A High-End Show München idei jelmondata a „sokszínűség a hangzásban” volt. Világunkban több millió hanggal, nagyon sok hangzással találkozunk, jól tesszük ha fülünket a természetes hangok sokaságával eddzük. A Stenheim hangsugárzó fejlesztő és gyártó cég éppen a valóságos hangok kisugárzását tűzte ki zászlajára. Mivel az elektronikusan megvalósított hangvisszaadás rejtelmes dolog, a Steinheim Alumine Two.Five modellben a gyártó tökéletesíti a sikert megalapozó puritanizmust, azonban sokkal fontosabb, hogy ezeknek a svájci műalkotásoknak az egységes és természetes zeneisége fergeteges zenei ábrázolással szolgálja tulajdonosait.
Teljesítmény: | 125 – 250 Watt |
Frekvencia átvitel:: | 35 Hz – 30 000 Hz |
Érzékenység: | 93dB / 1 W/1 m |
Impedancia: | 8 Ohm |
Méretek: | 945 x 230 x 275 mm |
Tömeg: | 45 kg |
Ár: | https://www.dreamaudiocomponents.hu/termek/stenheim-alumine-two-five-allohangfal/ |
A svájci székhelyű Stenheim vállalat, tömör alumínium hangszekrényeiről és elegáns kivitelű, kiváló alkatrészekből konstruált, kiemelkedő minőségű hangsugárzóiról híres. Ezeket az emberi léptékkel mért a klasszikus arányokkal rendelkező, teljesen alumíniumból készült álló hangsugárzókat azért hozták létre, hogy bebizonyítsák, az alumínium házak, nagy érzékenységű és teljesítmény hatékony hangszórókkal szerelve, figyelemre méltó zenei megjelenítésre képesek. A sima vonalú, elegáns, vékony hangszekrények gyönyörű kiegészítői és nem erőltetett modernitása lehetnek bármilyen zenehallgatási térnek. Ami a legfontosabb, az alumínium használata kiküszöböli a szokásos fa alapú szekrénytervezésre jellemző hangzási „elmosódást” vagy elhangolást. A tömegkiegyensúlyozást és csillapítást betöltőanyagokkal optimalizálták, ezek tovább csökkentik a hangok elszíneződését. Jean-Pascal Panchard, zenerajongó és mérnök, aki széleskörű tapasztalatot hozott magával a High End audio-piacról, a kezdetektől fogva szenvedélyesen hisz az Alumine koncepciójában.
…” A Stenheim úgy tekint a zenére, mint a jól felszerelt otthon alapvető jellemzőjére. A hangszórók összessége olyan hangzást hoz létre, amelyet az audiofilek és a zene szerelmesei kedvencként tartanak számon, akik hajlandóak befektetni az elérhető legjobb termékekbe, hogy élvezhessék a kiváló felvételeiket. A Stenheim szabadalmaztatott tervezési ötleteit alkalmazza egy olyan hangzás előállításához, amely szorosan tükrözi az élő előadás élményét. A Stenheim hangszórókat úgy tervezzük, mint a legfinomabb bútorokat, a legjobb minőségű alkatrészekkel, vonzó esztétikával, amely a következő generációk számára is fennmarad”… – nyilatkozta Walter Schofield a Nexus Audio Technologies, az Észak-Amerikai értékesítési képviselet elnöke.
A Stenheim legújabb modellje az Alumine Two.Five, amely egy impozáns hangsugárzó. Már első pillantásra felmerül a kérdés, a Stenheim tervezési megközelítésében mit csinálnak másképp, hogy a hangsugárzók magas érzékenységgel rendelkezzenek? A Stenheim Alumine Two.Five technikai értelemben kétutas, három hangszórós, padlón álló hangsugárzó konstrukció. Belsőleg minden Stenheim modellben használt alkatrészek olyan anyagokból készülnek, amelyek külön-külön világszínvonalúnak számítanak. A magas hangok lesugárzásáért egy 26 mm átmérőjű lágy dóm magassugárzó felel, ami a tengelyszimmetriától egy kissé eltoltan helyezkedik el. Ezért a két hangsugárzót úgy kell elhelyezni, hogy a magas hangszórók a hallgatási tengelytől kifelé mutassanak.
