A cég, 1977-es évben történt alapítása óta, vitathatatlan úttörője a magas hangzás minőségű, audiofil felvételek készítésének és kiadásának. A Mobile Fidelity első és legfontosabb célja, hogy nagy hangzáshűségű felvételeket kínáljon, amelyek elengedhetetlenül szükségesek az audio-rendszerek kvalitásainak maradéktalan élvezetéhez alkalom adta teszteléséhez. A Mobile Fidelity története során hű marad célkitűzéseihez, innovatívan áll a legmodernebb technológiákhoz és továbbfejleszti az audiophile szabványokat. Az elmúlt évtizedekben a felvételi formátumok és az audio-rendszerek gyors fejlődésére adott válaszként a Mobile Fidelity folyamatosa elkötelezett az ipari szabványok fejlesztése iránt. Általuk az audio-iparban számos újítás került bevezetésre, fél sebességgel előállított Original Master Recording™ LP-k, Original Master Recording™ CD-lemezek, a 24 karátos arany bevonatú Ultradisc™ CD-lemezek, beállító eszközök és különböző kellékek a hanglemez gyűjtéshez kerültek a piacra.
A Mobile Fidelity Sound Lab története szorosan összekapcsolódik az alapító Brad Miller (1939-1998) életének munkásságával. Miller, producerként és hangmérnökként szinte megváltoztatta a zeneipart. Két szenvedélye volt, a hang és a minőség. Elismert mestere volt a hangszerek és az emberi hang felvételének. Karrierjét azzal kezdte, hogy tinédzserként 1955-ben, gőzmozdonyos vasúti szerelvények hangjait vette fel Ampro mono magnetofonjával, a hangtörténetben először. 1957 őszén Brad és barátja Jim Connella úgy döntött, hogy kiadja az Amerikai Egyesült Államokban közlekedő gőzmozdonyok felvett hangjainak lemezét. Vásároltak egy Ampex 601-2 magnót és egy pár Electro-Voice mikrofont, egy akkumulátort és egy ATR konvertert. Társával átutazott Wyoming, Colorado és Nebraska államokon, rögzítve a mozdonyok hangját, miközben hamburgeren éltek és az országúton az autóban aludtak. Az út eredményeként a Mobile Fidelity első sztereó albumát készítették el.
Az 1977-ben megalapított Mobile Fidelity Sound Lab. égisze alatt zenei projekteket készített. A gőzmozdonyok hangjainak felvétele közben Brad alkalmanként más kültéri hangokat is rögzített. Kiadta a Steam Railroading Thunder Skies című albumot, amint azt a cím is sugallja, a lemez mozdonyok hangjait a vihar hangzásával kombinálta. Miller három hónapot töltött a My Stormy Zenekar első albumának, a One Stormy Night című munkának létrehozásával. A nagyon sikeres Mystic Moods Orchestra zenekarával végzett produkciók között Brad Miller két szóló „hanghatás” albumot – The Power és a Majesty címmel – készített a 70-es évek végén és a 80-as évek elején.
A Mobile Fidelity jelentősen hozzájárult a csúcskategóriás audio-szoftverek világához. Az Original Master Recording sorozata a művészeti hatások átadásán alapszik, amelyet a társaság a fél sebességű Master Master Recording™ LP fejlesztésével és bevezetésével ért el. A lehető legpontosabb hang-reprodukciók biztosítása iránti döntés részeként az összes Mobile Fidelity terméket közvetlenül az eredeti mester-szalagról készítik, szemben a sokszorosításra gyakran használt produkciós példányokkal. Az Original Master Recording™ LP-k elkészítésekor az egyedülálló eljárás, a „fél sebességű” mastering mellett, lényeges finomításokat végeznek. Módosításokat hajtottak végre magában a vinyl-vegyületben és javítják a lakk-bevonás módját. A szabadalmaztatott alapanyag és a technológia együtt biztosítja az eredeti zenei adatok legteljesebb és legigényesebb továbbítását a hallgatókhoz.
1979 júniusában a Mobile Fidelity Sound Lab kiadja azt a lemezt, amely az elkövetkező években az audiofil LP-ipar referenciájává válik. Megszületik a Pink Floyd – The Dark Side of The Moon című lemez! Az értékesítés meghaladja az összes várakozást, a Mobile Fidelity az audiofil felvételek piacának élére áll. A Mofi az elkövetkező években kibővíti repertoárját az összes zenei műfajból származó jelentős felvétellel, beleértve a pop-, rock- és jazz-műfajokat, amelyek eddig hiányoztak az audiofil felvételek sorából.
A társaság folytatja elkötelezettségét az audio technológiák finomítása mellett, jön 1983 és vele a digitális forradalom, amelynek kezdetén a hangfelvételben érdekelt közösségek alapos változáson mennek keresztül. A CD-lemez iránti új elkötelezettségre adott válaszként a Mobile Fidelity azonnal kutatni kezdi a digitális technológia finomításának lehetőségeit. A társaság a standard CD-elkészítési folyamatot veszi figyelembe, de továbbra is az eredeti mesterszalagokra támaszkodik, amelyeket a mérnökök gondosan ellenőriznek, így csak a legjobb szalagok maradnak alapanyagként. Az időigényes folyamat eredményeként, megjelenik az első korlátozott kiadású, audiofil minőségű CD, Sonny Rollins lemeze az Way Out West.
1987-ben a CD-formátum további finomítása eredményeként megjelenik az Ultradisc™, a korlátozott kiadású, gyűjthető, 24 karátos aranyfüst-réteggel ellátott CD-lemez, amely az audio-ipar piacvezető gyártói körében gyorsan audiofil szabvánnyá válik. A több ezer órás hallgatási tesztek mellett és az egyedi tervezésű lehallgató készülékeken túl, a Mobile Fidelity mérnökei hozzáadják minden idők talán legfontosabb összetevőjét, a precíz, egyedi munkát. A mérnökök egyszerre csak egy projekten dolgoznak, különös figyelmet fordítva a mastering folyamat minden szakaszára, kezdve az eredeti mesterszalag gondos ellenőrzésével.
