Köszöntjük Budapesten! Örömünkre szolgál a személyes találkozás.
Tudjuk, hogy sokat tesznek az olasz zenei hagyományok megőrzéséért és továbbviteléért. Nekünk nagyon szimpatikusak a Maestro, Vivace, Fortissimo, Crescendo elnevezések, amelyek tükrözik a zene iránti elkötelezettséget. Mi ezeket a típusneveket nem marketingfogásnak tartjuk. Az elnevezéseket kedvezően fogadják, hatásosak a világpiacon? Mindig igyekszünk konkrét kapcsolatot tartani az olasz zenei hagyományokkal és általában a zenével, mert olyan eszközöket gyártunk, amelyek a legjobb zenehallgatásra készültek. Az Ön által említett nevek világszerte népszerűek, és a híres olasz zeneszerzők nevével együtt még mindig használjuk a legtöbb termékünkön, amelyet évek után készítettünk, egyfajta elismerést hoztunk létre a high-end piaci forgatókönyvben.
Az Audio Analogue márka az erősítők fejlesztései miatt élvez különleges státuszt. Mint, tudjuk az analóg technikát részesítik előnyben. Mi alapján határozzák el, hogy a következő modell tiszta „A”-osztályú, vagy „A/B”-osztályú technikával legyen szerelt, vagy mekkora erősítésnél (teljesítmény elérésénél) lesz az átkapcsolódás? Minden erősítőnek más-más a vásárló közönsége, emiatt igyekszünk különböző típusokat kínálni az igényes ügyfelek számára. Abból a tényből kiindulva, hogy az összes erősítőnk nulla visszacsatolású és a továbbiakban ez így is marad, a tervek szerint az erősítők „AB”-osztályát megtartjuk egy bizonyos árkategóriáig. Viszont egyre inkább a tiszta „A”-osztályra koncentrálunk az olyan magas kategóriájú termékeknél, mint az új ABsolute Monoblokkok (100 Watt tiszta „A”-osztály). Azért is tettünk, mert úgy találtuk, hogy az „A”-osztály a legjobb megoldás a zero visszacsatolású tervezés előnyeinek kiemelésére.
Az erősítőkben felhasznált tápegység méretezése (teljesítménye) mennyivel haladja meg a feltétlenül szükségest? Attól függ, hogy mekkora kimenő teljesítményt szeretnénk elérni. Amikor az impedancia a frekvencia függvényében lecsökken, erősítőink tervezése esetében mindig nagyon ügyelünk rá. Mindegyik erősítőnk majdnem megduplázza teljesítményét 2 Ohm impedanciáig, így a tápegységet úgy tervezzük, hogy ezt a célt elérje.
„DESIGNED BY AIRTECH” Szeretnénk többet megtudni az Airtech Labs. által gyártott anyagokról és alkatrészekről! Ennyit tudunk: …”Airtech is a brand created by Claudio Bertini (co-founder of Audio Analogue) in 2013 and is part of the brand portfolio of AF Group SRL.”… A „családi vállalat” mennyire családi? Milyen a laboratórium felszereltsége, milyen minőségű alkatrészek kerülnek a készülékekbe? Az Airtech egy tervezési laboratórium, de leginkább egy márka. Cégünk egy családi vállalkozás, amely magában foglalja az általunk forgalmazott összes márkát és terméket. Nem csak egy laboratóriumunk van, a különböző célokra (tervezés, tesztek és mérések, meghallgatási tesztek a gyártás számára) különböző helyszíneken dolgozunk. A laboratóriumok és egyébb helyszínek mindegyike az elérhető legjobb berendezésekkel van felszerelve. A gyártási kapacitást illetően nincsenek korlátok, minden alkatrész a legjobb minőségű, legtöbbjük egyedi gyártású és ez tükröződik a hangminőségben.
