Egy dán cég, amely címerében hordozza az erőt és a szárnyalást. A Gryphon emblémáját a görög mitológia inspirálta, a sas feje és szárnya és az oroszlán teste szimbolizálja azt a folyamatos lendületű, a lényegre koncentráló eltökéltséget, amire a vezető és a tervezőgárda a gyártással összhangban, immáron évtizedek óta törekszik.
Mint minden gyártónál, a dolgok mögött, itt is az embert kell keresni. A cég alapítója Flemming E. Rasmussen grafikai diplomát szerzett a dániai Aarhus Művészeti Akadémián. Ezt követően tíz évet tanított grafikus technikát. Tehát a szakmai háttér a művészetekben való jártasságban található. Habár, előbb egy kis kitérővel, egy sportruházatot gyártó cég tervezője lett, Rasmussen úr első saját cége a 2R Marketing, amely Dániában a csúcsminőségű audio-termékek, többek között, Kiseki (japán) hangszedők importjára rendezkedett be.
A tervezői és gyártói karriere egy mozgótekercses hangszedők jelét átalakító előerősítő kivitelezésével kezdődött. A mára legendás Gryphon Head Amp – amely egy egyszeri szabadidős projektből nőtt ki – a tervezők saját otthoni rendszereihez fejlesztették, berobbant az audio-köztudatba. Az 1986-os Consumer Electronics Show alkalmával mutatták be. A termék iránt rendkívüli érdeklődést mutatott a japán piac. A Gryphon Audio Designs 1985-ben hivatalos társasággá vált, egyúttal az audio-komponensek Dániába történő behozatalát a 2R Marketing cég fokozatosan megszüntette, 1993-ban meg is szűnt.
A Gryphon Audio Design cég léte az alapító Flemming E. Rasmussen munkásságának fő műve. A vállalat Ry kisvárosában, nem messze Aarhus-tól, Dánia központi részén található.
A magas minőségű és egyedi kivitelezésű gyártmányok sora egy életen át tartó álom megvalósulása, amely lehetővé teszi a zenei élmények legtisztább lényegét és izgalmát az otthoni környezet luxusában. A vállalat piacvezető audio-céggé vált. Az összes Gryphon Audio terméket Dániában tervezik és gyártják. A „rendkívüli” megjelölés a Gryphon első eredeti termék kialakítása óta fókuszban maradt. A termékek integritása és a lenyűgöző, tiszta kivitel a márka kitűzője. A Gryphon Audio darabjai értékesek és elegánsak, minden helyiséget kiegészítenek, ám bárki, aki kézbe vesz egy Gryphon terméket, azonnal észreveszi, hogy masszív tömege továbbra is ritka az iparban.
Mint minden más iparágban, az audio-ipar márkái is ikonszerűvé válnak. A titulusok nem sajátíthatók ki, senki nem állíthatja, hogy a világon a legjobb hangsugárzót vagy a legjobb erősítőt gyártja. A márka a mögötte lévő teljesítmény alapján válik ikonná, csakúgy, mint az operában, amikor a szoprán énekesnőből egyszer csak díva lesz.
Ezt a zeneértő emberek tudják igazán értékelni. A jelek finomak. Van egy bizonyos időtlenség, amelyet nem kell sokat hirdetni. Az ikonikus márka meghatározása szempontjából igazán fontos a tervezési, építési látásmód és a nélkülözhetetlen hangzáshűség, amely a legtisztább kifejezés elérése érdekében egyszer-csak kibomlik. Ennek eredményeként az ikonikus márkák valójában kifejezőbb érzelmeket és differenciált hangokat mutatnak, mint amire számíthatunk. Ennek oka elsősorban az, hogy az ikonikus márka termékei tervezőik vízióinak senkitől és semmitől nem veszélyeztetett kifejezése. Ami megkülönbözteti az ikonikus márkákat a „wannabe” többség tömegétől, az a tény, hogy az építés minősége nem ismer engedményeket – az ilyen alkotások azonban nem pusztán csillogó ékszerek – mindenekelőtt kiváló elektronikák. Ezért mitikus egy Ongaku, ami más, az más, és soha nem lesz az.
Az új termékek megjelenése ritka és távoli, mégis minden új kiadást üdvözlünk, és talán mindenekelőtt, bárki, aki a márka termékeit vásárolja, úgy érzi, hogy ő valahogy nem olyan, mint mindenki más. A márka lesz az utazás vége, a megérkezés.
Az elmúlt, közel 35 évben a Gryphon túlélte a részvényesek változásait, a leégett raktárakat és a rossz döntéseket, hogy a mai sikeres és virágzó társasággá váljon. Noha a legtöbb audiofil az elektronikáin keresztül ismeri a Gryphon-t, jelenlegi üzleti volumenének több mint a fele a hangsugárzó-gyártó vonalából származik.
Nyilvánvaló, hogy van néhány titok. A titkok ismeretében bárki megtervezheti a Gryphon Colosseum erősítőt. Az alapok jól ismertek. Viszont ami a márkát megkülönbözteti a többitől – akik még nagy teljesítményű, valódi „A”-osztályú erősítésbe merészkednek – az a végletekig kifinomult kivitelezés legmagasabb szintje. Ma is ugyanazokat a műszaki alapokat követik; kettős mono-konfiguráció, valódi „A”- osztályú kapcsolás-technika, szuper nagy sávszélesség, nincs negatív visszacsatolás, nincs felesleges kábelezés, és így tovább. Azon technikák felsorolása, amelyek közül nagyon kevés vitatható, a követendő út, ám ez nehéz és költséges.
…”Természetesen minden szülő a saját gyermekét szereti. Amikor komolyan és mindent áttekintve dicsérik, csak büszkébbek lehetünk, mint valaha. A paradoxon az, hogy ez – számunkra – valójában bizonyíték arra, hogy a jó úton haladunk. Csak akkor lehet megőrizni az egységes, azonos hangzási paramétereket, ha a termék erős jellemzőkkel rendelkezik. Alapvetően arra törekszünk, hogy termékeink semleges hangzás-teljesítménye jó irányba mutasson. Az eredmény, a „hang” a beállítástól függően változik. Ha ezt nem vennénk figyelembe, akkor a legtöbb kiértékelés azt eredményezi, hogy a termék mennyiben felel meg a meglévő rendszer-szinergiának, nem pedig annak, hogy mi a termék sajátossága vagy hiányossága”… – F. E. Rasmussen
A technológia soha nem volt a hajtóerő, csupán a teljesítmény elérésének eszköze. A Gryphon Audio Design a világon az egyik legbefolyásosabb High-End márka. 2020-ban a Gryphon 35 éves fennállását, a bátorságot és az innovációt ünnepli.