A Transparent Audio életében minden 1980-ban kezdődött. A három alapító, Karen és Jack Sumner valamint Carl Smith elkötelezte magát amellett, hogy egy dinamikus kutató/gyártó csapatot szervezve, kábeleivel páratlan szintű zenei realizmust biztosítson az audiorendszerek területén. A cég disztribúciós társaságként indult, olyan csúcskategóriás audio-termékek együttesét létrehozva, amelyek képesek együtt, egymáshoz illő rendszerben működni.
„Nyolc éven keresztül építettük és értékesítettük a MIT termékeit” – magyarázta Karen Sumner – így meglehetősen meglepő lenne, ha nem tudnánk néhány dolgot, beleértve azt is, ahol a tervezési filozófiánk eltért az övéktől.
A Transparent Audio első tíz évében komoly hírnévre tett szert a csúcskategóriás audio-ipar legjobb kábeleivel. Az alapítók és a munkatársak az aránylag gyors fejlődés elengedhetetlen kellékei között rengeteg tehetséggel és tapasztalattal rendelkeznek a tervezés, a mérnöki munka, az értékesítés, a marketing és az irányítás területén. 1993-ban a Transparent bevezette saját audio-, video-, digitális- és tápkábel márkáját. Azóta aktív, illetve passzív tápellátó egységeket, analóg és digitális audio, valamint különféle videó kábeleket és falba építhető vezetékeket gyártanak. 1998-ban a egy vadonatúj épületben megnyitotta kapuit a cég „főhadiszállása”, amelyet a tulajdonosok kifejezetten abból a célból terveztek, hogy a legjobb infrastruktúrát biztosítsák egyedi vállalkozásuk számára. Az elmúlt évtizedekben a létesítmény területe exponenciálisan növekedett, hogy lépést tudjon tartani az igényekkel.
A meghallgatási tesztelések céljára egy lehallgató-stúdiót is építettek, amit páratlan minőségű, csúcskategóriás audio-készülékekkel rendeztek be. A helyiség teljesen elszigetelt, akusztikája aprólékosan megtervezett annak érdekében, hogy veszteség nélkül produkálja a teljes zenei reprodukciót és dinamika-tartományt. Tesztjeik hitelesek, mert az élőzenével való kapcsolatuk valóban mindennapos. Az alapítók közül majdnem mindenki játszik valamilyen hangszeren.
A Transparent négy különböző típusú kábel rendszert épített, amelyek segítenek megtalálni az egyedi utat. A Newcomer, Enthusiast, Aficionado és a Connoisseur rendszerek segítenek az ideális megoldás megtalálásában még akkor is, ha mindegyik hangrendszer különböző. Az analóg és a digitális jelvezetés, az áramellátás kábelezése és az energiaellátás kiegyenlített teljesítmény-szintjének alapfeltétele létfontosságú egy adott audio-rendszer hangzásának későbbi feljavításához. Minden kábel-készlet együttesen hoz létre egy komplex jelvezetési rendszert, amely felszabadítja az egyes komponenseket a lehető legteljesebb teljesítmény elérésére. Ebben a nagyon nem ideális világban a kábeleknek sziszifuszi feladatuk van.
Íme a Transparent Audio válasza a sok miért-re!
Egyetlen alkatrész, tápellátás vagy elektronikus kapcsolás vagy kábel nem határozza meg teljes mértékben a zenei élmény teljes megjelenését és hatását. A varázslat akkor következik be, amikor a rendszerben minden optimálisan együttműködik. Ideális esetben a kábelek úgy teljesítenék feladatukat, hogy semmit sem adnának az általuk hordozott jelekhez és az összes bejövő jelet továbbítanák. Valószínűleg már sokszor elgondolkodtunk azon, hogy egy ilyen egyszerű kijelentés az anyagi világban miért lehetetlen?