A finomítások magukba foglalják a zene használatát teszt-jelként(!), mert az általánosan elfogadott teszthangok (összetett frekvencia-csomagok) nem képesek feltárni a pontos reprodukcióhoz szükséges finom spektrális egyensúlyt. Egyedi sajtoló lemezeket használnak a gondosan ellenőrzött sajtoló üzemben, amely megfelel a Mobile Fidelity szigorú gyártási szabványainak. A 24 karátos arany CD-bevonatként való felhasználása kiterjedt kutatások eredménye, amelyek azt mutatták, hogy az arany természetesen ellenáll az alumínium lemezzel társított oxidációnak, ezáltal biztosítva, hogy az Ultradisc™ gyakorlatilag örökké tartson.
Ahogy a cég virágzik, és innovatív lépéseket tesz a műszaki területen, kulturális és üzleti jellegű kapcsolatok rendszere kezd kialakulni. Herbert A. Belkin, a Mobile Fidelity Sound Lab elnökeként és tulajdonosaként, 1986-ban, kiterjedt tárgyalásokat követően, a Szovjetunióval kötött három külön megállapodást. Elsőként megköti a szerződést a Melodija (Фирма Мелодия), hivatalos állami tulajdonú, lemezkiadóval, a világ legnagyobb „lemeztermelő” cégével, a felvételek kizárólagos forgalmazójaként Észak-Amerikában. Cserébe a Mobile Fidelity a szovjeteknek audiofil minőségű digitális remastereket biztosít. A tíz-ezerszám létező szovjet klasszikus felvételek hatalmas kincsestárával büszkélkedő Melodija kiadó a figyelemre méltó, mégis kevésbé ismert szovjet jazz-felvételek gyűjteményét is elhelyezi a lemez piacon. Hamarosan több megállapodás is létrejön, a szovjet műsorszóró hatósággal, és a koncertügynökséggel, valamint létrejön egy hanglemez-társaság, amely magában foglalja a Melodija első független, orosz székhelyű alternatíváját. A moszkvai székhellyel rendelkező és a Mobile Fidelity által fenntartott csúcsminőségű hangstúdióval a moszkvai zenekonzervatóriumban szovjet klasszikus és jazz művészek előadásait rögzítik.
A folyamatban lévő kutatások eredményeként a cég elindította az Ultradisc II™ terméket, amely még fejlettebb eljárással és vastagabb arany bevonattal rendelkezik. A cég visszatér a vinyl gyártáshoz az ANADISQ™ 200 LP sorozat bevezetésével, amely a fél-sebességű master alapján készített lemezekhez 200 gramm súlyú, szuper minőségű szűz vinyl alapanyagot biztosít. A csomagolást speciális vastagságú lemezborítók és rizspapír belső borítók jelentik. Emellett a Mobile Fidelity mérnökei aktívan vizsgálják számos feltörekvő és versengő mai technológiát. A Theta Digital a GAIN™ A/D-átalakító 24bit/96kHz mintavételezéssel dolgozik, további kutatásokat és kísérleteket folytatnak ezzel a technológiával kapcsolatban. Az MFSL mérnökei kutatásokat, kísérleteket és teszteket végeznek a Sony / Philips Direct Stream Digital (DSD) rendszerrel. A GAIN 2™ rendszerrel készített felvételeket használják a 2,8 MHz-es DSD A/D átalakítóhoz és a precíziós PCM-re konvertált Ultradisc II kiadásokhoz.
A chicagói Music Direct megvásárolta az összes szellemi tulajdont, amely a Mobile Fidelity Sound Lab névhez kapcsolódik, és szerződtette a szakember láncot. A Tim de Paravicini által tervezett GAIN 2 Ultra Analog LP vágó rendszert használják.
További mérföldkő Patricia Barber – Cafe Blue című lemeze Ultradisc UHR™ (Ultra High Resolution) hibrid SACD formátumában, ami megnyerte a 2002. évi legjobb nagy felbontású felvétel díját. A rendkívül sikeres Ultradisc UHR™ SACD sorozat tartalmazza a legnépszerűbb felvételeket a Kinks, Aimee Mann, John Coltrane, Miles Davis, Isaac Hayes, Alison Krauss, John Lennon, Patricia Barber, Isaac Hayes, Byrds, Blood Sweat and Tears, Jim Hall, Los Lobos, Earth, Wind and Fire, Bela Fleck, Edgar Winter Group, Little Richard, Pat Martino, Megadeth, Coleman Hawkins, Gerry Mulligan, Madeleine Peyroux, Dave Alvin és Sonny Rollins előadóktól. A legendás Ultradisc II 24kt sorozat szintjét nem kisebb mű, mint John Lennon Imagine albuma állítja be. Az MFSL belépése a surround felvételek piacára nem kisebb művek, mint a Ravel-féle Bolero és válogatott zenekari szerzők Holst, Mussorgsky, Gershwin, Smetana, Ravel, Prokofjev műveinek kiadásával történt.
A jövőben a Mobile Fidelity továbbra is elkötelezett eredeti céljai mellett, hogy a zene a lehető legjobban szóljon, függetlenül annak felvételi idejétől és az újra-kiadás költségeitől. Ennek a filozófiának a sarokkövét tekintve fenn kívánja tartani úttörő és világszerte vezető szerepét, folyamatosan törekedve az új és a meglévő audio-technológiák hangzásának javítására.