Most vegye, most vigye, most van!… kiabálná a rikkancs, ha ez még divat lenne. A rikkancs szerepét átvette az internet, de a vásárlók szerepét, szerencsére még nem vette át semmi más – tudjuk, jön a szép új világ, az AI. Addig is örvendezzünk, hogy ebben az őszi szezonban remek „herkentyűk és billentyűk” várják az audiofilek táborát!
A temérdek szabályozni valóra és az azok nyújtotta auditív lehetőségekre a talán legjobb példa a McIntosh MQ112 EQ Environmental Equalizer hangszínszabályzó. A McIntosh Laboratory bejelentette egy kifinomult szabályozást lehetővé tevő, 8 sávos, sztereó hangszínszabályzót, amely segíthet a felhasználóknak a hangzás, és ezzel együtt a hallgatási élmény szabályozásában. Végül is, többször előfordulhat a zene-hallgatói életben, hogy úgy irányíthassuk a hang-profilt, ahogy akarjuk. A McIntosh vállalat mérnökei szerint az új MQ112 készülék nagyon hatékony ebben a dologban. A McIntosh szerint az új MQ112 ereje az analóg hangszínszabályzó funkcióiban rejlik, amely lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy lenyűgöző ±12 dB tartományban állítsák be a jelszinteket 8 sávban 25 Hz és 10 000 Hz között. Az MQ112 a zenerajongók számára lehetővé teszi a frekvenciaegyensúly finomhangolását, hogy ideális hangprofilt alakítsanak ki bármilyen hallgatási térhez, vagy segítségével kompenzálják a felvételek tökéletlenségeit.
Az MQ112 Environmental Equalizer kivitele a McIntosh egyedi esztétikai jellemzőit tartalmazza, beleértve a megvilágított logót, a fekete üveg előlapot, az egyedi megmunkálású, forgó vezérlő gombokat és alumínium gomb-sapkákat. Az új MQ112 a McIntosh erőteljes EQ-képességeit egy önálló egységbe helyezi, így a hallgatók minden eddiginél több lehetőséget kapnak rendszerük frekvencia-kiegyenlítésének testreszabására és finomhangolására. A kulcsfontosságú funkciók közé tartozik az EQ Control be- és kimeneti beállításai, amelyek megkerülik a hangszínszabályzó áramkört az EQ kimenet és az eredeti, változatlan jel egyszerű összehasonlítása érdekében.
A jazzrajongók ismerik a „How Deep Is the Ocean?” című és kezdetű, népszerű dalt, amelyet Irving Berlin 1932-ben írt. Milyen mély az óceán(?) A világ legikonikusabb és pillanatok alatt felismerhető audio-márkája bejelentette újdonságát, egy „mélynyomó-szörnyet”, ami szörnyen jónak ígérkezik. A McIntosh PS2K aktív mélysugárzót alaposan tervezték és precízen, szenvedéllyel készítették.
Ezt a Subwoofert úgy tervezték, hogy soha nem hallott hallgatási élményt nyújtva új mélységeket tárjon fel az alacsony frekvenciákban. A PS2K hatalmas teljesítményű, négy darab, 13″ átmérőjű, hatalmas mágnesekkel ellátott mély-hangszórója van. A McIntosh szabadalmaztatott, alacsony torzítású, nagy teljesítményű (LD/HP) mágneses áramkör-tervezése csökkenti a torzítást, miközben javítja a hangszórók teljesítmény kezelését és hatékonyságát.
Az AKG irodájának bezárása után 2017-ben valami új nyitotta meg kapuit – az Austrian Audio.
A kihívást jelentő örökséget tiszteletben tartó „friss” cég új modellek létrehozását tűzte ki célul. Az új vállalati menedzsment, az akusztika, az elektronika, a tesztelés és a mérés, a mechanikai tervezés, a rádiófrekvenciás/vezeték nélküli és szoftver/firmware területekkel foglalkozó korábbi AKG-személyzetéből álló törzscsapattal indult, így 350 év alatt felhalmozott mérnöki tapasztalattal rendelkezik.
