A valós időben sugárzott tv műsorok mellett több ezer órányi hozzáférhető archív tartalmat is „fogyasztanak” a hazai nézők.
…”Az elmúlt években az okostévék hatalmas fejlődésen mentek keresztül. A magyar tartalom-fogyasztók is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek által nyújtott lehetőségeket. Rohamosan nő az előfizetéses on-demand videoszolgáltatások népszerűsége és zenehallgatásra is egyre többen használják Smart tv-készüléküket. Mindezek mellett továbbra is az ingyenes videomegosztók a legnépszerűbbek”… – derül ki az LG Magyarország legfrissebb felméréséből, melyet a televíziózás világnapja alkalmából osztott meg a piacvezető gyártó.
Egyre népszerűbbek Magyarországon a Smart TV-k, a Nielsen 2017-es, őszi felmérése szerint, a magyar háztartásokban található készülékek 22 százaléka okostévé. A tendenciát az LG adatai is alátámasztják, miszerint, tavaly augusztus óta több mint 68 százalékkal nőtt az LG okostévé-felhasználók száma. Ma már több százezer háztartásban használják a vállalat intelligens készülékeit hazánkban. A cég magyarországi képviselete a televíziók havi magyarországi felhasználási adatait mérte fel 2017 és 2018 augusztusa között, melyekből kiderült, milyen szolgáltatásokat részesítenek előnyben a magyarok az okos készülékeken.
Egyre aktívabban használjuk az okostévét. Okostévé alatt azokat a tévékészülékeket értjük, amelyek vezetékkel vagy vezeték nélkül csatlakoztathatók internetre és különböző alkalmazások használatával úgy böngészhetünk, vagy nézhetünk filmeket és videókat, akárcsak okostelefonjainkon.
A YouGov globális közvélemény és adatgyűjtő vállalat 2012-es, nemzetközi felmérése szerint az akkori okostévé-tulajdonosok kevesebb, mint fele használta készüléke tartalomközvetítő szolgáltatásait. …”Bár Magyarországon hosszú ideje magas az aktivált Smart tévék száma, korábban jellemző volt, hogy csak kisebb számú alkalmazást használtak a fogyasztók ezeken a készülékeken. Az LG adatai jól mutatják, hogy ez a trend megfordulni látszik, a magyar felhasználók is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek nyújtotta lehetőségeket és a lineáris televíziózás mellett rohamosan nő az on-demand tartalomfogyasztás. Az elérhető applikációk száma pedig ma már döntésbefolyásoló tényező a vásárláskor.”… – mondta Takács György, az LG szórakoztató elektronikai üzletágának termékspecialistája.
A felmérés eredményei szerint az ingyenes videomegosztók a legnépszerűbbek és a legtöbbet használt alkalmazások, amelyeken csak idén augusztusban a felhasználók 69 százaléka több mint 800 000 órányi tartalmat nézett meg. Az okostévék azonban az elmúlt néhány évben jócskán kinőtték magukat és már nem csak internet böngészőről vagy YouTube alkalmazásról beszélhetünk velük kapcsolatban. Az on-demand szolgáltatásoknak köszönhetően egy adott havidíjért cserébe több ezer órányi filmes tartalomhoz kapunk hozzáférést, amit a lehető legjobb – Ultra HD 4K, sőt akár HDR – képminőségben élvezhetünk.
Nem meglepő tehát, hogy már Magyarországon is rohamosan nő az on-demand videotartalmak népszerűsége. A legnépszerűbb előfizetéses alapon működő on-demand video-streaming szolgáltatásokat összesen közel 150 ezer órát nézték a magyarok 2018 augusztusában az LG smart-tv készülékeken, ami csaknem duplája a tavaly azonos időszakban mértnek (közel 80 000 óra). Idén augusztusban az LG okostévé-tulajdonosok 21 százaléka, azaz majdnem minden ötödik felhasználó használta ezen alkalmazások valamelyikét, míg egy évvel korábban ez az arány csak 13 százalék volt. Míg 2017 augusztusában két nagy híroldal is felkerült a top10-es listára, ezek idén már nem kerültek a legtöbbet használt alkalmazások közé, ugyanakkor leváltották őket a zenei streaming szolgáltatók. Ezen kívül kiemelkedő volt a 2017 december – 2018 március közötti időszak is, januárban 114 ezer órányi megtekintett tartalommal. A videojáték streaming egyedül decemberben ért el top nézettséget, és érdekesség, hogy a szeszélyes időjárás miatt idén áprilisban még egy időjárás jelentő szolgáltatás is elfért a toplistára. Az ingyenes video-megosztóknál is hasonló a tendencia, itt decemberben volt a legmagasabb az alkalmazások használatával eltöltött órák száma, az időszak közel 840 ezer órával vezeti a statisztikát.
A 10 leggyakrabban használt alkalmazás hozzáférési lehetőségei között, természetesen, folyamatosan ott vannak a különböző multimédiás lejátszók. Az okostévék különböző funkcióinak növekvő igénybevételéhez az is hozzájárult, hogy az első Smart-TV megjelenése óta az operációs rendszerek kezelőfelülete jelentősen egyszerűbbé és jobban értelmezhetővé vált. Lehetőségünk van már például mozgás alapján irányítani az eszközeinket vagy akár magyar hang alapján is keresni, ezek pedig nagyban hozzájárulnak a felhasználói élményhez.
NOGUCHI PORTER NOVELLI közleménye nyomán