Lehet egy pár Watt-tal több?
Belépett életünkbe a magyar piacon cseppet sem ismeretlen AUDIA Flight itáliai márka képviselője a „One” típusmegjelölésű integrált erősítő. Ez a „One” – az egyes, a számmisztikai rangsorban betöltött szerepétől függetlenül – a legnagyobb produktumot jelöli. Ráadásul ez a 2×100 Wattos kimeneti teljesítményű integrált erősítő, úgy reagál a kapott nagy bemeneti impulzusokra mint egy profi bokszoló, nagyobbakat ad vissza. Az ember nem is hinné mekkora erő szorult a szabvány méretű dobozba. Jött és meg is dobogtatta a rockerek szívét.
Teljesítmény: | 2×100W/ 8 ohm / 2×180W/4ohm / |
Frekvencia átvitel: | 1Hz – 50 000Hz |
Jel/ zaj viszony: | >95dB |
Teljesítményfelvétel: | 650 Watt / 1Watt |
Teljes harmónikus torzítás: | 0,05% |
Méretek: | 420×153×466mm |
Tömeg: | 26 Kg |
Ár: | 2 150 000 HUF |
Forgalmazó: | StreamAudio Kft. |
Garancia: | 1 év |
Kettős mono felépítésű kivitel, külön tápegységgel minden csatornára, ezáltal csökken a csatornák közötti interferencia és az áthallás. A toroid transzformátorok kifejezetten audiofil alkalmazáshoz lettek tervezve, biztosítva az alacsony szórású áramellátást. Alacsony mechanikai zajú, nagy áteresztőképességű mágneses maggal rendelkeznek, melynek következtében alacsony a kimeneti impedancia. A kettő jól méretezett toroid transzformátor energiája hajtja a két teljesen független jelerősítő-csatornát. Az energiát szolgáltató tápegység és a szűrés egymástól elkülönítve rezonanciamentesített paneleken került elhelyezésre a káros interferenciák elkerülése végett.
Az előerősítő fokozatban alkalmazott bemeneti puffer és a két 300VA toroid transzformátor kellő mennyiségű áramot szolgáltat az igen részletes, pontos és dinamikus zenei hang előállításához. Az előerősítő fokozat és a működtető relék a hátsó panelhez közel vannak elhelyezve, minél rövidebb utat biztosítva a bemeneteken érkező jelnek. A jel egy a digitális hangerő-szabályzót magába foglaló puffer áramkörbe kerül, innen jut el az elkülönített végfokozatokra. Az iker mono diszkrét felépítésű végerősítő fokozat áramkörei 6 db ESR 6800uF összesen 40 800 uF értékű kondenzátort tartalmaznak. A szerkezetben csupa minőségi alkatrész gondoskodik a hangminőségről, úgymint metál-film ellenállások kevesebb, mint 1% toleranciával, polipropilén és tantál kondenzátorok a Roedenstein-től, és az összes tranzisztor a méltán világhírű Motorola-tól. Mindezek az 100uM vastag elektronikus pályán gondos rendben sorakoznak. Az Audia Flight One Mk2 a valós 26 kg tömegével mégsem alkatrésztemető – az utolsó csavarig logikus konstrukció. Felhasználás szempontjából testreszabható erősítő, esetleg minden nehézség nélkül átállítható a jövőbeni igényekhez.
Mivel a hangszóró membránja pozitív és negatív irányban (előre és hátra) mozog, ezért – valamint a membrán tehetetlenségéből adódóan – egyszerű módon visszahat a kábelen keresztül az erősítő berendezés végfokozatára. Az áram visszafelé rúg minden impulzus esetén, nagysága és a hangzásra gyakorolt rossz hatása a hangerő növekedésével csak fokozódik (ez a nemzetközi helyzet). A dinamikus hangszóró egyik rossz tulajdonsága, hogy működése során a mágnes-körben mozgó tekercs legkevésbé állandó paraméterekkel rendelkező elem. A hangszórómembrán elmozdulásakor nem lineáris ellenállást produkál, egy komplex terhelő impedancia. Ez hozzáadódik vagy levonódik a komplex kimeneti feszültséghez. Ráadásul a hangsugárzónkban lévő akár három hangszórónak egymáshoz képest is más-más az impedancia menete! Be kell látnunk, a hangszórónk nem fogja követni az eredeti hangeseményekkel arányos feszültségeket! Ez a követési-hiba akusztikus torzításokat fog okozni. Erősítőnk megpróbálja lereagálni ezt a jelenséget több – kevesebb sikerrel, de melléktermékként megjelennek torzítások és a melegedés. De! Ha az Audia erősítőjét válasszuk a konstrukciója folytán a fenti jelenségekkel sokkal kevésbé kell számolnunk.
Mivel az Audia Flight One könnyű rendszer-integrálhatósága folytán ötvözi a „nagy-testvér” csúcsmodellek (elő- és végfokozat) erényeit és extra szolgáltatása az 5.1-es kiépítésű analóg jelfeldolgozást lehetővé tevő be és kimeneti rész segítségével házimozi alkalmatosságunkat igazi High–End rendszerré varázsolja. Különleges szolgáltatása a menürendszer, aminek keretén belül néhány hasznos módosítás végezhetünk. Az egyes bemenetek érzékenyítésével 12 lépésben beállíthatjuk a bemeneti illesztést, hogy mindegyik bementünk azonos hangerővel szólaltassa meg a forráskészülékeinket. Kapcsolhatjuk a bemenet optimális fázisát, szabályozhatunk kiegyenlítést a két oldal között, az egyes bemenethez hozzárendelhetjük a megfelelő csatlakozást, szabályozhatjuk a display fényerejét. Ez átlagon felüli szolgáltatás.