Az Austrian Audio bemutatta új, MiCreator Studio mikrofonos rögzítő rendszerét, ami egy egyedülálló koncepció. Az új „ultra rugalmas zseb-rögzítő rendszer”, ahogy a leírásban szerepel, egy gyönyörű, retro stílusú kondenzátor mikrofont és egy USB-C audio interfészt egyesít egy kompakt, robusztus kialakításban, ami bárhová magunkkal vihetünk. Ez az alaprendszer ezután kiegészíthető a MiCreator Satellite és a MiCreator Y-Lav „műholdakkal”, amelyek magukban foglalják a fejhallgató-kimenettel rendelkező mikrofont. A MiCreator Studio rendszer kétségtelenül egy nagyon egyedi koncepció, amely kibővíti az osztrák audio-portfóliót, hogy általánosságban megszólítsa a tartalomkészítőket, kétségtelenül hozzájárul a márka ismertségének kialakításához. A mikrofonkapszula megőrzi azt a kiváló hangminőséget, amelyről az Austrian Audio ismertté vált. Ehhez jön még egy audio interfész, egy további bemenettel, a gyors és egyszerű többsávos rögzítéshez és az opcionális sztereó felvételhez, valamint az intuitív beépített vezérlők egy kompakt és plug-and-play felvételi stúdióban, amely bárhová magunkkal vihetünk.
…”Ez egy izgalmas új irány az Austrian Audio számára, és izgatottan várjuk, hogy ezt a kiváló minőségű mikrofont zenészek, dalszerzők és tartalomkészítők kezébe adhassuk. megkönnyítve számukra a prémium hangfelvétel rögzítését, amikor és ahol ihletet éreznek”… – nyilatkozta Bryan Bradley, President of Group One Limited.
A SPARK Microsystems, a rövid hatótávolságú vezeték nélküli kommunikációra szakosodott kanadai cég, bejelentette, hogy a Sonus Faber a SPARK Ultra-Wideband technológiát választotta a Duetto vezeték nélküli hangszóró-rendszeréhez. Az UWB technológia választása lehetővé teszi a Sonus Faber számára, hogy alacsony késleltetésű adatátvitelt kapjon vezeték nélküli hangsugárzóihoz, és ezáltal olyan kiváló minőségű, tömörítetlen hangzás-teljesítményt biztosítson, amely Bluetooth vagy Wifi kapcsolattal nem érhető el. A Sonus Faber új Duetto vezeték nélküli hangsugárzó-rendszer akár 8 méteres hatótávolságban is korlátlan az elhelyezés/pozicionálás rugalmasságát biztosítja, a hangzási teljesítmény kompromisszuma nélkül.
…”A SPARK UWB technológiáját azért választottuk a Duetto hangszóró-rendszerhez, mert az képes vezeték nélkül, késleltetési, jelváltozási vagy sávszélességi problémák nélkül tömörítetlen hangot továbbítani. Ez a képesség kiváló élményt nyújt ügyfeleinknek, mert a hangszórók közötti vezeték nélküli párosítás rugalmasságának köszönhetően, úgy élvezhetik a hangzást, ahogyan azt maguk a művészek eredetileg tervezték”… – nyilatkozta Livio Cucuzza, a Sonus faber tervezési igazgatója.
A Luxman egy új, csúcskategóriás integrált erősítővel folytatja a felkészülést 2025-re, a cég fennállásnak századik évfordulója megünneplésére. A vállalat védjegyének számító hangminőség mellett az L-509Z modell, mind az előerősítő részében, mind a végerősítő-fokozatban, a Luxman Integrated Feedback Engine System-t (LIFES1.0) tartalmazza. Az új L509Z a harmadik olyan komponens, amely magában foglalja a LIFES1.0-t, és az első, amelynél ez nemcsak a végerősítőben, hanem az előerősítőben is megtalálható. Az áramkör a legújabb fejezés a Luxman több évtizedes törekvésében, hogy leküzdje az erősítő negatív visszacsatolásában régóta fennálló kompromisszumokat. Ez az első modell a Luxman Electronically Controlled Ultimate Attenuator-EX (LECUA-EX) hangerőszabályzóval. A japán Luxman Corp. a világ első három elektronikai vállalata közé tartozik. Az új L-509Z integrált erősítő nemcsak egy üdítő újjáélesztése mindannak, ami miatt a márka annyira csodálattal bír, hanem egy következő szintű koncepciót is bevezet. Egy új, minden az egyben zászlóshajóval követi az ideálist. A Z-sorozat új generációjának prémium modelljeként az L-509Z túlmutat a hagyományos integrált erősítő koncepcióján.
