A kiadott sajtóközlemény szerint az ECM Records kiterjeszti partnerségét a korábban elterjedt forgalmazó partnerével, a zenei szórakoztatás világelsőjével, az Universal Music Group céggel.
A Deutsche Grammophon Yellow Label, mint az egyik legrangosabb kiadó felelős a kiterjedt ECM katalógus nemzetközi digitális terjesztéséért, amely a bevezetést, a nagymértékben részt vevő streaming-partnerekkel együtt széles körű kampány kíséretében folytatja. Az elismert, független, német kiadó-vállalat meghallgatásra hozzáférhetővé teszi az egész ECM katalógust, amely elérhető az Apple Music, a Spotify, az Amazon Music, a Deezer, a Qobuz és az Tidal szerverein. Az ECM és az UMG megállapodtak abban is, hogy partnerségük hosszú távon kiterjed a fizikai hanghordozókra is.
A kortárs jazz és klasszikus zene ECM katalógusa úgy ismert, mint az egyik legkiválóbb. A Manfred Eicher alapította ECM folyamatosan magas színvonalú művészi és termelési színvonalat tart fenn.
Clemens Trautmann, a Deutsche Grammophon elnöke köszönetet mondott Manfred Eicher-nek, amiért megbízta a Universal Music Groupot és a Deutsche Grammophont. …”Én, a csapatom és a kollégáim szerte a világon örülünk, hogy az ECM katalógust digitális platformokra terjeszthetjük. A terjesztési képességeket teljes mértékben az ECM és az együttműködő nagyszerű művészek rendelkezésére bocsátjuk”…
Manfred Eicher évtizedek óta nagy hangsúlyt fektet a kiemelkedő művészek példás produkcióra, egy legendás katalógust hozott létre a szó legtisztább értelmében. …”Büszkék vagyunk arra, hogy hozzáférést biztosítsunk nemzetközi struktúránkhoz és szakértői csapatunkhoz.”…
Frank Briegmann, a Central Europe Universal Music és a Deutsche Grammophon elnök-vezérigazgatója kinyilvánította: …”Nagyon örülök a megerősített együttmőködésnek, amely azt mutatja, hogy a világhírű kiadó-vállalat és a globális nagyközönség tökéletesen egymásra találhat”…
Ezentúl bárki számára hozzáférhető, többek között, Keith Jarrett, Jan Garbarek, Paul Bley, Arvo Pärt, Schiff András, Kim Kashkashian, Anouar Brahem, Jack DeJohnette, Tomasz Stanko, Avishai Cohen, Nik Bärtsch, Vijay Iyer, Gidon Kremer és Meredith Monk összes az ECM-nél megjelentetett műve.
A valós idejű „közvetítés” egy modern módja annak, hogy megismerjük az ECM-hez tartozó művészek munkáit. Viszont annak, aki szereti a materiális hanghordozókat, egyik szeme sír, a másik meg nevet. A sreaming szolgáltatásokat eddig is arra használtam, hogy megismerkedjek olyan felvételekkel, amelyek még nincsenek meg lemez-gyűjteményemben. Annak, aki évente nem több, mint két vagy három lemezt vásárol, ez a hír jó hír, de benne van a szomorúság is. Sajnálom, mert az ECM döntése azt jelenti, hogy immár gyakorlatilag lehetetlen vállalkozás a felvételek értékesítése és a méltó jogdíjak megfizettetése.
Az ECM művészeti eredményei az elmúlt fél évszázadban felértékelődtek. Ez vajon így marad ebben az új üzleti modellben is? Olyanok, mint Keith Jarrett, vagy Chris Potter vagy sok más ECM művész vajon együtt tudnak élni azzal, hogy fillérekért vagy ingyen elérik zenéjüket? Hogyan fogják vonzóvá tenni a koncerteket?
A változás már megtörtént. A streaming közvetítés csak a változás elismerése.