A közép/mély szekcióban kettő 170 mm membrán átérőjű hangszóró teszi a dolgát. A megkettőzve alkalmazott mélysugárzó (mély/közép) hangszóró növeli az érzékenységet, miközben a hatásfok nem változik. Ez azt jelenti, hogy a mélysugárzó tömb bármely rá kiosztott frekvencián 4 Ohm impedanciánál nem megy lejjebb, így a mély hangszórók mérhető linearitása még frekvencia határon is 3 dB-es érték. Egy erősítő ugyanazt a feszültséget adja ki erre a terhelésre, és így megduplázza a teljesítményt a mélysugárzó tömbben.
Kiváló minőségű, audiofil alkatrészeket használó keresztváltó egy gondosan megtervezett topológiára támaszkodik, amely biztosítja a hangszórók spektrumai közötti zökkenőmentes átmeneteket. A keresztváltót hosszú kísérletek alatt a legalaposabban tervezték meg és finomhangolták – tudva, hogy a káros, valódi hangokon kívüli effektek rombolják az élményt – így fenntartják a fáziskoherenciát és a nem reaktív, alacsony veszteségű terhelési jellemzőket, amelyek az Alumina alapját képezik. A „tesztelés” nem ugyanaz, mint a zenehallgatás, de egyes audiofilek számára a megfigyelési élmény számít, a részletezettség és az áttekintés az, amire vágynak.
Az előre néző basszus reflex kialakítás a szimmetriától szintén eltolt, nagyban segíti a mély hang energiák terjedését a szoba légterében. A speciális kialakítású tüskék még a legkisebb, a szobában keletkező rezonanciát sem engedik oda-vissza haladni. Ez a megoldás lehetővé teszi a nagyobb stabilitást és a rezgéstől való elszigetelést, ugyanakkor egyszerű és optimális beállítást biztosít. Az SE-verzió ugyanazt a hangszekrényt és hangszórókat tartalmazza, de felár fejében részegységei (keresztváltó, továbbfejlesztett belső vezetékezés és egyedi kötő-oszlopok) más variációban párosulnak.
A kialakítás megőrzi a bevált Alumine Two koncepció összes előnyét és elegáns egyszerűségét, de az általában megszokottnál nagyobb kabinet és a kettős mélyszekció az összes mélyhang-keltő hangszer és a basszus-tartomány energiabőségét szolgáltatja. Az Alumine Two.Five nagy hatékonyságával (93 dB / Watt / m) ideális partner még a szerény teljesítményű erősítők számára is. A műszaki paraméterek egyszerű számai nem mondják el a teljes történetet, ezért következzenek a hallgatási tapasztalatok!
Meghallgatás
A cég szakemberei azt állítják, hogy ez a modell „belépő szintű”, hangzási teljesítményében mégsincs semmi belépő szintű. Két-három zenei részlet meghallgatásakor már megdöbbentett az összteljesítmény. Az Alumine Two.Five – éppen mert a hangsugárzó háza merev és antirezonáns – bármiféle felesleges elszíneződés nélkül, hihetetlen mértékben segíti a megjelenítés muzikalitását. A derűs és világos hangzáskép mellett feltűnik a hangszín-egyensúly amely összefügg a hangsugárzó érzékenységi adatával, a hangszeres játék az előtérbe kerül, szinte látjuk a zene izgalmát. Emellett a második mély-hangszóróval a mély hangok dúsabb megszólaltatása vált lehetővé. Az eredmény: lélekemelő zene a Stenheimre jellemző tisztasággal, a részletekre való odafigyeléssel és élénkséggel.
