A szerb származású mérnök Milomir Trosic nem az első és nem is az utolsó konstruktőr, aki sorra valósítja meg álmait. Az Auris Audio alapítója csak egyetlen dolgot tart szem előtt, az pedig a vásárló megelégedettsége, ami csak a kiteljesedő és élvezetes hangzás biztosítása útján lehetséges. A vezérmotívum megvalósításában elkötelezett mérnök-társai, hangmérnökök, technikusok és összeszerelő „kézművesek” együttese dolgozik. A még fiatal, 2013-ban alapított vállalat az elektroncsöves erősítéstechnikában jeleskedik.
Az Auris mérnökei egy, a szokásosnál nagyobb teljesítményű, erősítőt terveztek az audio-piacon fellelhető alacsonyabb érzékenységű hangsugárzók stabil teljesítménnyel történő ellátásához. A Fortino 6550 elektroncsöves erősítő tervezésében és gyártásában az átlagosnál nagyobb hangerő kinyerésének igénye is szerepet játszott. A Fortino 6550 integrált erősítő csatornánkénti 50 Watt teljesítménye a legnagyobb szimfonikus-zenekari fortissimo megjelenítésére is alkalmas, de akár a házibuli sztárja is lehet.
Teljesítmény: | 2 x 50 Watt |
Frekvenciamenet: | 17 Hz – 30 kHz (± 1,5 dB) |
Jel / zaj viszony: | 83dB |
Bemeneti impedancia: | 100 kΩ |
Kimeneti impedancia: | 4 Ω és 8 Ω |
Méretek: | 450 x 400 x 270 mm |
Tömeg: | 19.5 Kg |
Ár: | 1 564 600 HUF |
Egy High-End készülék kivitelezése esetében mindig fontos szempont, hogy a szemnek és a füleknek egyszerre kellemes termék jöjjön létre. Biztosak vagyunk benne, hogy egy elektroncsöves erősítő összhatásában, „ízre és illatra”, egyaránt hat összes érzékeinkre. Az Auris Fortino 6550 egy egyszerű vonalvezetésű, vonzó, termék, amely kielégíti a hallási, vizuális és tapintási érzékeket. A készülék-ház valódi bőr és vastag diófa-burkolat kombinációjával, kézi megmunkálással, luxus kivitelben, készül. Elegáns megjelenésével és nyugodt hangzásával passzol a zene szerelmeseinek elvárásaihoz.
Amennyiben vizsgálódásunkat az elejéről kezdjük, megállapíthatjuk, hogy az erősítés-technikában nagyon fontos a tápegység. Az Auris Fortino 6550 erősítő tápellátásáról a Trafomatic Audio transzformátora gondoskodik. A hálózati és kimenő-trafók nem toroid típusúak, hanem dupla C és EI magos típusok, amik a majdnem száz éves gyakorlat alatt már többször bizonyítottak. (amíg nem volt toroid-trafó, addig is készültek kiváló tápegységek – a szerk.) Mindhárom trafó kézi tekercseléssel készül, kívánság szerint fekete vagy fehér színre festett burkolattal lehetnek ellátva.
A bemeneti szakasz „A”-osztályban, a kimeneti fokozat „A/B”-osztályban dolgozik. Ez egy szabadalmaztatott, egyedi megoldás. Az erősítő fő-áramköre Push-Pull, azaz ellen-ütemű működésű. A négy, nagy szintű, analóg forráshoz dedikált bemeneten bevitt műsorjelet az elő-fokozatban négy ECC82 dolgozza fel. A végerősítésben négy, palack alakú, 6550 kimeneti csövet használnak. A 6550 cső a KT88 ekvivalense.
A KT88 a 6550-es leszármazottja, amelyet úgy terveztek, hogy megfeleljen a nagyobb teljesítmény igénynek. Mindkettőt az 50-es évek közepén mutatták be. Az alacsonyabb árú és kisebb teljesítményű EL-34-et a Philips 1954-ben mutatta be – egy évvel a 6550-es, és három évvel a 88-as előtt. A hangminőség tekintetében a konszenzus úgy tűnik, hogy az EL-34 lágyabb, gazdagabb a közép-tartományba, mint szinte bármely más közepes és nagy teljesítményű kimeneti cső, miközben egy kicsit puha a szélső frekvenciákon. A KT88 és unokatestvére a 6550 a teljes frekvenciasávon belül kiegyensúlyozottabb, de a 34-es (eufonikus) középtartományi gazdagságának hiányában sokkal nagyobb kiterjedésű, energikusabb, kontrollált mély-hangokat mutat. A 6550 elektroncső simább, egy kicsit több élettel teli, egy nagyon jó rock’n’roll-erősítőt lehet belőle készíteni különösen, ha a Sun Studios és a Marshall gitár-erősítők hangzását szeretjük. Mivel ez így egy kissé kategorikusan hangzik, tudunk ellenpéldákat is.
