Közeledünk az ünnepi vásárlási szezon legforgalmasabb napjaihoz. A vásárlók nagy része aggodalmát fejezi ki az infláció miatt, több mint 50 százalék magasabb árakat prognosztizál, mégis a tíz leggyakrabban keresett termék közül kilencnél azt állítja, hogy az ár csak kis mértékben befolyásolja vásárlása során. A vásárlók szemszögéből mind az online, mind a bolti/bemutatótermi vásárlás kritikus szerepet játszik. Az ár, a márka és az eladás színvonala pedig a vásárlási folyamat legfontosabb szempontjai. A márkaüzletek központi szerepet kapnak mind a honlapokon deklarált tartalmak, mind az üzletekben nyújtott vizuális és hangzás-élmények hatása esetében. A vevők a komoly értéket képviselő termékeket általában hagyományosan vásárolják meg. Az áruk bemutatását, a termékek összes, „fogható” jellemzője szempontjából, rendkívül fontosnak tartják, kalkulálják a raktáron lévő pozíciók és a vásárlói élmény fontosságát. A fogyasztók eddig a koronavírus helyzet, most az infláció miatt alakítják, változtatják vásárlási szokásaikat. Az mindenképpen meglepő, hogy többet és komolyabb értékeket vásárolnak, mint az infláció előtti időszakban, de jobban odafigyelnek a legjobb ár-érték arányra. A vásárlók a megnövekedett árak és az infláció ellenére is vásárolnak értékes audio-elektronikai cikkeket, de egy új, többlépcsős vásárlási utat követnek, amely során figyelembe veszik és megkövetelik, hogy a márkák minden platformon következetesen mutassák be értékeiket és márka-történetüket. Íme az újdonságok!
A Sumiko négy új hangszedő és egy új tű megjelenését jelentette be. Az új Sumiko Olympia és Wellfleet hangszedők, valamint az új RS78 tű (a Sumiko első 78-as fordulatszámú lemezekhez ajánlott megoldása) sok vintage felvétel iránt érdeklődő igényeit elégíti ki. A Sumiko az audiofilek által jól ismert cég. Több mint 40 éve a csúcsminőségű audio-termékek egyik vezető gyártója. Még az 1980-as években a Sumiko a Grace hangkarok kiváló sorozatát készítették, nevezetesen a 707-es és a 747-es modelleket, amelyeket az audiofil sajtó dicsért.A Sumiko nyolc mozgómágneses hangszedőt tart a palettán. Az Oyster sorozat első darabjait mintegy 40 évvel ezelőtt vezettek be. A Sumiko továbbra is kínál klasszikus, belépő szintű Oyster modellt. A vállalat híres hangszedő-modelljei között találjuk a Blue Point mozgótekercses konstrukció több inkarnációját is, amelyek nagyobb és alacsonyabb jelszintű változatban is elérhetők.
Az audiofilek és a High-End Audio kedvelői a mozgó tekercses (MC) hangszedőket részesítik előnyben a mozgó mágneses társaikkal szemben. Az ítészek az elmúlt évtizedekben számos esetben negatívan nyilatkoztak a mozgó mágneses hangszedőkről, de ez az elmúlt években megváltozott. A lemezjátszás iránti érdeklődés újjáéledése magával hozta a mozgó mágneses hangszedők iránti újbóli érdeklődést. A mozgó tekercses modellek még mindig elismerést váltanak ki, de az újabb mozgó mágneses hangszedők megkülönböztetett elismerést vívtak ki.
Az Audio-Technica bemutatja az AT-LP2022 szíjhajtású lemezjátszót, egy limitált kiadású készüléket, amely a vállalat 60. évfordulóját ünnepli a nagy teljesítményű analóg hangzás terén. Ez a teljesen manuális lemezjátszó egy limitált kiadású Shibata tűvel ellátott hangszedőt és szénszálas hangkart tartalmaz. A korlátozott számú AT-LP2022 lemezjátszó világszerte egyedi sorozatszámmal jelenik meg a piacon. Az AT-LP2022 modell a kivételes lemez lejátszási képességet egy teljesen új, elegáns, 60. évfordulós kivitellel ötvözi. A lemezjátszó 30 mm vastag, nagy sűrűségű átlátszó akril házra épül, amely csökkenti a nem kívánt rezonanciákat, miközben jellegzetes megjelenést kölcsönöz. A házat egy átlátszó rezonanciamentes akril tál egészíti ki. Az AT-HS4-SV shell-re egy elliptikus hegyű tűvel ellátott AT-VM95E hangszedő van gyárilag felszerelve. Választható az AT-VMN95SH hangszedő, amely Shibata metszésű és csiszolású gyémánt-tűt tartalmaz. Az új lemezjátszó egyedülálló lehetőséget kínál a különböző gyémánt-tű-profilok értékelésére.
