Az Electric Lady. Mai pénzben az összeg 1 032 500 dollár, ennyit fizetett Eddie Kramer, Jimi Hendrix hangmérnöke, minden évben a stúdióidőkért az 1960-as évek végén. Amikor Hendrix és menedzsere, Michael Jeffery elmondta Kramernek, hogy vettek egy helyet a New York-i Greenwich Village-ben, a West 8th Street 52. szám alatt, és azt tervezik, hogy éjszakai klubot készítenek belőle, Kramer azt mondta nekik: megőrültetek.
Az épületet akkoriban The Generation néven ismerték, és éppen bezárt, miután otthont adott a Big Brother & The Holding Company és a Sly & The Family Stone valamint BB King és Chuck Berry koncertjeinek. Jimi Hendrix gyakran a nézők között szorongott, de szerette ezt a helyet.
A hely 1929-ben épült Film Guild Cinema néven, amely a modernista építészet egyik legkorábbi példája New Yorkban, amelyet Frederick Kiesler építészeti teoretikus tervezett. A színházat az „első 100%-os mozi” részére szánta, amelynek kialakítása segíti a nézőt teljesen elmerülni a film cselekményében. A második világháború végére a színház konstruktivista díszítését lehántották, az épület pincéjében a The Village Barn éjszakai klub és étterem kapott helyet. Itt indította el első country zenei műsorát az NBC televíziós társaság. A műsorsorozat 1948-tól 1950-ig hetente új fellépőkkel futott.
A helynek története, de Kramernek küldetése volt. A saját stúdió birtoklásának anyagi előnyeitől eltekintve – okoskodott Kramer – Hendrixnek 1968-ban állandó helyre volt szüksége, hogy valahol bulizzon a „lógósaival”. Az érvelés meggyőzőnek bizonyult, és John Storyk építészt felvették tervezőnek. Hendrix látta munkáját a Life magazinban, és csodálta, amit művelt a New York-i Cerebrum klubbal. Arra kérték, hogy hozzon létre egy kis vezérlő-szobát egy nyolcsávos vezérlőteremmel a klub hátsó részében, ahol élő előadásokat lehet rögzíteni. Amikor Kramer meggyőzte Hendrixet, hogy változtassa meg a tervet, John Storyk-ot arra kérték, hogy tervezze át az egészet, és alakítson ki egy nagy vezérlő-szobát, amely a stúdiók új korszakának hajnalát jelentette.
…„Csak azt akarom, hogy a dolgok puhák és gömbölyűek legyenek, fehérek, és azt akarom, hogy a fény változzon” – mondta Hendrix.
A munka az idő és a pénz a tervezett „alapok” közel kétszeresébe kerültek. Késések voltak az engedélyek kiadásában, a területet elöntötte a víz, a bontás során kiderült, hogy az épület egy földalatti folyó a Minetta Creek mellékfolyóján fekszik. Állítólag a Warner Brothers hat számjegyű kölcsönére volt szükség a projekt megmentéséhez. Jimi Hendrix „specifikációihoz” hűen megalkotott Electric Lady „stúdió-komplexum” kerek ablakokkal, homorú tégla belsővel és egy olyan géppel készült el, amely számtalan színben képes környezeti megvilágítást generálni. Úgy tervezték, hogy pihentető érzést keltsen, hogy ösztönözze Hendrix kreativitását, bár Kramer ennek ellenére megtagadta a kábítószer-használat engedélyezését(!) Lance Jost művész 100 láb hosszú, padlótól a mennyezetig érő pszichedelikus űrtémájú falfestményt festett. Az Electric Lady stúdiót Hendrix hihetetlenül jó, 1968-as, dupla, Electric Ladyland című LP-jéről nevezték el. Végül 1970. augusztus 26-án egy bulival megnyílt, az egyetlen akkori stúdió, amely művész tulajdonában volt. Patti Smith, Ronnie Wood, Eric Clapton és Steve Winwood is ott volt a nyitáson.
…”Jimi Hendrix azt szeretné, ha az Electric Lady olyan hely lenne, ahol a legkülönbözőbb művészek rögzítik a zene absztrakt univerzális nyelvét” – emlékszik Patti Smith. Másnap Hendrix lerakott egy „Slow Blues” néven ismert instrumentális zenét új stúdiójában, majd felszállt az Air India járatára, hogy fellépjen az Isle of Wight Fesztiválon. Kevesebb mint három héttel később, szeptember 8-án holtan találták egy londoni lakásban, miután túl sok barbiturátot fogyasztott. 27 éves volt.
Eddie Kramer 1970 és 1974 között mérnöki igazgatóként dolgozott, és a stúdió virágzásnak indult. Stevie Wonder az 1970-es évek elején részben itt rögzítette a Music Of My Mind, a Talking Book és a Fulfillingness című, első, döntő fontosságú felvételeit – „önálló univerzumának” nevezte a helyet. 1975 januárjában David Bowie és John Lennon jammelt itt, létrehozva a Young Americans „Fame” című számot. Egy évvel később Patti Smith a stúdióban rögzítette legendás debütáló lemezét a Horses-t, majd ’78-ban a Chic és a diszkó siker, a „Le Freak” következett. Az Electric Lady stúdióból részben vagy egészben megjelent további alapvető művek közé tartozik a Blondie – Eat To The Beat, Joni Mitchell – Mingus, Alice Cooper – Welcome To My Nightmare, Billy Idol – Rebel Yell és Run DMC – Tougher Than Leather című számai.
Az 1990-es évek végére az Electric Lady egy kísérleti feketezenei kollektíva központjaként működött, amely D’Angelo Voodoo LP-jét, a The Roots Things Fall Apart and Phrenology-t, valamint Erykah Badu Mama’s Gun-ját szülte. Végül a kollektíva szétesett, a stúdió pedig hanyatlásnak indult. Tíz teljes hónap telt el egyetlen foglalás nélkül(!)– egészen 2010-ig, amikor Keith Stoltz befektető és Lee Foster stúdióvezető vette át, akik teljesen új életet adtak a vállalkozásnak, felújították és bővítették a létesítményeket. Fostert az Electric Lady megmentőjének és őrangyalának tekintik. A talpra állított Electric Lady rendszeresen vendégül látja Lana Del Rey, Taylor Swift, Lady Gaga, Beyonce énekesnőket és Kanye West reppert, akik a fontos albumaikat itt rögzítették. Többször dolgozik itt a francia elektronikus zenei duó, a Daft Punk.
A hibátlan felvétel készítés eszközei között a Studio „A” szoba egy Martin Sound Flying Faders II-vel felszerelt Neve 8078 analóg konzolt, a Studio „B” egy SSL 9000J 80 csatornás konzolt, a Studio „D” az Altec 9200 egyedi 16 csatornás konzolját vonultatja fel. A Jimi Hendrix által építtetett stúdiót nemcsak a rocktörténelem hatja át, de a mai napig is a legjobb hangmérnökök és művészek használják.