Az NXT, amelyet korábban Verity Group néven alapítottak, sikeresen állította össze a hifi-márkák széles választékát, a kutatási és fejlesztés részlegeit a hangszóró-technológiára összpontosította. Az idő folyamán egy hifi-technológiai cégből üzleti vállalattá vált, de a második olajválság miatti recesszió idején a különböző hifi-márkák eladásra kerültek. Peter Bartlett 1984-től az eredeti Mission Cyrus márkát vezette. A Cyrus márkát a Mission egyik részéből az NXT-től vette meg. A Cyrus volt az utolsó a sorban, hiába ez volt a legnagyobb márka, a vezetőség végül úgy döntött, hogy mégis el kell adniuk. Peter Bartlett, mint ügyvezető igazgató nyilvánvalóan az elsődleges pozícióban volt, hogy megvásárolja.
Peter Bartlett a Cyrus céget egy teljesen brit tulajdonú és irányítású hifi-gyártóvá fejlesztette. Felügyelete alatt a kompakt, félszélességű, kiváló hangminőségű készülékek fogalmát a lehető legmagasabb szintre emelte és ebben ma is nagyon sikeres. A vállalat világszerte elismerést nyert a hiteles mérnöki tudásért és a kifinomult technológiákért, termékeik valódi értékekként szerepelnek a hifi-rajongók szobáiban vagy a jövendő vásárlók bakancslistáján.
A készülék-tervezés minimál koncepciójának lényege, hogy a mindenkori tizennyolc-harminc éves népesség demográfiai jellegzetessége a modern formák iránti érdeklődés. A gyártást a kivitel vonzereje, a funkció és a használhatóság, a digitális vezérlés, a márka hírneve és a zenehallgatás szenvedélye mozgatja. „Egy Cyrus olyan jó, amennyire az csak elvárható, ami valójában egy belépő szintű termék, de prémium minőség. Először meghatározzuk, hogy mit kell tudni a készüléknek, utána mérlegeljük a költségeket” – nyilatkozta Simon Freethy igazgató. „Mindenekelőtt nagyszerűnek kell lennie, képesnek kell lennie arra amire kitaláltuk, azután megnézzük, milyen szolgáltatásokat tudtunk beépíteni. Az ötlet az, hogy a Cyrus ONE-t egy hifi létraként kínáljuk, amelyet az ügyfelek hangrendszer bővítésben meg tudnak mászni, elérhető áron. Nincs kompromisszum a hangminőség/ár arányban.” – tette hozzá Peter Bartlett műszaki igazgató.
Egy kis készülék-történeti áttekintés!
Első termékük a Cyrus One, méretében és külalakjában forradalmi újdonság volt, a meglepetés erejét azóta is szinten tartják. A korai termékek műanyag készülékháza arra volt hivatott, hogy kiküszöbölje az esetlegesen keletkező örvényáram torzító hatását, de a későbbi verziók egy olyan öntött alumínium-ötvözet tokozást kaptak, amely meglepően kifinomultra sikerült, maximálisan ellátja feladatát. A másodikként megjelenő Cyrus Two és a hozzá kifejlesztett PSX külső tápegység, amely korlátlan mennyiségű áramot tudott szolgáltatni a Cyrus Two erősítőnek, egyforma kabinetbe került.
1986-ban a rádióállomások még elsődleges, fontos műsor források voltak. A Cyrus olyan országban tevékenykedik, ahol a rádió műsorszórás minőségi rendszere ma is a legmagasabb. A könnyen hozzáférhető programanyag és a BBC hangminőség elérésére a cég egy olyan tunert tervezett, amely magas minőségben hozzáférhetővé tett az élő koncertektől, a hangjátékokon keresztül az éppen aktuális slágerlistákig mindent, ami az éteren keresztül elérhető örömet. A Cyrus tuner, akkor abszolút modernek ható, mikroprocesszoros vezérlésű, digitálisan szintetizált hangolású, kiváló minőségű vételi precíziót és alacsony torzítást biztosított.
A PCMII Cd-lejátszó-t a Cyrus digitális és analóg kutatási eredményeinek felhasználásával tervezték. Mint minden Mission-Cyrus termék, a PCMII is nagyon szigorú előírások szerint épült. Egy Cd-lejátszó tervezésénél és gyártásánál kiemelt figyelmet kell fordítani a tápegység integritására, valamint a digitális-analóg átalakítók pontosságára és konzisztenciájára. Ez az első készülék, amely dupla tápegységet kapott, külön a digitális és külön az analóg szakasz tápellátására.
A multimédiás és az audiovizuális tér ezredfordulón bekövetkezett robbanása ellenére még mindig igaz, hogy a rádióadás továbbra is sok szórakozást és örömet kínál az embereknek. A rádiózás nagyon interaktív média, mivel a hallgatóság mentálisan jobban részt tud venni a műsor-programban. Az FM7-et arra tervezték, hogy a továbbított műsoranyag valódi szellemét az eredeti jel legkevesebb változtatásával közvetítse.
