Magazinunknak mindig szívügye az újdonságok bemutatása, ami nemcsak készülék-teszteket jelent, hanem új megoldásokat is a zene bármely területén. Így, most hadd mutassunk be egyet ezek közül a kedves olvasóknak! Egy budai bevásárlóközpontban találkoztam egy egyedülálló ötlet megvalósítójával Kovács Miklóssal, a GigThat alkalmazás fő mozgatórugójával.
Honnan jött az ötlet, mi motivált téged, hogy belevágj egy ilyen vállalkozásba?
Pécsen élek, és mint rajongó rengeteg koncertre eljártam. Volt olyan időszak, amikor 14 hasonló műfajú koncert volt egy hónap alatt, innen jött az ötlet, hogy ezeket az előadásokat el kéne osztani időben és helyszínekben. Nem beszélve arról, hogy ha valaki mindegyik koncertre el szeretne menni, akkor az anyagilag is nagyon megterhelő. Egy olyan alkalmazás fejlesztésén kezdtünk gondolkodni, amelyen keresztül a közönség bele tudna szólni, hogy mikor és hova menjenek a zenekarok fellépni. Így meg tudjuk nézni, hogy mikor, hol, milyen fellépőkre van igény. Készítettünk egy igényfelmérést is, melyből hamar kiderült, hogy a közönség nem is azokat a zenekarokat kapja, amelyeket látni szeretne. A szervezők nem igazán veszik figyelembe a publikum elvárásait és inkább a biztonságos középutat választják, ez sok esetben nem találkozik a valós igényekkel.
A GigThat applikáció a szervezőknek/producereknek is nagy segítség, mivel, ha a közönség részéről igény mutatkozik egy adott műfajra vagy fellépőre, biztosra mehetnek, hogy a produkció eladható lesz, ha figyelembe veszik a közönség által generált statisztikákat.
Mit szóltak a műsorirodák ehhez az alkalmazáshoz? Hogyan fogadták?
A privát koncertirodák, szervezők esetében számítunk hosszabb tárgyalásokra. Ennek az az oka, hogy nekik már megvan a megfelelő és kialakult ügymenetük, a rutin, amikre szeretnek támaszkodni. Jelenleg azt a stratégiát követjük, hogy őket akkor keressük meg, amikor kialakult nálunk egy zenekari és a hozzájuk kapcsolódó rajongói adatbázisunk. Úgy gondoljuk, hogy a statisztikák láttán egyre többeket meggyőzhetünk arról, hogy ezekre az információkra érdemes támaszkodni, ha a jegyeladás szempontjából is profitábilis előadásokat szeretnének.
Ha, mondjuk, én egy adott produkciós manager vagyok, akkor ennek az alkalmazásnak a segítségével, biztosan be tudom lőni, hogy mikor, hol és milyen nézettséggel tudom eladni a portékámat. Jól látom a kérdést?
Igen, jól és örülök, hogy így látod! Ha mások is ilyen megközelítésben fogják fel a velünk való együttműködést, az kölcsönösen mindenkinek nagyon jó lenne. Az általunk felépített adatbázis ebben nagy segítséget tud nyújtani.
Első körben kiket szeretnétek megkeresni ezzel a lehetőséggel?
Először a zenekarokat, fellépőket és azok managementjét valamint a koncertlátogatókat szeretnénk megszólítani. Már most is több zenekarral állunk kapcsolatban akik üdvözölték az ötletet. Például az egyik neves fellépő megjegyezte, hogy azért is jó ez a lehetőség, mert az alkalmazás segítségével újabb réteget sikerülhet elérni, akik majd látogatják a koncertjeiket. Erre törekszünk mi is, hiszen vannak olyan funkciók, amelyen keresztül új, fizetős publikumot szállíthatunk a fellépőknek.
Vannak-e olyan partnerek, befektetők, akik látnak ebben fantáziát? Arra gondolok, hogy akik azt mondják, hogy igen én hajlandó vagyok ezt megfinanszírozni, mert ez egy hosszútávú, jól működő vállalkozás lesz.