A meghallgatáskor kipróbáltam néhány hangsugárzót az állványos kis doboztól, a három utas három hangszórós álló-kivitelen keresztül, a komoly értékű nagy modellekig. A márkákat és típusszámaikat azért nem írom le, mert az eredmény átlagát nem akarom befolyásolni. Bármennyire is tanulságos volt a meghallgatás a hangsugárzókra nézve, az erősítőt teszteltem nem a hangsugárzókat. Az egyes tesztmuzsikák csak abban játszanak szerepet, hogy sok akusztikus zenét és térbeli, két-mikrofonos felvételeket is hallgattam. Természetesen jazz is szerepelt a művek között, sok a kiállításokon és bemutatókon szereplő anyag. A tapasztaltak, amelyek a különböző hangsugárzók és muzsikák meghallgatásából átlagolható legalább egy évtizedre előremutatók.
Az ördögien jó dolgok a részletekben vannak, amik a következők: energikus, dinamikus, magabiztos hangzás, térben és energiában teljes a kiterjedés. Bármilyen bonyolult a zenemű kiteljesedik a hangszerek által játszott dallam, minden szólam a maga helyén, takarás nincs. Mindent térben hallunk, érzékletes mikrodinamikák még a legkisebb neszeknél is. Erőteljes, lendületes megszólalás, lenyűgöző gördülékeny előadásmód. Döbbenetesen süket digitális csendek, mint sokszor említjük, a zene nem szól örökké, a hangok közötti csendeknek óriási szerepe van, a kitűnő jel/zaj viszony adatát nemcsak odaírták a specifikációban. Definiáltabb a hangzástér azáltal, hogy hangenergia-mezőket kapunk a két hangsugárzó közötti térben. Érezhetőbb a felvételek atmoszférája és a közöttük lévő különbség. Az egyes hangszerek mérete és hangereje közelebb kerül a valósághoz, ebből adódóan szórakoztatóbb a zenehallgatás. Mivel kevesebb a torzítás és jobban elkülönülnek a szólamok és szemléletesebbek a csendek, előtérbe kerülnek olyan apró részletek, amik eddig csak kis mértékben voltak hallhatók. Lélekkel teli természetesség, sugárzik a magabiztosság és ez egyenletesen meg is marad akármilyen és akár mekkora zenei akadály következik. Apró neszezés a dobseprűvel, cinek kopogása, jól megfér a húzósabb zongora akkordok után-zengésével, trombita futamokkal. Mindez a magától érthetőség elvarázsoló színvonalán. Képes elválasztani a hangszert a játékosától, megjeleníteni a koncertterem akusztikáját és a mikrofonozások közötti különbséget. Az egyes előadói finomságok korábban nem hallott módon, magától értetődően lesznek részei az előadásnak. Élő, gazdag és nagyon kifinomult hangja van. Éteri tisztaságot, magas fokú egységet, és olyan művészi kvalitást tartalmaz, amelyet nemhogy utolérni, de megközelíteni is nehéz. Hallgathatóság kontra felbontás, részletezés kontra fenséges nyugalom, valószínűleg benne foglaltatik az árban. Ehhez az erősítőhöz csak zene kell!
Az AUDIA Flight One MK2 a zavaros impedancia menetre való reagálás helyett az erősítéssel foglalkozik több hangot és kevesebb hőt termel. A hangok lecsengésének hossza a valósághoz közelít. Delikvensünk nem hangolja át a rendszerünket, mint azt sok erősítő teszi (nem forszíroz saját hangot, igyekszik semlegesek mutatkozni) ezt a véghangerő közelében is megőrzi, jól bírja a terhelést. A kritikus impedancia-menetű hangsugárzókhoz kifejezetten ajánlott. Véleményem szerint az Audia Flight One egy igazi sikertermék. Lenyűgöző ez az integrált erősítő, mert mindent tud tökéletesen. Nagyon erős. Amit eddig hallottam és a hifi kedvelői, valamint szakértői transzparensnek, átláthatónak mondanak, az mind a magasba húzó hangképével vívta ki ezt a jelzőt, de az Audia One-nál szó sincs erről. Minden ott van, aminek ott kellett lennie, nagyon élvezetesen energikus, de ha kell a lágy hangzás mellé egy olyan jelenlétérzet társult, amit ritkán hallani.
Zeneiség: | 95% |
Térleképzés: | 90% |
Dinamika: | 95% |
Kivitel: | 90% |
Szerelés minosége: | 95% |
Kezelhetoség: | 90% |
Összesen: | 93% |
Pro
+kiváló hangminőség
+nagy teljesítmény
+multicsatornás lehetőség
Kontra
–nincs hangszín szabályozás
–a távvezérlő okosabb is lehetne
Disztribútori információk:
Forgalmazó: StreamAudio
Internet: www.streamaudio.hu
Telefon: : +36-30/530-6192