Először: a fém vezetővel rendelkező kábel fizikai jellege, molekuláris szerkezete biztosítja, hogy a zaj hozzáadódik a hasznos jelhez. Másodszor, nem számít, hogyan tervezzük meg a kábelt, meg kell küzdeni az ellenállás, az induktivitás és a kapacitás hármasságával. Az ellenállást, amely arra utal, hogy milyen nehéz az áramot átvinni egy kábelen keresztül, könnyű „kézben tartani”, ritkán okoz problémát. A kapacitás és az induktivitás viszont nagyon eltávolítja az elméletünkön alapuló kábel tervezését, mivel ezek tároló elemek – ami, azt jelenti, hogy erős az ellenállása az általuk hordozott összes jel átadásának. Sőt, az induktivitás és a kapacitás egyfajta táncot lejt egy audiokábelben: a kábel elsősorban induktív, de bizonyos frekvenciákon kapacitívvá válik.
Az induktivitás és a kapacitás egyaránt reaktív elem, ami azt jelenti, hogy reagálnak a változó frekvenciájú jelekre. Azonban abban különböznek, hogy az induktivitás reaktívabbá válik a magas frekvenciákon, míg a kapacitás reaktívabb az alacsony frekvenciákon. Reaktívabb alatt azt értjük, hogy a hatás fokozódik; így a kapacitás ellenáll a mély frekvenciák átadásának, mint az induktivitás a nagy frekvenciájú komponenseknek.
A frekvencia azon pontját, ahol a kábel induktívról kapacitívra vált, rezonáns pontnak nevezzük, ez a pont általában 1300 Hz. Amint a frekvencia megközelíti az 1500 Hz-et, a kábel nagyobb ellenállást kezd kifejteni a jel alacsony-frekvenciás komponensével szemben. A véletlenszerű zaj, nem is beszélve számos más interakció megjelenésével, azt diktálja, hogy az átállás nem egy meghatározott pont, hanem egy széles sáv legyen, ahol a jel induktívból kapacitívvá és visszafelé változik. A fül ezt az interakciót törlésként érzékeli, és végül olyan információkat veszít el, amelyeket nem lehet helyreállítani. A rendszer-kábelezés legalapvetőbb problémája az, hogy minden szakaszban különböző impedanciájú elemeket kapcsolunk össze. Az eltérések miatt elsikló jelek visszatükröződnek a forrás felé, ahol elfedik az alacsony szintű részleteket.
…„Az induktivitás mértékének növelésével megváltoztatjuk azt a pontot, ahol a kábel kapacitívvá változik. Az első dolog, amellyel egy hálózatban foglalkozunk, az ultragyors frekvenciák eltűnése. Sokan egyszerűen nem értik, hogy ez miért és mennyire kedvezően befolyásolhatja a hallottakat. Ha sok nagyfrekvenciás komponens van jelen, mint például a rádió-frekvenciák (RF), akkor néhány ezekből valójában alacsonyabb energia formává változik, és ez zajként jelentkezik a hallható sávokban. Elhomályosítja az alacsony szintű részleteket, úgy, mint például a koncerttermek falainak és mennyezetének első és második visszaverődése”… – magyarázta Jack Sumner egy interjúban.
Karen Sumner, így kommentálja a kábelek árképzését: …”Ezeknek a termékeknek az építése az elejétől a végéig sokáig tart, kábeleink meglehetősen munkaigényesek. Az összetevők fizikai kapcsolatainak stabilnak és állandóak kell maradni, összeszerelésük sok szakértelmet és képzettséget igényel. A gyártást az elektroncsöves erősítők építéséhez hasonlítom – ami szintén nem olcsó.
Transparent Audio. Egy mérnök, egy zenész és egy zenetudós triumvirátusa biztosította a tehetségek tökéletes keverékét ahhoz a márkanévhez, amelyre számos audiofil esküszik, amikor kábeleket választ. A név egyet jelent a hálózati szűrők tervezési filozófiájával és a kivételes kivitelezéssel. A kábeleket a tervezők, az összeszerelő technikusok és a támogató személyzet elkötelezett csapata kézműves munkával készíti. A Transparent Audio a hangszórókábelek, analóg és digitális összekötő kábelek, tápkábelek, fejhallgató kábelek, HDMI kábelek és tápellátó berendezések széles választékát kínálja.
Disztribútori információk:
Forgalmazó: Audiophyl Kft
Internet: www.audiophile-szalon.hu
Telefon: +36-70/944-1551