Az elektroncsövek a szerelés során különös gonddal történő válogatáson esnek át, az ideálistól való eltérést a gyártási tétel nagyobb burába helyezése is hangsúlyozza. Csak tökéletes párosok kerülhetnek a készülékek bal és jobb csatornáiba. A csöveket az ügyfél kedvenc márkáiból (RCA, RFT, Tungsram, EI, Siemens stb.) megválaszthatja, természetesen ezeket is nagy körültekintéssel válogatják, tesztelik és telepítik.
Az erősítőben felhasznált többi kiváló minőségű komponens garantálja a működési stabilitást és a tartósságot. Az áramköri topológiában felhasznált arany-ezüst-olaj kondenzátorok rendkívül stabilak és alacsony kapacitású koefficienssel rendelkeznek.
Az egyszerű kivitelű, logikusan két lehetőséget kezelő távvezérlő egyszerűvé teszi a hangerő és a némítási funkció vezérlését.
Meghallgatás
Közhelyes szófordulattal élve azt mondjuk, hogy bejött a papírforma. Tartalmas a hangzás. Megállapításainkat a következő zeneművek meghallgatására alapozzuk. Elsősorban a basszus-energiákra voltunk kíváncsiak, ezért meghallgattunk a Queen együttes egyik lemezét, amelyen John Richard Deacon basszusgitár-futamaiban gyönyörködhettünk. A szokásosnál bonyolultabb basszusjátéka a kompozíció egészét szolgálta, de Deacon akkord-kombinációi és szólói robbanásveszélyesek. Az egyes elpendítések már az újhegy érintésekor megjelennek és minden hang csak addig tart ameddig a felvételen van. A rocker-ek legnagyobb örömére a gyors és erőteljes impulzusok megjelennek, dögös hangszórók kellenek hozzá, amik nem „maszatolják” el a valóságot.
Amit még nagyon tud ez az Auris erősítő az, az akusztikus hangszerek energikusságának akár mikro-energiáinak bemutatása. Minden hangszer megkülönböztetett energia-tartalommal szólal meg, legyen a szaxofon, a zongora vagy a nagybőgő és persze a dobok. Jasper Van’t Hof – Before Birth című felvételén mindenre bizonyosságot találunk. A Fortino 6550 erősítő segítségével betekintést kapunk a modern jazz vizuális művészetébe, a zene kolorizációjába. Ízelítőt kapunk a muzsika spiritualitásából. Mi más érdekelhetné az igényes zenehallgatót? Az egymás után bekapcsolódó hangszeresek aurája kirajzolódik, hangtömegük összetéveszthetetlen, megmutatkozik a játékosság, a ritmus lüktetése és a harmóniák kibontakozása.
Fontos a bensőséges játék. Ebből a szempontból Diana Krall – All for You című lemezéről a Boulevard of Broken Dreams című szám több tekintetben is teszt-mérvadó. Először is a hangulatot megteremtő hangmérnöki munka kitűnő, az elkészített tiszta jelet már csak erősíteni kell. A hangok varázsáról kiváló jazz-gitáros Russel Malone szólója gondoskodik, utána pedig Diana jobb kéz-játékában gyönyörködhetünk az egyedileg hangolt Steinway D#0330 zongorán.
Ennyi minden összestimmelése csak komoly minőségű erősítővel valósítható meg – az Auris Fortino 6550 erősítő pont ilyen.
Konklúzió
Az Auris Audio a High-End világában, 2013-as megjelenésével, az újonnan érkezők közé tartozik. A márka személyiségeinek hozzáállása, a szakmában eltöltött előéletük és szakértelmük azt sugallja, hogy a találékonyság és az ötletek megvalósítása a szakértőket elismerésre késztesse. A vásárlók kegyeiért harcolni kell, könnyen meglehet, az eredmény nem minden esetben mutatkozik meg már a kezdés pillanatában. Ebből következik egy másik megállapítás is: ha a cég Németországban vagy Svájcban dolgozna gyorsan felsorakozik a vezető márkák közé. És mégis!!! Az Auris Audio-t a müncheni High-End Show kritikusai már többször az esemény legjelentősebb új márkájaként ünnepelték.
Az Auris Audio Fortino 6550 elektroncsöves erősítő nagyon jó termék. A High-End manapság nagyon sok gigantikus hangsugárzót és a hozzájuk tartozó „MegaWatt” erősítőket jelenti. Ezzel szemben az Auris kiváló minőségű, értékes alapanyagokból, finom érzékenységű kézzel készített termékeket gyárt. A kiválasztott alkatrészek, eredeti áramköri megoldások és partnerkapcsolati együttműködések a márka sajátosságai. A gazdag hangzás és az első osztályú megjelenés egyedülállóvá teszi ezt a Szerbiából kínált High-End berendezést.
Pro
+ luxus kivitel
+ egyedi alapanyagokból kiképzett áramkörök
+ kitűnő eszköz igényes zenehallgatáshoz
Kontra
– egy beépíthető DAC opcióként rendelhető, ezért magasabb az ára
Disztribútori információk:
Forgalmazó: Fiable Kft
Internet: www.audiofeelings.hu
Telefon: +36-30/222-5473 vagy +36-30/222 7667