Az L-509Z felváltja az L-509X-et, és csatlakozik a 2022-es L-507Z-hez a Luxman Z sorozatában. Az új integrált erősítő elődjéhez képest új phono-előerősítőt is kínál, amely alkalmas mind az alacsony, mind a nagyjelű mozgótekercses hangszedők jelének fogadására. Az új fejlesztések közé tartozik a teljesen újratervezett hangszínszabályzó, külön sávokkal a mély-, közép- és magas hangokhoz; a 12 voltos triggerek; a 7 szegmenses LED hangerőszint kijelző; és az előlapi némító kapcsoló. Az L-509Z, köszönhetően a háromfokozatú Darlington bipoláris tranzisztoroknak, ötvözi a nagy teljesítményt és a kiváló linearitást. A tápegység hatalmas, 600 VA EI típusú transzformátorral és nyolc darab 10000 µF-os szűrő-kondenzátorral büszkélkedhet. Az „A-B” osztályú végfok névleges teljesítménye 120W+120W (8 Ohm) és 240W+240W (4 Ohm) mellett. Az eredmény a kivételes hangminőség és rengeteg energia.
A Volt Loudspeakers brit hangszórógyártó történelmet írt amióta David Lyth 1978-ban megalapította a céget. Az új RV2501 Radial Midbass hangszóró az első 10″-es Radial modell, amelyet úgy terveztek, hogy nagyobb átmérőjű társaival szemben stabil teljesítmény közben 91 dB/W/m érzékenységet, 30 Hz és 800 Hz közötti frekvencia átvitelt biztosítson. Az adatok vizsgálatakor kiderül, hogy ez a hangszóró a közép-mély hangtartomány sugárzásában is használható. Az új RV2501 250 Watt (AES) teljesítménnyel nem csak a kisebb stúdiók monitorozási megoldásait bővíti, hanem az otthoni hangsugárzó kialakításokba is bekerülhet. A Volt Radial Technology kifejlesztésében egy előre szerelt nyolcküllős öntött alumínium keret elvezeti a keletkező hőt. Mechanikusan kapcsolódik mind a hátlaphoz, mind az oszlopszerkezet/fáziskúp tetejéhez. A mechanika nemcsak a szerkezet főbb elemeihez biztosít nagyobb hővezető csatolást, hanem a megtermelt hő nagy részét a burkolaton kívüli levegőbe továbbítja. A radiális kivitelben nincs keret a hátoldalon, és az elülső lemez hűtését a hűtőbordák és a szellőzőnyílások biztosítják. A Volt Radial hangszórókban kettős pillét és hármas felfüggesztési rendszert használnak.
A Bryston elnöke, Brian Russell elektromérnök tiszteletére – aki szenvedélyesen a Bryston márkának szentelte életét – a cég a BR-20 előerősítőt hozta piacra. A vállalat az akkori modellnek eredetileg a 18-as számot szánta, de a főnök halálának tragikus eseménye ezt felülírta. A BP-19 előerősítőnek vonzónak kell lennie azok számára, akik kiváló hangteljesítményre vágynak. A cég szerint a BP-19 analóg előerősítő hallgatója a túlméretezett toroid-transzformátor teljesítményét és csak a legkiválóbb, kézzel készített és válogatott, prémium komponensek előnyeit élvezi. Az optimalizált diszkrét műveleti erősítő megdöbbentően alacsony mérhető THD+N értéket biztosít 0,0006% alatt. A jelút a bemenettől a kimenetig teljesen szimmetrikus kialakítással rendelkezik, nagyon szorosan illeszkedő komponensek sorát és kompakt áramköri architektúrát használva, a lehető legalacsonyabb zajszintet biztosítja. A BP-19 fejlett hangerőszabályzót is alkalmaz, amely hosszan tartó, csendes, lineáris hangteljesítményt biztosít.
