Egykor az egyik legkeresettebb jazz-formáció volt a kiváló svéd zongorista nevét viselő Esbjörn Svensson Trio (vagy egyszerűen E.S.T.). Svensson társai a csapatban Magnus Öström (dobok) és Dan Berlung (bőgő) voltak. A zenekar a működése során több mint 750 ezer albumot adott el. Amelyek közül szinte valamennyi gyorsan „bearanyozódott” illetve platinalemezzé vált. Méltán tartották őket a jazz műfaj legnagyobb európai innovátorainak. Új színeket, hangulatokat és gondolatokat hoztak a műfajba. Zenéjükben bátran tágították a határokat. Az általuk megszólaltatott kompozíciókban éppen úgy jelen volt a könnyedség, mint a legvadabb improvizáció. A közönség és a kritikusok is egyaránt rajongtak az egyik legjobb és legnépszerűbb, stílushatárok nélküli, modern jazz formációért. Az E.S.T. 1999-ben az ACT Music gondozásában megjelent From Gagarin’s Point of View című CD-je volt az ugródeszka a világhír felé. Három évvel később elnyerték a rangos Down Beat Magazin „legjobb európai együttes” címét és körbe koncertezték a földet. Ennek a meredeken felfelé ívelő karriernek Svensson tragikus halála (búvár balesetet szenvedett) vetett véget. Halálának néhány nap múlva lesz szomorú, tizedik évfordulója. Halála után a dobos Öström és a bőgős Berlung is saját projektbe kezdett, de egyik sem tudott az E.S.T. magasságába emelkedni. A bőgős, Dan Berglund’s Tonbruket névre hallgató formációja igyekszik tovább vinni Svensson szellemi örökségét. Amelyről számos, az ACT Music-nál megjelent albumuk is tanúskodik.
Svensson-nak volt egy nagy álma. Méghozzá az, hogy a trióra írt jazz kompozíciókat nagy-zenekari szintre emelje. Ezt az álmot váltotta most valóra a német lemezcég az E.S.T. Symphony című albummal. A lemezen 10 kompozíciónak jutott hely. Valamennyit az E.S.T. tagjai jegyzik szerzőként. A jól ismert számokat (a „Dodge the Dodo” kivételével) Hans Ek hangszerelte át (és ő a karmestere a műveket megszólaltató Royal Stockholm Philharmonic Orchestra-nak is). Tőle egy hosszabb írást is olvashatnak az érdeklődők a brit klasszikus zenei szaklap a Gramophone hasábjain. A lemezen a nagy-zenekar és az E.S.T. tagjai mellett olyan ismert zenész is szerephez jutottak, mint Iiro Rantala (zongora), Marius Neset (szaxofon), Verneri Pohjola (trombita) és Johan Lindström (pedal steel). Kétségtelenül nehéz helyzetben volt az a személy, akinek a gazdag E.S.T. repertoárból ki kellett választani azokat a számokat, amelyek felkerültek erre a kiadványra. Minden bizonnyal lesznek olyanok, akiket elfog a hiányérzet azért, mert X vagy Y szám miért nincs rajta a korongon. A válogatás mindig szubjektív, de igaz ez a repertoár hallgató által történő megítélésére is. Összességében egy könnyen megszerethető született, amely méltó emléket állít az utóbbi évtizedek egyik legjobb jazz zongoristájának, Esbjörn Svensson-nak. A lemezen olyan nagy klasszikusok nagyzenekari változatát találhatjuk, mint például a „From Gagarin’s Point of You”, a „Wonderland Suite” és a „Viaticum Suite”.
Jó hír a bakelit szerelmeseinek, hogy a kiadvány CD formátum mellett fekete korongon is elérhető