Tapasztalatok, érzelmek és egy nagy Show Pozsonyban
A szlogen – kiváló hang, kiváló kép, kiváló design. Hagyományosan októberben, immáron kilencedszer rendezték meg Pozsonyban az élvonalbeli szórakoztató elektronikai és igényes otthon kiállítást. A két legnagyobb szállodában, a Crowne Plaza Bratislava és az Austria Trend Hotel Bratislava rendezvény-termeiben és arra alkalmas szobáiban a kiállítás anyaga minden évben újra töltődik, újdonságokkal, mérnöki és kivitelezői ötletekkel, muzsikával a világ vezető hifi, házimozi, multimédia és életmód márkáinak bemutatójával.
A legújabb technikák találkoztak a régi zenékkel három nap, ami az ünnepélyes megnyitóval és V.I.P. rendezvénnyel együtt tulajdonképpen csak 2 és fél. Különböző márkájú hangsugárzók (aktív, vezeték nélküli és klasszikus), erősítők (csőves, digitális), lemezjátszók és fejhallgató mind-mind globális márkák kerültek a nagyérdemű közönség elé. Egyes márkák és termékek debütáló státuszban mutatkoztak be nem csekély sikerrel. A közönség fogadtatása szívélyes volt irányukban. A kiállításon minden látogató részt vehet egy szavazáson, amely keretein belül megválasztásra kerül a legjobb hang, a legjobb film és a legjobb szakmai előadás.
BIS Audio, mint a kiállítás fő partnere a következő márkákat hozta a bemutatóra – Audioquest, Bowers & Wilkins, Classe, Sonus Faber, McIntosh, Audio Research, Devialet, SIM2, Marantz, Denon, HEOS a Denon, Spectral, CREAKTIV, Martin Logan… és a történelmi Marantz és Technics modelleket.
Ketos Audio kiemelt partnerként a NAD, Dynaudio, Octave, Pro-Ject, MERIDIAN, Electrocompaniet, SONOS, Ortofon, HIFImania, Q-Acoustics, BLUESOUND márkákat hozta.
A Floydcom cég a QUADRAL és AURUM márkák képviselője Szlovákiában. Természetesen itt volt a teljes ADVANCE ACOUSTIC, TAGA HARMONY, SCANSONIC, SUPRA, UNITECH SYSTEMS, Erard, A-BUS Multiroom Systems sor is.
Enigma High Fidelity Audio vállalat a T + A, Thorens, Wireworld, Eagle Cable márkákkal képviseltette magát és a kiváló hangzást.
Sokak teenager korát idézte a TESLA Múzeum minden porcikájában eredeti, restaurált készülékeinek, a mindenki szíve csücskének tartott orsós magnó bemutatója.
Az Inter Audio Slovakia már a tavalyi kiállításon is emlékezetes hangzásminőséggel rukkolt elő. Idén még tovább fokozva a kiváló hangzást AUDIOMAT, Anthem, Lumin, M2TECH, Music Hall, Paradigm és ZU Audio márkák bemutatásával, vérbeli hifi-s szenvedéllyel vett részt a bemutatón.
A Canor a már itthon is ismert márka, az integrált erősítő és CD-lejátszó mellett a legújabb fejlesztésű Mono-blokkjait mutatta be.
DSI Szlovákia a JBL, AKG, HARMAN/KARDON márkák szinte teljes választékával szerepelt.
A bemutatók sora a kiállítás második helyszínén az Austria Trend Hotelben 4 konferenciateremben és a 3. emeleti szobákban folytatódott.
IBD Szlovákia cége a DLS, Ezoteric, FISCHER & FISCHER, TEAC, Platan Audio, Avalon Acoustic, Ayre, Audio Physic, Audeze, Acoustic Energy, CARDAS, Cary Audio, Clearaudio, Creek, Epos, Finite Elemente, High-End Novum, Jeff Rowland, Legacy Audio Moon, PRIMARE, Shunyata Research, Stealth Audio, Stillpoints, Van den Hul, Violectric, VELODYNE márkák felhozatalával több szobában is szerepelt.
Nisel Audio vállalakozás az ACCUPHASE, ATOHM, AUDIO ANALOG, AURUM Cantus, AVID HIFI, Ayon audio, Benchmark, BRYSTON, CABASSE, FOSTEX, Harbeth, ISOTEK, Koetsu, LUXMAN, Mark Levinson, NORTHSTAR DESIGN, OPPO, PANGEA, PASS LABS, PMC, REVEL, SME, TELOS, Usher, VINCENT márkákat képviseli.
Tomanek Hi-End Boutique a Grimm Audio átfogó digitális audio-rendszerét mutatta be, de ezen kívül az LS–1, Antelope audio, ZEN Studio installációjával is szerepelt.
NERIO SOUND – saját tervezésű és gyártású hangsugárzóit hozta a kiállításra. Figyelemre méltó kivitelezés, kiváló hangzás – portékájuk ígéretes belépő egy új márka rangjának megteremtéséhez. Csak éppen azt nem árulták el, hogy egy hét múlva Budapesten állítanak ki.
A Pro Metheus Szlovákia angol márkakereskedés a SPENDOR Audio, Leben Japan, Spec Corporation, Trioda Corporation, Hologram márkákkal képviseltette magát és csinált felejthetetlen hangot egy kicsiny bemutatószobában.
Annak érdekében, hogy a sok készülék ne maradjon muzsikaszó nélkül a legnagyobb független kiadók egyesülésének termése a klasszikus zene, a jazz, a világzene és az alternatív műfajaiból összeválogatott hanglemez, CD- és DVD-lemezválaszték volt kapható.
Külföldi előadóval rendezett szemináriumon a modern csöves erősítők tervezéséről hallhattunk előadást. Andreas Hofmann (Octave audio, Németország) szakmai workshop keretén belül gyakorlati hangminták bemutatásával és az azt követő beszélgetéssel avatta be a hallgatóságot az erősítők lelkivilágába. Az előadó témájában új megközelítéseket vonultatott fel a csöves erősítők tervezésével kapcsolatban. Cél a csöves erősítők kiváló hangjának kialakítása azzal a kapcsolt szolgáltatással, hogy alig igényeljen karbantartást. Andreas Hofmann úr foglalkozott a teljesítmény-szabályozás elméletével és gyakorlatával, a lágy indítással, a biztonsági funkciókkal és az egyszerű használat jellemzőivel.
Az egész kiállítás megszólaló gyakorlati példák és összehasonlítások sora volt. Minden látogató megpróbálta memorizálni a látottakat, hallottakat és a különböző szobákban szerzett élményt. Itt mindenki „megkapta a magáét”. Műsoron a 60-as, 70-es, 80-as évek pop, rock, jazz és komolyzenei felvételei analóg és digitális formátumokon, materiális és világhálós mivoltukban. Minden szobában a kiállítók és a látogatók is átvették azt a múltszázadi életérzést amiért a hifi és a High-End kialakult. John Lennon szelleme, John Lord billentyűje, Santana ezerféleképpen szóló gitárjátéka megtette hatását a szívekre és a dobhártyákra. A hallgatóság értékelte ha jól szólt a bemutatott hanglánc. Nemcsak kihegyezett minőségű felvételek szóltak kinek – kinek ízlése, kedvencei szerint a kiállítók állták a sarat „hozott anyagból” is. Néhány meglepett arcot is fel lehetett fedezni, örömmel nyugtázva a jó hangzást.
A magyar csapat azzal a jó érzéssel búcsúzott, hogy a következő héten Budapesten az AV-Trend Show-n folytatjuk. Most mondja valaki, hogy nem vagyunk elkényeztetve!