Új cégük alapításának érdekében Nakaichi és Jiro Kasuga 1972-ben elhagyták a Trio-Kenwood Corporation-t. Csatlakozott hozzájuk Jim. S. Saito és ahelyett, hogy a tömeggyártást választották volna úgy döntöttek, hogy kisebb gyártási sorozatokban olyan termékeket hoznak létre amelyek a kifogástalan hangminőségre összpontosítanak. A tervezés, a gyártás, az értékesítés és a szervizelés valamint az általuk képviselt eszmék a zenei reprodukcióhoz való hozzáállásukat tükrözik.
Először egy lakásban, majd Tokyo Ota kerületében egy irodaházban létesült az újonnan megalapított Kensonic Laboratory, Inc. tervezési munkájának helyszíne, és egy év alatt megszületett első termékük. Abban az időben Japánban virágzott a sztereó zene reprodukciója és elindult világhódító útjára a hifi-ipar. Sajnálatos módon a tervezés zömében a tömegtermelésre korlátozódott. Japánban ekkor még nem volt High-End gyártó. Az Accuphase márka azzal az álommal született, hogy éppen ezt a területet célozza. A feladat adott volt, olyan High-End Audio komponensek létrehozása, amelyek a legjobbak közé tartoznak a világon.
A Kensonic Laboratory, Inc. készítette az Accuphase márka első termékeit. Az „Accuphase” szó egy összetétel, amelyben az ACCU előtagot a „pontos” szóból adaptálták, kombinálva azt a PHASE azaz „fázis” szóval, ami nagyon fontos tényező az audio-technológiában. A szokatlan és a hazaiaknak egy kissé nehezen kiejthető márkanév inkább volt ismert külföldön mint Japán területén. Egy évvel a megalakulást követően, 1973-ban a cég Yokohama Aoba kerületében új székhelyet váltott, ahol ma is megtalálható. Az év augusztusában megjelentek az első modellek, kettő különálló komponens, a P-300 és C-200 erősítő/előerősítő combo, amelyeket hamarosan a T-100 AM/FM tuner követett. A fennállás 10. évfordulójának alkalmából 1982-ben átnevezték a céget Accuphase Laboratory, Inc.-nek, ezáltal egyesítve a márka és a cég nevét.
Az Accuphase cég fejlődése mára a következőket hozta. Kizárólag kiváló minőségű alkatrészeket és innovatív áramköröket használva építenek. A kézművesség kompromisszum nélküli figyelembevételével ezek a termékek csodálatosak, a magas teljesítményt és az optimális hangzást képviselik. Következésképpen a termelési mennyiség korlátozott és az Accuphase termékek csak kijelölt szaküzletekben kaphatók. A termékeket közvetlenül az importőröknek küldik és csak a szigorúan kiválasztott márkakereskedéseken keresztül érik el a végfelhasználót. A piac lelkesedik a termékek iránt, a kifogástalan hangzást és a kiváló építési minőséget dicséretekkel és díjakkal jutalmazzák. Sok díjat szereztek, köztük a P-300 a Compo Grand Prix arany díjat kapta, amelyet a Radio Gijutsu ítélt oda 1973 őszén Japánban. A díj az Accuphase lenyűgöző eredményeinek kiindulópontja lett és jelezte a japán High-End Audio hajnalát.
Az Accuphase a kitűnő termékek létrehozásával az egyik vezető márka az Európai Unió piacán. A nagyon magasan képzett audio szakemberek csoportjának őszinte hozzáállása és szilárd álláspontja olyan termékekben tükröződik, amelyek a piacra való belépés után rögtön kelendőek. A cég mérnökeinek és technikusainak filozófiáját megtestesítő termékeket az audiofilek és a hűséges tulajdonosok közössége világszerte a legmagasabb dicsérettel illetik. 40 év alatt a kezdeti három (C-200 / P-300 / T-100) készüléket, több mint 240 modell – évente átlagosan hat újdonság – követte, amelyeket úgy terveztek, hogy gyönyörű hangzást és kiváló teljesítményt nyújtsanak. Az innovációk tükröződése és a kínálat megbízhatósága okán több Accuphase termék az audio történetének legendás mérföldköve lett. Az Accuphase berendezések nincsenek kitéve a piaci divat szeszélyeinek, mivel mindenekelőtt a hűséges hangvisszaadást képviselik. Ez a legfőbb oka annak, hogy a termékek hosszú távú élvezeti értékkel rendelkeznek.
…”A zene izgalmas és egyben nyugtató, mozgathatja szívünket, lábunkat és gazdagíthatja életünket. Mi az Accuphase munkatársai ezt a célt az audio-technológiával keresünk”… – nyilatkozta Jim. S. Saito.
Az Accuphase nem csupán egy technológia-orientált vállalat. Inkább a fogyasztói elégedettség faktorának magasságait célozza. Büszkék a termékek létrehozására és az alapos és aprólékos tervezésre. A termékek tervezése megbízható és stabil, de szükség esetén könnyen javítható azt jelenti, hogy a belső tér áttekinthető. Egy termékben nagy a hozzáadott érték, ezért szükségszerűen magasabb árcédulát hordoz. Azok az ügyfelek, akik ezzel tisztában vannak, örömmel fogadják, megvásárolják a termékeket, tudva, hogy tartós érték. Ez az egyik oka annak, hogy miért jellemző és megkülönböztethető az Accuphase megjelenése, beleértve a logót és az előlapot, ami évtizedekig nem változik jelentősen. A modell változások közötti idő meglehetősen hosszú. Egy termék bevezetése után elérhető lesz legalább négy évig, néhány modell tíz évet is marad a piacon. Ennek eredményeképpen egy Accuphase komponens nem veszíti el értékét, nem öreg vagy elavult. Az Accuphase termékek a használt piacon is nagyon keresettek.
A szerződött és ezáltal felhatalmazott Accuphase forgalmazók és kereskedők a különböző országokban kiértékelik az ügyfelekkel folytatott megbeszéléseket és ezek eredményeit igyekeznek megosztani a vállalat irányításával. A cég filozófiája szerint kulcsfontosságú az ügyfelek bizalma és a márkához való lojalitása. Az Accuphase termékek értékesítési aránya 70%-ban belföldi és 30%-tengerentúli értékesítés. Az export több mint 60 országba kerül világszerte, köztük Európába, Délkelet-Ázsiába és az USA-ba. Az egyik alapelv, hogy az Accuphase nem erőlteti a terjeszkedést. A szabad gazdaságban a legtöbb vállalat megpróbál növekedni, a kereslet azonban nem korlátlan. Ha az eladási számokkal próbálnának versenyezni elveszítenék a képességet, hogy valóban csúcsminőségű audio-komponenseket hozzanak létre.
A gyártási ütemterv körülbelül 5000 egység/év, tehát naponta nem több, mint 15-20 db.
A gyártott termékek tekintetében szenvedélyesen törődnek a hangzás, a teljesítmény, a minőség és a kialakítás paramétereire.