A nagy sikerű – már a tavalyi évben tesztelt Roma R510AC elektroncsöves erősítő „kistestvére” – a furcsa típusszámú 41DC+ fejhallgató-erősítő toppant be hozzánk, sajnos nem végleges maradásra.
Az 1992-ben alapított „Synthesis Art in Music ®” vállalat a berendezések megalkotása mellett fő célja nem csupán a hangvisszaadás tökéletessége, hanem, hogy létrehozzon egy-egy olyan termékeket, amely egyben képviseli a kifinomult eleganciát és a zeneiséget. Mivel a High-End területén minden az érték körül forog, minden Synthesis terméket kézzel készítenek Olaszországban. Minden alapegység, az alkatrészek és transzformátorok Olaszországban készülnek és helyi forrásból származnak. Az így előállított portéka nemcsak jelenleg ár/érték, de hordozza magával a kor technikai színvonalát és későbbi értékének maradandóságát.
Teljesítmény: | 2Watt „A” osztály |
Frekvencia menet: | 20 Hz – 30 000Hz +/- 1dB |
Jel/ zaj viszony: | kisebb, mint 85dB |
Méretek: | 260×95×365 mm |
Tömeg: | 4 Kg |
Ár: | 830.000 HUF |
Forgalmazó: | Zebraudio |
A Synthesis Roma 41DC+ csöves fejhallgató-erősítő kivitelezése egy új trend szerinti. Meglehet, a vásárlói kívánságok hívták életre, ma gyakori az audiofil és High-End fejhallgató-erősítők tervezésénél a kis-teljesítményű végerősítő fokozat beépítése is.
Ez a végfok a Synthesis háza-táján úgy van beállítva, hogy leadjon 2×2Watt tiszta „A”-osztályú teljesítményt a kevéssé háklis impedancia menetű, jó érzékenységű hangsugárzók részére. A Synthesis Roma 41DC+ típus elektronikai topológiáját tekintve az ECL82/6BM8 elektroncsőre alapoz, amely egy trióda/pentóda konfiguráció egy burában. Ez a cső gazdaságosan használható alacsony teljesítményű mono-blokk erősítőkben, akár ultra-lineáris konfigurációban is. Remek választás nagyobb teljesítményű csövek meghajtására is, konvekciós hűtéssel ki lehet hajtani max. 7 Watt teljesítményig. Az ECL82/6BM8 jó hangzású és az adott teljesítmény vonatkozásában az egyik legkisebb zajtényezővel rendelkező cső. Ebben az elektronikában kis teljesítményre beállítva fokozott megbízhatóságú és kiváló hangminőségű. Közvetlen cserélhető bármilyen gyártású 6BM8 vagy ECL82-re.
A Roma 41DC + elsősorban fejhallgató erősítő a szabadalmaztatott, adaptív technológia (BLS) segítségével, amely automatikusan beállítja a kimeneti terhelést, meg tud táplálni nagy teljesítményű fejhallgatókat, a leginkább áhított audiofil kategóriából, kiváló hangzást produkálva. Vonali bemenetei USB (PCM akár 32bit / 384KHz, DSD akár 5,6MHz) és optikai bemenetek, valamint a szokásos analóg jelek fogadására RCA szabványúak.
A Synthesis Roma 41DC+ csöves fejhallgató-erősítő alapvetően két szempontból – az extrém hangzási képességei és esztétikai értelemben – fogalom. Erről vall a cég vezetősége:
…az elmúlt években arra törekedtünk, hogy tovább feszegessük a fizika korlátait, ne gátolják a célt, a hangzás különlegességét. Azt akarjuk, hogy a készülék érzéki test legyen, mint amilyen a zene, a tervezés, a formák, az anyagok és a színek érzelmeket gerjesszenek lelkünkben. A mára létrehozott hangzás erősebb, lényegre törőbb, plasztikusabb, mint valaha volt. De most már tudom, hogy, mint egy festmény esetében, a keretnek is olyan szépnek kell lenni, mint a kompozíciónak…..
Milyen a hangja?
Egyértelműen meg tudjuk fogalmazni: amennyiben hosszan szeretnénk fejhallgatót hallgatni, meg van a hozzávaló erősítő! Feltesszük kedvenc fülesünket és teljesen újra éljük a már megszokott felvételeinket – akár fel is merülhet – kinek van itt szüksége hangszórókra?!? Mindenesetre, legalább nyílt alternatívát kínál az összehasonlításra hangsugárzó és fejhallgató között. Tesztünk három ütemben zajlott, a tapasztaltakat összefoglalva három csoportban tárgyaljuk.