2015-ben egy nagyot léptek a High-End és audiofil kategória felé. Mennyiben meghatározó a termékpalettában az abszolút High-End és a szolidabban árazott (ár/minőség = best/buy) termékek aránya? Igen, 2015 a Puccini-Anniversary modelléve volt elindítva egy új folyamatot, amely nagyon pozitív tapasztalatokat hozott. A fejlődés elvezetett a mai termék-kínálathoz, amely különböző árkategóriájú készülékeket tartalmaz, amelyek mindegyike nagyon sikeres, néhány esetében nagyobb sikert, mint amire számítottunk.
Az erősítők új verziója olyan hangerőszabályzót tartalmaz, amely elektronikusról rezisztívre változik. Segíti a hangsugárzók illesztését, a hangzás közben változó impedancia kompenzálását, vagy csak kifejezetten a sok alacsony érzékenységű hangsugárzó miatt lett bevezetve? Az RR hangerőszabályozás nincs összefüggésben a hangsugárzók érzékenységével (a hangsugárzókkal való tökéletes párosítás megtalálásával. Amióta bemutattuk a Puccini Anniversary-t, minden erősítőn négy, különböző hangerő skála található, hogy beállítható legyen a tökéletes illeszkedés bármely hangsugárzóhoz. Ez egy nagyon kifinomult megoldás, kizárólag a hangerőszabályozásra. Digitálisan vezérelt, de teljesen analóg szabályozás, reléken és ellenállásokon keresztül. Ezen hangerőszabályozási megoldás alkalmazásával az általános teljesítmény javulás minden paraméteren kb. +30% körülinek tekinthető.
A félvezető alapú hangerőszabályozással a régi potenciométerek minden problémája megoldódott, de újak jelentek meg. Az Audio Analogue-nál úgy döntöttünk, hogy félvezető chipeket használunk, nyilvánvalóan műveleti erősítők nélkül, mindig is szerettünk volna saját hangerőszabályzót készíteni ellenállásokkal és relékkel. Az új megoldás távvezérelhető, nagyon precíz és kiváló minőségű ellenállásokat használ. A működés közben nem fordulhatnak elő „kattanások” és „pattanások” a relék véletlenszerű kapcsolása miatt. A szakirodalomban van néhány módszer ezeknek a problémáknak a csökkentésére. Az egyik ilyen, hogy a hangerőt a minimumra csökkentjük, és apránként növeljük, amíg el nem érjük a kívánt hangerőt, hogy ne legyen ugrás nagy hangerőnél. Egy másik logikai programozást használ, hogy alkalmazkodjon a relé kapcsolási időihez, amelyek néhány ezredmásodperces értéket is elérhetnek. Egy harmadik „break before make” típusú reléket alkalmaz, vagyis garantálják az érintkezők nyitását a zárás előtt. Ez lehetővé teszi a csillapítás növelését, mielőtt a hangerőt csökkentené.
Szeretnénk többet megtudni a Zero Global feedback SeGeSTA áramköri megoldásról! Mivel nem én vagyok a tervező, és nem rendelkezem az alkalmazott megoldás valódi műszaki magyarázatához szükséges ismeretekkel, inkább azokra az előnyökre irányítom a figyelmüket, amelyeket ez a megoldás kínál. A Zero Global feedback SeGeSTA áramköri alkalmazása növeli a bemeneti impedanciát, csökkenti a kimeneti impedanciát, stabilizálja az erősítést, csökkenti a tápfeszültség zavarait, csökkenti a torzítást a szinte nem mérhető szintig, és stabilizálja a munkapontot. Mindezen előnyök miatt az erősítők kevésbé érzékenyek a terhelésre, reaktív terhelések esetén sokkal csendesebbek, nem hajlamosak oszcillálni, nincsenek rezonanciacsúcsok magas frekvenciákon és nincs telítés a bemeneti fokozatokban, ami pozitív hatásokat eredményez, mind a mérési teszteken, mind a zenehallgatáskor.
Giuseppe Blanda úr, személyében egy a foglakozását szerető, rendkívüli mennyiségű tapasztalattal bíró, tanító szándékú, talpig úriembert ismertünk meg – válaszait köszönjük! Reméljük a közeljövőben többször ellátogat hozzánk vagy találkozni fogunk valamelyik kiállításon! Jó egészséget és üzleti sikereket kíván a szerkesztőség!