A lemezjátszó érzékelővel felügyelt, szíjhajtású motor-rendszere csendes, pontos és stabil forgást biztosít a 33-1/3 és 45 ford./perc sebességű felvételek számára. Fém alapra szerelt szénszálas hangkarral rendelkezik, állítható VTA-val (függőleges követési szöggel) és antiskating mechanikával. Az AT-LP2022 új tervezésű, állítható magasságú, rezonancia-elnyelő lábakkal rendelkezik.
Az Audio-Technica vállalatot 1962-ben Hideo Matsushita azzal a szándékkal alapította, hogy a zene minőségi élményét hozza el a hallgatóknak. Az ő tiszteletére illik, hogy a 60. évfordulón az AT által valaha készített legkiválóbb lemezjátszót kínálja, ezzel továbbvigye örökségét és példázza az Audio-Technica 60 éves elkötelezettségét az analóg zenehallgatás iránt.
A NAD Electronics 2022 októberétől 2023 májusáig rendezvénysorozattal ünnepli a márka 50 éves fennállását. A NAD 1972-es alapítása 50. évfordulójának megünneplésére egy vintage ihletésű, korlátozott példányszámú integrált erősítő kerül bevezetésre. A C3050LE típusjelű sztereó erősítő az 1970-es évek klasszikus NAD 3030 modellje előtt tiszteleg, a kivitelezés retro dizájn elemekkel díszített, köztük a szatén dió ház, a kettős VU-mérők, a nyomógombos vezérlők és a NAD eredeti kurzív stílusú márkajelzés.
Az elmúlt 50 év során a NAD Electronics céget a jövőorientált és nagy teljesítményű elektronikai egységek gyártása iránti elkötelezettsége miatt is ünnepelték. A zene szerelmeseinek és a hifi-rajongóknak valóságos specifikációkkal óriási értékeket nyújtottak. A márka a hifi-kategóriában a 3020-as integrált erősítő sikerével vált ismertté, amely idővel a történelem legtöbbet eladott „büdzsé” kategóriás erősítőjévé vált. Szerény, csatornánkénti 20 Watt dinamikai teljesítménye ellenére a hifi-rajongók elismerését érte el. A zene-barátokat izgalmas a részletekkel és a hangzás tisztaságával kényeztette, megfizethető áron. Ezzel a NAD „létrehozta” a hifi-ügyfelek teljesen új generációját és erős alapot teremtett az iparág folyamatos növekedéséhez.
Az azóta eltelt évtizedekben a márka számos erősítési technológia úttörője volt, ideértve az „A/B”- és „G”-osztályú erősítés tökéletesítésében végzett úttörő munkáját valamint, a „D”-osztályú digitális és hibrid erősítést. A NAD Electronics mindvégig kiállt a specifikációkban közölt adatok valóságáért, megalkotva saját Full Disclosure Power szabványát, amely az erősítő teljesítményét a valós hallgatási forgatókönyvek és a laboratóriumi körülmények alapján értékeli.
…”Mi a zene szerelmesei vagyunk és a zene szerelmeseinek tervezünk termékeket. Ezért erősítőinket a teljes frekvenciasávban és dinamika-tartományban mérjük, hogy a zenehallgatók reális elvárásait tükrözzék az erősítő teljesítményével kapcsolatban. Ez gyakran azt jelentette, hogy a NAD termékeinek teljesítmény-besorolása „papíron” alacsonyabb volt, mint a versenytársainké, de a mi értékeléseink jobban tükrözik azt a teljes és gazdag hangzást, amelyet a nagyszerű felvételek tartalmaznak”… – nyilatkozta Greg Stidsen, a NAD Electronics anyavállalatának technológiai igazgatója. A termékek tervezésének ez az elvi módja – a márka alapértéke – mélyén belülről fakad, amely magában foglalja az ár-érték arányt, a teljesítményt, az egyszerűséget, az innovációt, és a kezdetektől jelen volt az alapító, Marty Borish és a legendás erősítő zseni, Bjorn Erik Edvardsen felfogásában és munkásságában. Ők egy globális csapatot mentoráltak, akik most Borish piacfejlesztési munkáját és Edvardsen innovatív technológiafejlesztési megközelítését folytatják. A márka ma is az egyik legismertebb a hifi-iparágban.