A legegyszerűbbel kezdve, ha már képes hangsugárzókat foglalkoztatni, egy CD-játszó elé kötve és egy pár hangsugárzót „odatéve” meghallgattuk. Nem hagyott békén a kisördög, vajon mit tud ez az erősítő hangsugárzókkal analóg bemenetről? A több száz Watt tranzisztoros teljesítményhez szokott hallgató nem is gondolná, hogy a két Watt hangerő milyen dinamikai megjelenítésre képes. Mély hangok és magasak, jazz trio és kamarazene, etno- és demo-lemezek hangjának dinamizmussal, lendülettel való megszólaltatására képes. Természetesen itt jelentkezik a csöves erősítőkre jellemző telt melegséget árasztó hangzás.
A legfontosabb mégis a fejhallgatókkal való bánásmód. A fejhallgatókkal analóg és digitális bemenetről egyaránt meglepően tiszta hangzást produkált. Az alkalmazott DAC minősége meglepően jó. Felveszi a versenyt a komoly CD-játszókba beépítettekkel.
A Beyerdynamic több, mint harminc éves DT880 (600 Ohm) modellje és az új 32 Ohm-os között nem a bejáratás hosszú ideje volt a különbség. Viszont nagyon jól rámutatott arra, hogy az évtizedek folyamán a fejhallgató tervezésben a torzításmentes, gömbölyű basszusfutamok leképezésének jelentősége igencsak megnőtt. Kitűnő, mondhatni briliánsan megszólaló magas-hangok és közepek mellett a nagybőgő hangzása kiváltképpen kitűnőre sikerült. Meghajtásban, a kettős „motorral” rendelkező JVC HA-SZ2000 modell esetén, a könnyedség mellett a mély-hangok tömegének hangsúlya volt tapasztalható. Minden zenei buktatóra megfelelően reagálva az az érzés támad, itt most akármi következhet a zenében azt is könnyedén megugorja. Sennheiser HD–650 (600 Ohm) esetén minden hangzásbéli kvalitás kiteljesedett az elvárt mértékig. A tonális egyensúly rendben a terhelés megnövelésével sem változik, nem billen ki rossz irányba.
A fejhallgatókkal USB bemenetről hallgatva rögtön a felvételek különbözősége ragadta magához a figyelmet. Szó szerinti fölénye van a CD-lemezről saját magam által begrabbelt, wav.-ban tárolt anyagok és az interneten „kószáló” különböző kis- és nagy-felbontású lemezanyagok hangzása között. Mindezek a CD-lemezről készített másolati file-ok fölényét hozva arra a következésre juttat, hogy Synthesis Roma 41DC+ csöves fejhallgató-erősítő igen részletesen mutatja be a különbségeket. Nem a csöves jellege folytán alakul ez így, mert, ha nem tudnánk, hogy lelkében elektroncsövek dolgoznak akkor is meg tudjuk különböztetni a hallottakat.
Levezetésként rátérhettünk egy kis USB kábeltesztre is, amelynek eredményét jövőhéten tárgyaljuk.
Konklúzió
Bármilyen jól értékeljük a kapott hangzást a Synthesis Roma 41DC+ „csövi” akkor is több, mint egy fejhallgató-erősítő, sőt egyszerre élvezhetjük mindkettő lehetőség varázsát. Igen jó alap egy számítógépes munkaállomás zenével kapcsolatos feladatainak megvalósítására, esti muzsikálásra, a High-End alapjaival való megismerkedésre, esetleg addig, amíg nem tudunk „nagy pénzt” letenni hobbink kiteljesítésére.
A SYNTHESIS egy dinamikusan fejlődő cég, amely képes a jövőben a hifi piac különböző sikertényezőinek metamorfózisára. Jelenleg a céget Olaszországban az egyik legfontosabb és legnagyobb fejlődést felmutató vállalatnak értékelik ebben az ágazatban. Ez annak a bölcs előrelátásnak köszönhető, hogy nagyon fontos szerepet szánnak a tervezésnek és a kommunikációnak. Ezen kívül a már jól ismert partnerekkel szoros piaci együttműködés, lehetővé teszi az értékesítési sikereket. Minőségi gyártás, kommunikáció és zökkenőmentes forgalmazás; egy háromdimenziós modell, amely végigvezeti mind a fejlesztést, a gyártást és az értékesítést, mind Olaszországban, mind külföldön.
Zeneiség: | 95% |
Térleképzés: | 90% |
Dinamika: | 85% |
Kivitel: | 90% |
Szerelés minosége: | 90% |
Kezelhetoség: | 90% |
Összesen: | 90% |
Pro
+ univerzális felhasználhatóság
+ kiváló zenei hangzás
+ művészi kivitelezés és értékállóság
Kontra
– nem jelzi ki a file-ok rátáját
– nem viszi tovább az analóg jelet (out)
Disztribútori információk:
Forgalmazó: Zebraudio
Telefon: +3630/210-0400