Aki bebizonyította, hogy egy hangfelvétel a hallgatót a zene megértésének más szintjére vezetheti. Jack Renner neves hangmérnök, Robert Woods producerrel a Telarc Records társalapítója volt.
Renner trombita-játékosként indult, zeneoktatói diplomát kapott az Ohio Állami Egyetemen. 30 évig tanított a Clevelandi Zenei Intézet zeneművészeti szakán, mint tiszteletbeli doktor. Munkásságát 1990-ben az Ohio Állami Egyetemen kiemelkedő öreg diákként elismerték. Renner audio-felvételi elméletet tanított a Clevelandi Zene Intézetben is, amely három évtizedes munkájáért 1997-ben a Zeneművészet Tiszteletbeli Doktorátusi címét adományozta.
Nevével először a Telarc debütáló Direct from Cleveland című albumán találkozhattunk, amelyet 1977 márciusában mutatták be a Cleveland Orchestra zenekarával Lorin Maazel vezetésével. A Telarc viszonylag gyorsan a klasszikus hangfelvételek világában hatalmas erővé vált, nem utolsó sorban Renner mikrofon elhelyezési ötleteinek hangfelvétel készítő képességének és purista hozzáállásának köszönhetően. Renner klasszikusan képzett zenész és úttörő hangmérnök volt. Felvételi filozófiája az volt, hogy reprodukálja azt, amit ő „a lehallgató tér legjobb helyének” nevez. A független Telarc lemezkiadó társ-alapítójaként Jack nagy szerepet játszott a kiváló minőségű felvételek készítésével, a kiadó jó hírének felépítésében. A Telarc által kiadott 1200 felvétel közül több, mint 50 nyert Grammy Awards díjat. Jack 25 alkalommal kapott klasszikus zenei Grammy-díj jelölést és 11 Grammy-t nyert, mielőtt 2006-ban visszavonult. Legutóbbi győzelme a legjobb klasszikus crossover album kategóriában a Turtle Island vonósnégyes albuma volt.
A megalakulást követő időben szükségünk volt egy módszerre, amivel egy kicsi lemezkiadó cég Clevelandben, Ohioban jelentős hatást gyakoroljon az üzletre. Az audiofil piac, mint az üzleti tevékenység alapja, remény adott, hogy egy nagyobb zenekarral való lemezfelvétel készítésével némi elismerést szerezhetnek a komolyzenét vásárlóktól. A közvetlen hanglemezvágás nagyon népszerű dolog volt abban az időben. Csak egyetlen további közvetlen vágású orgonalemez-felvétel készült, Michael Murray játékával, majd befejezésre kerültek a kísérletek, mert a közvetlen vágást nagyon kockázatos üzletnek tartották. A felvételkészítés szempontjából a digitális terület számos előnnyel rendelkezik, mert könnyen szerkeszthető, a Master akár rögtön újra tervezhető.
Az 1980-as évek elején Jack korai alkalmazója volt Thomas Stockham által kidolgozott Soundstream digitális felvevő rendszerének, amely akkori úttörő 50 kHz-es mintavételi frekvencián a legjobban hangzó felvételi rendszer volt.
Thomas Greenway Stockham (1933 – 2004) amerikai tudós volt, aki kifejlesztette az egyik első gyakorlatban is alkalmazható digitális hangfelvevő rendszert, és úttörő technikákat fejlesztett ki a digitális hangfelvételhez és jelfeldolgozáshoz.
Az 1977-ben megrendezett AES-konferencián New York-ban meghallgatták Tom Stockham Soundstream felvételi rendszerét, ami nagyon lenyűgöző volt. Megbeszélték, hogy emelje a mintavétel frekvenciáját, és így kiadnak két direkt vágású lemezt. A találkozó az első digitálisan rögzített klasszikus LP-hez vezetett az Egyesült Államokban. Az első projektnek igazán látványosnak kellett lennie, nagy dinamikatartományban, templomi orgonával, rézfúvósokkal, és ütőhangszerekkel, ami az audiofileket inspirálja. Körülbelül három másodpercbe telt a döntés, ez a Mercury Living Presence. Robert Fine rögzítette azokat a híres Mercury Living Presence LP-ket, amelyek három egymástól egyenlő távolságban lévő omnidirekcionális mikrofonnal készültek. Renner e minimalista megközelítés egyik fő támogatója volt.
…”Szeretek omnidirekcionális mikrofonokat használni, mert széles frekvencia-átfogásuk van. Az egyenlő távolságra elhelyezkedő, egy kapszulával rendelkező omnik képesek akár 20Hz alatti frekvencia átvitelére kisebb torzulással. Úgy érzem, hogy jobban tudom létrehozni a színpadon előadott zene illúzióját egymástól távol eső omnival, mint más figurával”… – vallott módszeréről.
1985 márciusában André Previn vezetésével a Royal Philharmonic Orchestra felvétele készült, Rachmaninoff 2. szimfóniája. Az első felvétel három egymástól távol eső omni-val készült. Rennernek meg volt az a képessége, hogy csendesen és gyorsan kis változtatásokat hajtson végre a mikrofonok helyzetében, amíg Mallinson a producer és Previn a karmester meg voltak győződve arról, hogy a zenekari hangzás a műhöz méltóan a legjobbat fogja képviselni. Ettől a pillanattól kezdve a korábban purist, nyolcas karakterisztikájú mikrofon figuránst használók áttértek a nagyobb távolságra elhelyezett omnikra.
Íme az öt legfontosabb felvétel!
Fauré: Requiem, Op.48; és Duruflé: Requiem, Op.9; az Atlanta Szimfonikus Zenekarral és kórusmal, Robert Shaw vezetésével. CD, Telarc 80135. Ez volt az 1988-as Grammy győztes a klasszikus mérnöki munka.
Berlioz: Symphonie Fantastique; és Csajkovszkij: Diótörő, Lorin Maazel vezényletével a Cleveland Orchestra-val. Az SACD DSD-re való átültetése az eredeti Soundstream felvételről, a Telarc 60650-ről.
Saint-Saëns: A 3. szimfónia („Orgona”) és az Encores à la française, Michael Murray, orgona, a Philadelphia Zenekarral, Eugene Ormandy vezetésével. SACD, Telarc 60634 SACD az eredeti Soundstream felvételből DSD-re transzkódolt.
Csajkovszkij: 1812-es nyitány és más zenekari művek a Cincinnati Pops Orchestra zenekarával, Erich Kunzel vezetésével. Az SACD DSD-re történő transzkódolása az eredeti Soundstream felvételről, a Telarc 60541-ről.
Rachmaninoff: 2. szimfónia, e-moll, 27. op .; Royal Philharmonic Orchestra felvétele André Previn vezetésével. CD, Telarc 80113.
A Telarc az első kiadó, aki aláírta a szerződést Lang Lang, korunk talán legnagyobb zongoraművészével, akinek debütáló kiadása 2001-ben BBC Proms koncert, Rachmaninov Harmadik zongorakoncertje és Scriabin szóló művei voltak.
1996-ban a Telarc egyesült egy másik független címkével, a Heads Up kiadóval. 2005-ben mindkét címkét megvásárolta a Concord Records. Renner nem sokkal az akvizíció után vonult vissza. Jack Renner a változás élvonalában állt és új módszereket alkalmazott a felvétel-technikában, a területre gyakorolt hatása örök.