A hangsugárzó-tervezők és gyártók évtizedek óta csodálják a norvég SEAS hangszórók nyújtotta minőséget, konzisztenciát és az innovációkat. Az új SEAS Orbit hangszóró-sorozat modelljei a tajvani székhelyű a Merry Electronics céggel együttműködésben kifejlesztett hangszórókat tartalmazzák. Célja az OEM-cégek igényeinek kielégítése, akik kiváló minőségű hangszórókat keresnek. A SEAS Fabrikker régóta a csúcsminőségű audio piac élén áll. A norvég gyártó mindig sokféle, többségükben igényes hangsugárzókat előállító OEM-ügyfelet szolgált ki. Ma a SEAS nagy volumenű gyártást végez Norvégiában, Moss városában, gyártóüzeme elsősorban a csúcskategóriás piacra szánt termékekre koncentrál. Az új SEAS Orbit hangszóró sorozatot a több mint fél évszázados mérnöki és gyártási szakértelem erős alapjára támaszkodva fejlesztették ki, egyesítve a SEAS és a Merry Electronics alapvető tudását és kompetenciáit. A kiterjedt know-how egyaránt kínál fejlett tervezést és a nagyobb volumenű gyártás által megkövetelt következetességet. Minden hangszórót úgy terveztek, hogy a minőség, a teljesítmény és az érték tökéletes kombinációját kínálja.
A SEAS Orbit sorozat három kis méretű hangszóróval indul, amelyek mindegyike teljes körű, 200 Hz-től ajánlott frekvencia tartománnyal, két különböző alapterv-javaslattal rendelkezik. Mindegyiket úgy tervezték, hogy minimálisra csökkentsék a torzítást, kiegyenlítve a mély- és magas hangokat, ami határozott hang karaktert és hang színt eredményez. A merev és stabil alumínium kosár a kritikus alkatrészeket tökéletes vonalban tartja, míg a pólusvas és a réz sapka kivételes linearitást biztosít. Az ebben a méretben elérhető teljesítményszint tökéletes választás minden olyan alkalmazáshoz, ahol a korlátozott hely és kritikusak a műszaki paraméterek. Olav Mellum Arntzen vezérigazgató szerint a SEAS most ezt a három hangszórót bocsátja a piac rendelkezésére, hogy bemutassa a SEAS és a Merry Electronics együttes erőfeszítéseinek eredményeit.
A Yamaha új zászlóshajó fejhallgató modellje a cég eredeti technológiájából származó ihletet modern innovációkkal és anyagokkal kombinálva ötvözi a legendás 70-es évek kivitelében. Az új Yamaha YH-5000SE fejhallgató – immár modern gyártási módszerekkel, alkatrészekkel és gondosan kiválasztott anyagokkal – a márka eredeti, a 70-es években született ortodinamikus meghajtóját eleveníti fel.
A kiterjedt kutatási erőfeszítés célja a kényelem maximalizálása, és az amit a Yamaha mérnökei „kiváló zenehallgatási élményként” leírnak. …”Azt a rendkívüli szenvedély, amelyet a zeneművészek munkájukba fektetnek, megérdemli, hogy egy ugyanolyan mértékű hallgatási élménnyel tiszteljük meg, amely a lehető leghűségesebb és legihletettebb módon kelti életre alkotásaikat”… Az új Yamaha YH-5000SE fejhallgató több mint hat év fejlesztési erőfeszítéseinek eredménye, hogy felülmúlja a zenekedvelők leglelkesebb elvárásait. A fejhallgatók ihletet és mérnöki know-how-t merítenek az 1970-es évek legendás Yamaha Orthodynamic fejhallgatóiból, de a design minden aspektusát a legújabb technológiák és mérnöki módszerek segítségével teljesen újragondolták. Ugyanilyen gondossággal jártak el a gyártási folyamat során.
Az 1970-es években a Yamaha HP-1 ortodinamikus, sík-mágneses fejhallgatója elbűvölte a zenerajongókat. A legújabb technológiát kihasználva a mérnöki csapat újra tervezte ezt az ultra reszponzív „fülest”, amely vékony, ultrakönnyű film membránt használ, hogy dinamikai kontrasztot mutasson be a mozdulatlanság és a mozgás között. A hangminőség romlásának kiküszöbölése érdekében különféle innovatív megoldásokat vezettek be. Az új fejhallgatót ugyanabban a japán Kakegawa-i gyárban gyártják, ahol a csúcsminőségű Yamaha zongorákat és egyéb prémium audio-termékeket „kovácsolják”. A Yamaha YH-5000SE fejhallgató, a cég új zászlóshajó modellje, büszkén viseli a Made in Japan címkét, bizonyítja a minőség szintjét és az aprólékos elkötelezettséget, hogy a zenelejátszás a lehető legközelebb legyen a hang forrásához.