A Cyrus Pre volt az akkori legkorszerűbb komponens. A Cyrus Pre és a Cyrus Power számos innovatív és kompromisszummentes innovációt mutatott be. A mikroprocesszorral vezérelt, rövid jel-úttal az erősítésben, tökéletes kombinációját mutatta egy világszínvonalú előerősítő és végerősítő párosításában. A Cyrus IIIi egy konzervatívan 50W csatornánként integrált erősítő, amely egy minőségi hangrendszer , központi, legfontosabb elemévé válhatott. A jól ismert Cyrus I és II nyomán a Cyrus IIIi egy „továbbfejlesztett” Cyrus III, amely a 90-es évek követelményeinek kielégítésére, valamint egy teljes audiovizuális rendszerbe való beiktatásra terveztek.
A Cyrus 6vs lett a megfizethető integrált erősítő, amely lenyűgöző képességekkel büszkélkedhet. Ezek között szerepel az az egyre fontosabb készség, hogy sztereó anyagról színpad mélységi hangképet mutasson be.
A CD Xt a cég legkomolyabb CD-lejátszó rendszere. A CD-lejátszás legfejlettebb szintje a mechanikában! Ebben a készülékbe testesül meg a cég elképzelése a CD-lemez forgató mechanika mibenlétéről, valamint viszonylag zajos társított áramkörei eltávolításának hatásáról, a végtermék, a muzsika hangzás minőségére gyakorolt hatásáról.
A DAC XP+ egy digitális-analóg átalakító, beépített előerősítővel együtt. Két különálló DAC-ot és dupla mono teljesen szimmetrikus sztereó elő-erősítőt tartalmaz. A CD XTSE2 és a teljesítményerősítők kombinációjával a DAC XP+ a legmélyebb részleteket és felbontást ki tudjuk nyerni lemez-gyűjteményünkből. Az első osztályú rendszerhez két Mono X200 vagy X300 erősítő kapcsolódik – tökéletesen.
A Lyric az első olyan „egydobozos” termék, amely lehetővé teszi, hogy bármelyik forrásból kiváló minőségű zenét élvezhessünk. Minden olyan technológia beépítésre került, amely híressé tette a céget. A 14 különböző forrásból származó zenehallgatási képesség megváltoztatja a zenehallgatás módját!
A fenti példák szemléletesen mutatják, hogy egy hifi-cég számos termékdíjat seperhet be, ha tevékenységét magas követelmi szinten gyakorolja, a legújabb fejlesztéseket teszi gyártmányaiba. A Cyrus tervezései esetében azonban több önszabályozó korlát is jelen van. A legnyilvánvalóbb a termékek kis mérete. Viszonylag könnyű nagy hangzású/hatású termékeket megalkotni fizikai vagy költségvetési korlátozások nélkül. A másik tényező, amely teljesen ellentmond a hagyományos bölcsességnek, kihívást jelent minden hangelméletre és folyamatosan rányomja bélyegét az audio borítékára.
Számos lehetőség van egy mérnök számára a termék tervezése során. Az áramkörök elrendezésében, az alkatrészek minőségében, sőt a gyártási folyamatban a legkisebb részlet is jelentős hatással lehet a végeredményre. Komoly feladat a technológia kiépítése, a tesztelés, a hosszas kísérletek létrehozása és újradefiniálása. A Cyrus lehallgató-szobája nem egy süket-szoba, vagy egy speciálisan kezelt akusztikus környezet. Egy átlagos méretű, valódi bútorokkal berendezett tér, amelyet egy tipikus hallgatási vagy nappali környezet modellezésére hoztak létre. A tesztelési folyamat az összehasonlítást jelenti. Világos célok vannak minden termék tervezésében annak érdekében, hogy egyre jobb hangminőségű termékek gyártásával tovább lendítsék a vállalatot. Egy termék esetében több mint 20 tervezési iterációt futtatnak végig, néhány termék esetében pedig több mint 100-at. A csapat figyeli, elemzi és intézkedik azoknak a paramétereknek a meghatározására, amelyeket hallgatói panel észrevételez. Gondos ellenőrzés és kísérletezés révén izolálásra kerülnek az akusztikus tulajdonságok.
Természetesen nincs semmi elfogadhatónak tekintett kompromisszum. Ha egy termék megjelenik a gyártásba, az biztos, hogy nem más, mint kiváló teljesítmény.
Disztribútori információk:
Forgalmazó: A.I.D.A. Audio Kft.
Internet: www.aida-audio.hu
Prémium kereskedő és bemutatóterem: Ekline Audio
Internet: www.ekline-audio.hu
Telefon: +36-20/324-2960
Ajánlott oldal: https://zstereo.co.uk/2018/10/30/simon-freethy/