A Technical Audio Devices Laboratories (TAD Labs) hivatalosan is bejelentette a TAD-C1000 előerősítőt. Az alkalmazott technológiát eredetileg az M700 végerősítőhöz és más TAD audio-komponensekhez fejlesztették ki, és most beépítették a C1000 modellbe. A jelek legmagasabb szintű komplementaritása érdekében a TAD tesztelte az egyes FET-eszközök teljesítmény jellemzőit, és kiválasztotta a C1000 pozitív és negatív erősítési elemeinek megfelelő párjait. A részletekre való odafigyelés az előerősítő áramkör stabilitását magas szintre emelte. A hangerőszabályzó kitűnő megjelenésű és forgatási érzetű. Nagy pontosságú golyós-csapágyakra van felszerelve, így biztosítva a kivételesen sima forgást. Középre szerelt kialakítása a belső áramkörök szimmetrikus elrendezését jelzi. A jelek pozitív és negatív kitéréseinek, valamint a jobb és bal csatornák közötti legkisebb erősítési hibák kiküszöbölésének érdekében az audio-áramkör szimmetrikusan van elhelyezve. A tökéletesen szimmetrikus kialakításra való törekvés nem áll meg itt. A TAD egészen odáig jutott, hogy szimmetrikusan helyezte el a két transzformátort, a vázszerkezetet és a hátsó panel aljzatait, hogy elérje az optimális tömeg- és rezgés-egyensúlyt. A végletekig kidolgozott kialakítással a C1000-en átmenő jelek egységes elektromos és mechanikai környezetben erősödnek fel, ami hozzájárul a nagyobb sztereofon hatású hangzáshoz.
A Schiit Audio az audio-lánc egyedülálló perspektívájával felkavarja a hangzás világát. Ezúttal bejelentették az Urd CD-lejátszó komponenst, amelyet immár egy teljesen modern digitális audio-rendszer hubként terveztek. Ez a készülék alapvetően egy CD-lejátszó USB- és digitális kimenetekkel, valamint egy USB-elosztóval, amely a cég Unison USB-architektúrájával streamerekhez és más digitális forrásokhoz csatlakoztatható – most már modern USB-C csatlakozókra frissítve (taps). Az Urd (ismét egy skandináv mitológia ihlette név, a cég hagyományainak megfelelően) számos USB-csatlakozót tartalmaz a hátlapján. És most mindegyik modern USB-C csatlakozó. Ezekből az USB-csatlakozókból a felhasználók Unison USB-kimenetet választanak, ami azt jelenti, hogy bármelyik CD-lemezből kiolvasott jelet közvetlenül egy USB-bemeneti DAC-ra játssza le. És mivel két USB bemeneti port található, még két külső USB adatfolyam-forrás (például számítógép és dedikált streamer) csatlakoztatása is lehetséges. Az Urd A/B hubként használható a downstream DAC-hoz (amely általában csak egy USB bemeneti portja van). Az Urd ezt a két USB bemenetet SPDIF-re is konvertálhatja, és koaxon keresztül továbbíthatja.
A Tube Amp Doctor fennállásának 30. évében teljesen új, exkluzív és kiváló minőségű prémium cső-modellel, a TAD KT88-STR REDBASE-zel bővítette kínálatát. Az eredeti KT88 elektroncsövet a General Electric Company1965-ban mutatta be, mint a KT66 tetróda nagyobb változatát. Az Egyesült Királyságban a GEC MOV (Marconi-Osram Valve) leányvállalata gyártotta, és IEC/Mullard címkével látták el. A TAD KT88-STR REDBASE a korai brit MOV KT88 stílusában épült, nagy és nehéz üveg-burkolattal és gyönyörűen polírozott fém talppal. Az alacsony zajszint és a megbízható stabilitás érdekében arany vezérlő ráccsal rendelkezik. A lélegzetelállítóan precíz hangszín, a természetes és háromdimenziós hangzást kellemesen teltséggel biztosítja. Az új TAD KT88-STR REDBASE-t a csúcskategóriás audio-áramkörökhöz a legjobb választás. Finom magas hangok, nagyon zenei hangzáshűség, a legfinomabb részletek a közép- és felső végeken, a linearitás és harmonikus, organikus hangzás. Az új TAD KT88-STR REDBASE tulajdonságai közül a cég kifejezetten kiemeli testes tónusát, selymes magaslatokkal, kiváló reakciókészséggel és kiemelkedő dinamikával. Ezeket az elektroncsöveket is egyedileg tesztelik, választják ki és hagyják jóvá.