Marantz márka nagykövete, világhíres japán tervezőmérnök, a hangzáshűség fáradhatatlan bajnoka, az egyik legjelentősebb személyiség volt a mai audio-világban. Neve szorosan kötődik a Marantz márkához, ám befolyása túlmutatott azon a sok csodálatos terméken, amelyeket a vállalat számára fejlesztett ki. Kevés audió-fejlesztő és gyártó cég mondhatja el magáról, hogy egy ember négy évtizeden keresztül formálta készülékeinek hangzását, megtestesítve Ken Ishiwata összes tapasztalatát és szakértelmét.
Egyedülálló képességgel fogalmazta meg a lenyűgöző hangvisszaadást, megtervezte annak eléréséhez szükséges berendezéseket, majd lenyűgöző demonstrációkat tartott a világ minden jelentős High-End és hifi-kiállításán, termékbemutatója mindig szórakoztató élmény volt. Érdekes és személyes történeteket mesélt a márkáról, amelynek éppen aktuális készülékeit mindig hatalmas zenei gyűjteményének válogatott anyagaival mutatta be. A száraz műszaki adatokat mellőzve hagyta, hogy a zene „beszéljen”.
Mérnöki munkája egyedülálló, rengeteget modifikált, a legfontosabb speciális módosítások, amelyeket valaha is véghez vitt, a CD-lejátszók tervezése volt. Karrierjének legfontosabb pontja a Marantz márkánál kétségtelenül a K. I. Signature CD-lejátszó sorozat. A CD63 KI Signature klasszikust sok hifi-gyűjtő őrzi gyűjteményében. Ez nem a legsemlegesebb hangzású gép, de van egy nagyon különleges, vonzó hangzása. A KI Pearl megjelöléssel forgalomba kerülő termékek extra, különleges, KI védjegyű készülékek. A „gyöngy” megjelölés egy metafora, valami nagyon finom, nagyon ritka, nagyon értékes dolognak a jelképe. A gyöngy bár drágakőnek minősül, van benne valami organikus, mert nem alakítják tovább, önmagában megtestesíti a teljes tökéletességet.
Karrierje során számos harcot folytatott a menedzsmenttel. Semmi esetre sem engedte leállítani a sztereó termékek fejlesztését. Ragaszkodott a kétcsatornás „üzlet” tovább viteléhez, meggyőződéssel konstruált határozott megjelenésű és magas színvonalú, tartalmas termékeket, amelyek hozzájárultak a piaci részesedés eredményeihez. A vezetés belátta a stratégia eredményességét, elismerve, hogy Ken Ishiwata hozzájárult az üzlet működésének fenntartásához. Időnként túl forró fejjel küzdött a japán vezetés ellen neve hazai piaci termékeken való felhasználása miatt. Egy idősebb, magas rangú vállalati vezető ellenében nem volt elég diplomatikus. Ennek eredményeként Japánban a belső piacon nem voltak Ken Ishiwata Signature termékek, ami nagyon sajnálatos.
A Marantz 2019-ben ünnepelte a Ken-nel eltöltött munka 40. évfordulóját, megünnepelték a fenséges zene szeretetét és az emberi érzelmek kifejezését, annak minden gazdagságát. A hír, hogy Ken Ishiwata több mint negyven év után elhagyja Marantz márkát, 2019 májusában bejárta a világsajtót, sokakat megdöbbentett. Az üzleti életben bennfentesek sem értették, hogy a cég, hogyan engedhetett el, egy hatalmas tapasztalattal és szakértelemmel bíró ikonikus tervezőmérnököt. Bár Ken méltósággal viselte, mégis egyértelmű volt, hogy szerinte rosszul bántak vele. A közben megalakult Sound United LLC korporáció, melynek része a Denon®, a Marantz®, a Polk Audio®, a Definitive Technology®, a HEOS®, a Boston Acoustics® és Classé®, márkáinak termékválasztékával együttesen lép fel az audio-piacon. Azt még nem lehet tudni, hogy ez milyen hatással lesz az egyes márkákra, sajnos láttunk már példát arra, hogy egy ilyen jellegű akvizíciót követően nagy nevek hullanak el a gazdasági érvek oltárán. A fogyasztás pörgetésére épülő társadalmunk szereplőinek az újdonság és a divat előbbre van mindenféle minőségnél, az egyre kisebb csoportot pedig egyre drágábban lehet kiszolgálni. Jön a fiatal manager generáció, átveszi a „nagy öregektől” a stafétabotot. Ez a világ rendje, csak éppen kevesebb pátosszal, több érdek ütközésével.
Ishiwata-t különleges bizalmi kapcsolat fűzte a Marantz alapítójához. Saul B. Marantz mondta, amikor a CD megjelent: …„mindent megtettünk az LP-vel és az elektroncsövekkel, most Te vagy a soros, készíts valamit a kompakt lemezből”…
…„Köszönetet kell mondjak Saul B. Marantz-nak, aki kinyitotta a szemem és a fülemet, Ő valóban tudta, mi a sztereó reprodukció. Amikor középiskolás voltam nem gondoltam, hogy egy nap a cégnél dolgozom, és megteszem, amit a márkaért tehetek. Talán a sors keze volt.”… – nyilatkozta.
Ken annyira elfoglalt volt, hogy nem akart nyugdíjba vonulni. Mindig izgalomban volt, hogy valami újat hozzon létre és továbbra is olyan termékeket készítsen, amilyeneket szeret. Szomorú, hogy már nem tudta befejezni amiken dolgozott. Ken kétségtelenül a modern hifi-világ egyik legnagyobb karaktere, sokoldalú és tehetséges volt, tartsuk őt emlékezetünkbe, búcsúzunk Tőle feledhetetlen szavaival:
„A zene a művészetek csúcsa. Mind közül a legnemesebb, hiszen az emberi érzelmek megörökítését és továbbítását szolgálja.”