsoló méreteivel egy nagyon komoly lemezjátszó az elhivatott audiofilek számára, hogy egy életen át élvezhessék. A Montana Neo magában hordozza az Acoustic Signature rendkívül innovatív technológiáit. A lemeztányér meghajtásáról három egymástól teljesen független váltakozó áramú motor és egy dupla szíj gondoskodik, mert a maximális mechanikai teljesítmény alapja a lemeztányér.
Az automatikus vibrációvezérlés (AVC Level 3) valamint az egyedülálló, 24 csiszolt sárgaréz Silencer-ből álló technológiák kombinációja nagyban hozzájárul a Montana Neo rendkívül sima futási képességéhez.
A Montana Neo két állítható karbázissal van felszerelve, amelyek a cserélhető karbak-lapoknak köszönhetően az összes 9-12 hüvelykes hangkarhoz illeszkednek. Alapkivitelben az egyik kardeszka egyedileg hozzáigazított a megrendelt (Acoustic Signature, Rega, SME) vagy már meglévő hangkarhoz. A második egy könnyen cserélhető másik hangkar felszerelésére szolgál.
Felmerül a kérdés vajon mi kell ahhoz, hogy egy lemezjátszókat gyártó cég világ-vezető pozíciót vívjon ki? Gunther Frohnhöfer igazgató és fő fejlesztő és az Acoustic Signature csapata, amely jelenleg 21 tapasztalt alkalmazottból áll. A legkorszerűbb CNC technológiával és CAD rendszerekkel dolgoznak, magasan képzett mérnökeik, elektrotechnikusaik, precíziós esztergályosaik, ötvösök és más szakemberek mind magas szintű készségekkel járulnak hozzá az Acoustic Signature hírnevéhez. Ez a kiváló lemezjátszó az Acoustic Signature legfejlettebb termékeinek különleges technológiáit gyönyörűen kidolgozott együtteseként kínálja. A Montana Neo csodálatos hangzását hallgatva a hallgató nem is nagyon vágyik másra.
Az új Bassocontinuo Zen Line készülék állvány választékot az Antonio Lanzillo & Partners cég tervezte újra, egy tervező stúdió, amelyet 2001-ben a többszörösen díjnyertes építész, Antonio Lanzillo alapított. A dinamikus kreativitást felmutató Lanzillo tervező stúdió nemzetközileg elismert, kiemelkedik a forma eredetiség és a funkcionális innováció folyamatos és precíz keresésében.
Az építész, a Bassocontinuo számára, újratervezte a teljes vonalat, megtartva a légies kivitelt, a geometrikus vonalakkal, ugyanakkor újra gondolt minden részletet. …„A Bassocontinuo rack kialakítása büszkeség számunkra. Egy olyan ikonikus termék, mint a Zen Line, újraformázása izgalmas tervezési kihívás, amely minden részletében újra definiálja az egységet, ugyanakkor megőrzi eredeti konstruktív és stilisztikai filozófiáját. A stílus lényegét a kiegyensúlyozott térgeometria és az összehangolt kidolgozás határozzák meg, de minden részlete újra gondolt. Egy kortárs állvány-kollekció, amelynek mérete személyre szabható és megjelenése rendkívüli. Az új Zen választék többféle környezethez igazodik, és biztosítja a maximális teljesítményt”… – nyilatkozta Antonio Lanzillo.
Stílusosan is lehet zenét hallgatni, pedig egy egyedi bútorról beszélünk, legalábbis műszaki bútorról. Az álarc mögött egy előadói lélek van, amely Torlon® gömbökön lebegő polcokból és teflon szétválasztó lábakból áll. Ez egy kifinomult projekt, amiben a design és a teljesítmény együtt létezik, mert létezik komplexitás – gyakran segít a kíváncsiság és a merészség. Csak egy ötletre, egy megvilágításra van szükség, valamire, ami tetszik, de még nem találta meg a módját.
A Sonus faber felvásárolta a De Santi famegmunkáló gyárat San Martino di Lupari-ban, így a létesítmény a vállalaton belül a hivatalos fafeldolgozó részleg lett. A Sonus faber 1986-ban kezdett dolgozni Luciano De Santival és gyárával, az együttműködést az olasz örökség és a kézművesség iránti közös szenvedély köttette. A két cég közel négy évtizede partnerek, hangsugárzóik minőségükről és teljesítményükről világszerte ismertek.
A megnövekedett globális kereslet kielégítése érdekében a Sonus faber kötelezettséget vállalt a fafeldolgozó részleg gyári alapterületének bővítésére, új számítógépes numerikus vezérlésű (CNC) famegmunkáló és festőgépek alkalmazására.