Az alsó/közép tartománytól a legmélyebb basszus-frekvenciákig a hangfelvételi tér pontos benyomását kelti. De ami a legjobban sikerült, az a teljesen zökkenőmentes, rendkívüli átláthatóság. Rengeteg a zenei, a felvételen rajta lévő részlet, minden durvaság és/vagy fényesség nélkül. Az agilis, érzékeny és artikulált előadásokban remek előadóművész teljesítmények hallhatók. Az egyenletesnek mondható impedancia-karakterisztika és a nagy érzékenység megkönnyíti az erősítők dolgát, így az erősítés sokkal könnyebbé válik. Ez lehetővé teszi a rendszer számára, hogy megőrizze (ne fékezze) a muzikális játék mikro-dinamikai árnyalatait és finomságait, a hangszerek közötti kapcsolatot, az énekes hangjában az érzelmi tartományt. Itt a bizonyosság arra, hogy magasabb minőségű alkatrész komponensek kiválasztásával nagyobb érzékletességet, gazdagabb textúrákat, artikuláltabb ritmusokat és természetesebb dinamikát – a zenei információk teljesen új szintjét lehet elérni.
Erőtől duzzadóan, testesen és feszes basszussal – lehet ez egy követelmény a kemény rockzene kedvelői számára! Amennyiben a Deep Purple „Child in Time” című számát kívánjuk teljes hangerővel (igazán hangosan!), akkor nem ezt a hangsugárzót kell választani. Ez nem hangosítástechnika, ez High-End. Ami azt illeti, itt a minőség első ismérve a megjelenítés emberi léptéke, például az énekes feje nem „kunyhó méretű”. Továbbá a hangszerek – főleg az akusztikusok – lebilincselő megjelenítése méretben és a hangszínek sokaságában valóságos. A térbeli elhelyezkedés terén tisztán hallható, hogy a felvétel elkészítése során a mikrofonozás profi munka volt. Az ének (legyen az szóló vagy kórus) terjedelme, energiája megjelentése itt zajlik előttünk a szobában. Ez így egyszerre rengeteg követelménynek tűnik – mégis, még ebben a kategóriában is, lehetséges a megvalósítás. Az értékelésbe egyáltalán nem vihetjük bele azt, hogy nem vagyunk basszus-őrültek, de a nagybőgő vagy egy cselló mélypontja nagyon meglepően tolmácsolt.
Sok csúcskategóriás hangsugárzó tervezője annyira megszállottja a nagy felbontásnak és a részleteknek, hogy elveszíti a természetes tonalitás kommunikálásának képességét, ami, ha zenei reprodukcióról van szó, az érzelmi elköteleződés egyik alapköve. A Stenheim arra összpontosít, hogy a zenét természetes módon mutassa be. A páratlan szakértelem és a több éves kutatás kivételesen reális hangzást és zenei elmélyülést biztosít. Reméljük, hogy sokan ezeken a csodálatos hangsugárzókon keresztül fedezik fel újra a muzsikát!
Konklúzió
Nyugodtan írjuk le, hogy a Stenheim Alumine Two.Five álló hangsugárzó nem hangzik sziruposan, nem nélkülözi a mikrodinamikát és jobb a basszusa, mint amit elvártunk.
A jó mérnök ismertetőjegye, hogy tudja, mikor és mely dolgokat kell feltételezni, elhanyagolni vagy idealizálni, és ezt a hangban mindig észleljük. Az a lenyűgöző, hogy egy aránylag fiatal cég terméke felveszi a versenyt a legjobb, legtehetősebb, legnagyobb múltra visszatekintő cégek termékeivel. A Stenheim Alumine Two.Five álló hangsugárzó értékét, minőségét vagy igazságát a közvetlen tapasztalatok eredményeinek alapján kell megítélni – ezért el kell menni a forgalmazó bemutatótermébe meghallgatni. Mindent hallunk, ami mérhető, de nem mérhetünk mindent, amit hallunk. Legyen a füled az útmutató!
Pro
+ Kiváló minőségű alapanyagok felhasználása
+ Rezonanciamentes konstrukció
+ Precíz keresztváltó
+ Egy átlagos audio-szoba méretéhez igazított
+ Élénk, derűs, részletes hangzáskép
Kontra
– Meg kell válogatni a rendszerbe beiktatott erősítőt, mert mutatja annak kvalitásait is
Disztribútori információk:
Forgalmazó: Dreamaudio
Internet: www.dreamaudiocomponents.hu
Telefon: +36-30/619-1957