A Deutsche Grammophon bejelentette a STAGE+ streaming szolgáltatást. A történelmi kiadótól származó szolgáltatás új élményt tesz lehetővé közvetlenül bármely TV-készüléken, számítógépen, okos-telefonon és táblagépen, beleértve a zenehallgatás offline módot is. A „Music for the Eyes. Magic for the Ears” címmel meghirdetett új streaming szolgáltatás igénybevételével elérhető a Deutsche Grammophon tekintélyes méretű és művészi színvonalú zenei katalógusa, ami teljes mértékben veszteségmentes minőségben elérhető, a kortárs előadók és zenekarok 4K és Dolby Atmos formátumban közvetített élő előadásaira összpontosít. A világ legrégebbi lemezkiadója, a Deutsche Grammophon – a Universal Music Group részlege – komolyzenei előfizetési szolgáltatása élő közvetítéseket, hatalmas videoarchívumot és új hanganyagokat egy platformon(!) kínál. A video- és hanganyagok széles skálája átfogja az új repertoárt, élőben közvetített eseményeket a világ minden tájáról, kiemelkedő koncert- és operaelőadásokat az archívumból, valamint új és archivált DG és Decca hanganyagokat.
…”A klasszikus zene digitális közvetítésének fejlődésében a legújabb mérföldkő, a STAGE+ úgy lett megalkotva, hogy a közönséget a színpadi események középpontjába helyezze. Az előfizetők minden eddiginél közelebb kerülhetnek a Universal Music Group világszínvonalú előadóinak műsoraihoz – beleértve az exkluzív élő premiereket, a koncert- és operaműsorok teljes terjedelmét, zenei videókat, dokumentumfilmeket és kulisszák mögötti interjúkat. A gazdag kínálati tartalom a lehető legjobb minőségben lesz elérhető, beleértve a Hi-Res-t és a Dolby Atmos-t is”… – áll a cég közleményében.
A vezető nemzetközi opera társulatokkal, zenekarokkal, koncerttermekkel és fesztiválokkal való együttműködésnek köszönhetően a STAGE+, az élőben közvetített eseményeket és ciklusokat kellő időben jelezve, minden héten bemutathatja a legjobb új előadásokat. A videós közvetítések között szerepelnek a Deutsche Grammophon úttörő szerepet játszó, szerte a világon zajló, Yellow Lounge klasszikus klubestjei, a Rising Stars sorozat, valamint a világörökségi helyszíneken, például a Tiltott Városban, a Sixtus-kápolnában fellépők.
…„A streamelt klasszikus előadások terén hamarosan egy izgalmas új korszakba lépünk. A STAGE+ feltárja a digitális technológiák által kínált korlátlan kreatív és kurátori lehetőségeket, hogy közelebb hozza a művészek kreatív munkáját”… – mondta Robert Zimmermann, a Deutsche Grammophon fogyasztói üzletágának alelnöke. …”A STAGE+ a rajongót egy dedikált, többdimenziós, egyedülálló módon magas színvonalú klasszikus zenei élményben részesíti, kiegészítve a partnereink szolgáltatásaiban bemutatott repertoár széles skáláját. Szinte helyet kínál az előadók mellett élő és filmes fellépéseik alkalmával, a műfaj elkötelezett rajongói számára lehetővé téve a klasszikus művészek felfedezésének integrált élményét.”… – nyilatkozta Dickon Stainer, a Global Classics & Jazz és a Verve Label Group elnök-vezérigazgatója.
A szabványos streaming szolgáltatásoktól eltérően az optimalizált metaadatok lehetővé teszik a klasszikus rajongók számára, hogy cím alapján kereshessenek és hozzáférjenek az egyes művekhez, tételekhez vagy opera-jelenetekhez. Minden keresés kapcsolódik az adott előadó, zeneszerző, mű, helyszín vagy partner összes releváns audio- és video-tartalmához. A felhasználók elmenthetik kedvenceiket, és tartalmakat tölthetnek le mobileszközökre offline megtekintéshez vagy hallgatáshoz. A platform TV-, mobil- és web-alkalmazásként lesz elérhető a STAGE+ előfizetők számára. A Deutsche Grammophon szerint a hang-tartalom Hi-Res Lossless formátumban lesz elérhető, bár részleteket nem közölnek, miközben a cég szerint a hang és a videó a Dolbyt támogató hi-fi rendszereken Dolby Atmos-ban is élvezhető. A STAGE+ kezdetben csak iOS-eszközökön (iPhone és iPad) és Apple TV-n, más eszközökön csak a böngészőben érhető el.