A De Santi csapatának beolvasztásával a Sonus faber megszünteti a hézagot a tervezői, mérnöki és faipari csapatok közötti együttműködésben, csökkentve a gyártási átfutási időt. …„Fából készült hangsugárzó kabinetek minőségi felépítése erősen megkülönbözteti a Sonus fabert a konkurencia termékeitől, szerves része márkánk identitásának és az ebből fakadó természetes hangzásnak. Ez az akvizíció a 35 éves együttműködésünk természetes folytatása, és várom azokat a csodálatos újításokat, amelyeket a kézművesek egy családként együtt fogunk fejleszteni”… – mondta Jeff Poggi, a Sonus faber vezérigazgatója.
A De Santi Srl tulajdonosa, Stefano a felvásárlással kapcsolatos elégedettségét fejezte ki: …„Mindig is szerettem a Sonus faber termék filozófiáját, az elmúlt 35 év során együtt nőttünk fel. A De Santi csapata és én nagyon boldogok vagyunk, hogy a Sonus faber család tagja lehetünk, és végre kizárólagosan az akusztikus művészet alkotásainak szentelhetjük munkánkat”…
40 év után megjelent a Luxman cég új hangszedője az LMC-5 mozgótekercses modell. Az 1981-es LMC-1 és az 1982-es utódmodell az LMC-2 óta nem kínált Luxman hangszedőt. Ennek a 40 éves szünetnek kíván véget vetni az LMC-5 mozgó-tekercs bevezetése.
…„Ez az új referencia-osztályú MC-hangszedő a tervezés minden aspektusát megvizsgáló két évnyi kutatás eredménye. Az LMC-5 modellt úgy tervezték, hogy kielégítse az igényes zenehallgatókat, egyedülálló tisztaságú reprodukcióval; amely alapos anyagértékelések, ismételt prototípuskészítés és kiterjedt hallgatási tesztek eredménye. Az így létrejövő hangminőséget hallani kell ahhoz, hogy értékelni lehessen.” – mondja Jeff Sigmund, a Luxman America elnöke.
A hanglemez-lejátszás teljes gazdagságának feltárása érdekében a Luxman mérnökei egy mozgó tekercs kialakítás mellett döntöttek, előnyben részesítve a hangszedő házának ultraalacsony tömegét. A Shibata tű-profilt azért választották, mert képes a legszélsőségesebb magas frekvenciákat is alacsony barázda-követési-zaj mellett leképezni. Ez a tömör, egy darabból álló, négyzet szárú gyémánt tű kis tömegű, egy 0,5 mm-es alumínium cső konzolhoz van rögzítve. Az MC generátor keresztben elhelyezett vasmagot tartalmaz. Az optimálisan konzisztens tekercselés minimális mozgó tömegének elérése érdekében a tekercsek a rendelkezésre álló legvékonyabb, 30 mikrométer átmérőjű uretán zománcozott huzalból (UEW) készülnek.
A Luxman mérnökeinek álláspontja szerint a zárt testű hangszedők tekercse és konzolja különösen érzékeny a visszavert hangra. Emiatt az LMC-5 nyitott testű. A ház fordított tojás-formáját gondosan alakították ki a hangvisszaverődés és a rezonancia minimalizálása érdekében. A precíziósan megmunkált alumínium ház mélyvörösre, a Luxman vállalati színére eloxált, elején lézerrel maratott Luxman „L”. A japán hangszedő gyártás legjobb hagyományai szerint minden darabot a Luxman kézművesei gondosan szerelnek. A gondos tervezés és a kiterjedt hallgatási tesztek eredménye, az LMC-5 könnyed zeneiséggel reprodukálja a muzsikát.
A zene reprodukció történetének egyik legnagyobb paradoxona az úgynevezett hifi-szabvány, a DIN 45500, bizonyítja, hogy a technikai megvalósíthatóságnak milyen kevés köze van a magas hangzáshűségű, tökéletes zenereprodukcióhoz. Képzeljük el! A lemezjátszóra feltesszük Ella és Louis lemezét, hátra dőlünk a karosszékben és becsukjuk szemeinket. Ella és Louis ott állnak előttünk három dimenzióban és elérhető közelségben. Amikor duettet énekelnek, nemcsak a zene legfinomabb árnyalatait hallani, látni a zenészek minden mozdulatát – látni Ellát és Louis-t, bár tudjuk, hogy nem láthatók, mert a szemeink csukva vannak, és mert Ella és Louis már a mennyei színpadon lépnek fel… – de azért képzeljük el!