Jacob Jensen 1926-ban született Koppenhága közelében, Dániában. 1947-ben kezdte karrierjét apja bútorüzletében, ahol maga kezdett bútorokat tervezni. Mivel sikere volt, beiratkozott az egyetemre az újonnan megnyílt ipari formatervezési szakra. Jensen lett az első hallgató, aki diplomát szerzett. Az 1950-es években a Bernadotte-nál és a Bjørn-nél, a két dán speciális formatervező cégnél dolgozott. Kifejlesztett egy funkcionális minimalista stílust, amely a „dán modern mozgalom” kiemelkedő részét képezte. 1949-ben, mindössze 23 évesen, IX. Frigyes királytól átvette a legjelentősebb dán formatervezési díjat. 1958-ban megalapította a Jacob Jensen Design Stúdiót. Cégének irányítását 1990-ben fiának, Timothy Jacob Jensennek adta át, de 2011-ig maga is dolgozott.
Az igazi világhírt a Bang & Olufsen cégnél végzett munkája hozta el, itt számos népszerű, komoly értéket képviselő magas kategóriába sorolt terméket tervezett. 1964-ben Jensen a csúcskategóriás elektronikai termékeket gyártó dán cég főtervezőjeként kezdett dolgozni. 1965-től Jacob Jensen betársult a Bang & Olufsen társasághoz. A felső vezetőségben a tervező munkacsoport ideális termékekért felelős részlegének munkáját kellett intézni. Jensen karrierje, a Bang & Olufsen cégnél eltöltött 26 év alatt 80 eredeti terméket és 1500 tervezett modellt eredményezett. Az eredeti, kétdimenziós grafikai kifejezés, háromdimenzióssá vált. A forma maximális kihasználásával, hogy a „Forma követi az érzéseket”, a cég létrehozott egy klasszikus formatervezési nyelvet, amely a generációk számára bebizonyította, hogy kivételes, tartós és globális vonzereje van.
Jensen első rendkívül mutatós terméke a Beomaster 5000 rádió volt, amely rendelkezik egy beépített állomás-adatbázissal, amelyek automatikusan hangolódtak. A készlet tartalmazott egy Beolab 5000 erősítőt és a Beovox 2500 hangsugárzókat. A készülékek funkciói és kialakításuk annyira forradalmi volt, hogy számos tervezési díj mellett, a siker eredményeként, Jensen megkapta a teljes Bang & Olufsen audio-programot tervezési lehetőségét. Az 1970-es évekre a termékek tervezésért számos szakmai díjat kapott.
A társaság új jelmondatot dolgozott ki: „Másképp gondolkodunk”, amelynek célja azoknak a tulajdonságoknak a megtestesítése volt, amelyek megkülönböztetik a Bang & Olufsen-t a többi társaságtól. A társaság új szlogenje és termékeinek piaci sikeressége eredményeként meghatározták a Bang & Olufsen vállalati azonosságának hét alkotóelemét. Az alapelvek alátámasztották a társaság terméktervezésben vetett elképzeléseit, magukban foglalják a hitelességet, az auto-vizualitást, a könnyű kezelhetőséget, az alapvető fontosságú szolgáltatásokat, az individualitást és találékonyságot.
Jensen kialakította a készülékekben megtestesülő szigorúan vízszintes formatervezési stílust, amely a terméktervezés jellemzőjévé vált. Stílusa felhasználta a szál-csiszolt alumínium, a fehér és a fekete műanyagok, a sima felületek, a futurisztikus kezelőszervek és egyszerű formák kedvező hatású tulajdonságait. Áttervezte a szabványos kezelő-gombokat, helyettesítve azokat átlátszó műanyag panelekkel, ostya vékony nyomógombokkal és más innovatív elemekkel. Jensen ismert minimális tervezési megfogalmazása 1991-ig működött a Bang & Olufsen társaságnál.
A dán dizájn aranykorában egyike volt a „Danish Modern” néven ismert, a Bauhausból és az art deco-ból merítő minimalista dán dizájnereknek. Jacob Jensen-t a dán művészek, Mogens Koch, Jørn Utzon, Arne Jacobsen és Poul Henningsen mellett, a század közepén működő dán modern mozgalom kiemelkedő személyiségének tekintik. Óriási tapasztalata a fogyasztóbarát tervezésben befolyással egyesült, egy tervezési nyelvet „Különböző, de nem furcsa” megjelöléssel alkotott. Jensen ezt a tervezési nyelvet sok márkára alkalmazta. Jensen szerint az egyszerű háztartási eszközök ugyanolyan figyelmet érdemelnek, mint a csúcsminőségű fogyasztói eszközök.
A B & O elhagyása után Jensen elkötelezett a saját projektjei iránt, amelyek szinte minden lehetséges termékre kiterjednek. Óráit a Dimension, Arc vagy Icon sorozatból nagyra értékelik. Jensen sok márka számára készített formaterveket, ideértve az Alcatel, a Kirk, a Boform, a General Electric, a International Gift Corporation, a JO-JO, a Labofa, a Rodenstock, Rosti (Rosti Mepal) és a Stentofon cégeket. Munkái a New York-i Modern Művészeti Múzeumban (MoMA) kerültek és számos tervezési díjat kaptak. A MoMA már 1972-ben 7 termékét, gondosan kiválasztott darabjait, választotta be kiállítási kollekciójába, a modern formatervezési gyűjteménybe. 1978-ban a MoMA egyedülállóan Jacob Jensennek és Bang & Olufsen-nek szentelt, „Jacob Jensen a hangzás tervezése” című kiállítást tartott. A kiállítás emblémája az innovatív Beogram 4000 lemezjátszó volt, amelyet 4004-es számmal láttak el, és amelyet Jensen legjobb munkájának tartanak. Manapság a Jensen 19 terméket képvisel a MoMA kollekcióiban.
Az ipari formatervezés 2015-ben 89 évesen elhunyt legendája a „műszaki játékok” és mindennapi tárgyak tervezése mellett komolyan foglalkozott azzal a gondolattal is, hogy lassan eltávozik ebből a világból. Mivel a halál után is minőségi dolgok vesznek körül, még halála előtt összeállt egy dán koporsógyártóval, Tommerup Kister-rel, hogy koporsó-sorozatot és urnák gyártását készítsék elő.
Halálakor a Bang & Olufsen cég vezetése egy nyilatkozatot tett közzé: „Sok dolog emlékeztet bennünket arra a tervezői gondolkodóra, akivel kiváltságunk voltunk együtt dolgozni. Jacob Jensen fontos szerepet játszott vállalatunk történetében néhány ikonikus és legnépszerűbb termék megalkotásában”.
A Jacob Jensen Design ma Dániában, Kínában és Thaiföldön működő tervezőiroda, amely kreatív megoldásokat kínál. A tervezési tanácsadással párhuzamosan a társaság szorosan együttműködik a partnerek hálózatával és életmód termékek széles skáláját forgalmazza JACOB JENSEN márkanév alatt, a termékeket 30 országban képviselve.