Nemrégiben sikerült egy sokak által közismert európai nagy hangszer és hangtechnikai kereskedőházzal megkötni egy partneri szerződést. Ez a Thomann. Egy globálisan jelen lévő szervezőiroda is jelezte érdeklődését. Nekik fontos lenne, hogy például Debrecenből vagy Pécsről szervezetten, az alkalmazás segítségével jussanak el a rajongók Budapestre vagy Bécsbe, mondjuk egy Metallica koncertre. Ezzel zöldebb irányba terelhetnénk az utazásokat, valamint kialakulhatna a közösségi élmény, már jóval a koncert kezdete előtt. Ezen kívül tárgyalunk más startupokkal, de ez még legyen üzleti titok.
Kérlek, egy pár szót mondj a média megjelenésről!
Természetesen mi szeretnénk gyorsan nagyra nőni. Nyitottak vagyunk a kisebb és a nagyobb médiafelületek felé is, szeretettel várom az érdeklődőket.
Milyen egyéb felületek lesznek az alkalmazáson belül?
Lesznek zenész és szervezői webes felületek a közönségnek szóló alkalmazás mellett. Ezekre a platformokra tesszük majd a szolgáltatói partnereinket is. Legyen szó akár catering, színpad, hang-, fény- és és vizuáltechnikai szolgáltatásokról vagy már a fent említett Thomann vásárlói oldalának a felületéről. Ezek a lehetőségek is segíthetik a fesztiválok és koncertek szervezőit, hogy egyszerűbben találják meg a nekik megfelelő szolgáltatásokat.
Gondoltatok-e arra, hogy más műfajok közönségét is megcélozzátok?
Igen, de jelenleg a könnyűzene felé fordulunk, a jövőben viszont bevonjuk például a komolyzene, az opera vagy a színház kedvelőit is. Ők sem maradnak ki.
Felmerült-e, hogy kisebb helyszínek például a klubok felé is nyitás történik?
Természetesen. Elsősorban a klubok felé nyitunk és utána a nagyobb helyszínek következnek. A szervezőknek és a fellépőknek is egyfajta szorosabb kapcsolatot jelenthet a közönséggel ez az alkalmazás. Bizonyos esetekben akár hatékonyabb is, mint az egyes közösségi oldalak.
Mi a helyzet a feltörekvő zenekarokkal? Őket is segítheti ez a felület?
Igen, szép számmal kaptunk visszajelzéseket, hogy a szárnyait bontogató formációk is kapni szeretnének bemutatkozási lehetőséget. Szívügyem az igényes utánpótlás, ezért mindenképp számíthatnak ránk, ha megfelelnek a ma már elengedhetetlen megjelenési kritériumoknak.
Szeretnétek megjelenni a külföldi piacon?
A külföldi és a hazai piacon is egyszerre szeretnénk megjelenni. Angliában és Németországban már végzünk kérdőíves felmérést. Szeretnénk globálissá tenni a platformot.
Kik alkotják ezt a remélhetőleg bővülő kis csapatot?
Egy frissen igazolt kollegina, Schäffer Edina rögtön a mélyvízbe került, ő az előadói oldalról érkezett, a Neoton Famíliából sokaknak lehet ismerős. Horváth Zoli a szervezői oldalról érkezett, Tóth Péter pedig szintén az előadói oldalról, a Tiffany’s Lips dobosaként hallhattuk már a nevét. Fejenként közel 20 éves szaktudást és tapasztalatot illesztünk az alkalmazásba.
Végül egy utolsó kérdés. Ha mondjuk egy év múlva ismét itt találkozunk, miről tudnál akkor beszámolni az olvasóinknak?
Az alkalmazásunk egy év múlva mindenképpen a piacon lesz és reméljük, hogy pár munkahelyet is sikerül teremtenünk. Nagyon aktívan azon dolgozunk, hogy a jelenlegi és a jövőbeni befektetőink elégedettek legyenek a terjeszkedésünkkel Európában, majd globálisan.
Mikor lehetséges, hogy a közönség kipróbálhassa a teszt verziót?
Szeretnénk a Budapest Music Expo-n megjelenni, ahol egy tableten a kíváncsiskodók kipróbálhatják, hogy mit is fogunk nyújtani. Minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk.
Köszönjük az interjút, kíváncsian várjuk a fejleményeket!
https://www.gigthat.net/
https://www.youtube.com/watch?v=yIyTGOdwWtk