A kulcsszó: lehetséges
Amióta a THIEL Audio-t megvásárolta Nashville-i székhelyű Private Equity Firm vállalat a legendás márka új erőre kapott. A nagy mérnöki erőforrásokat felvonultató lendület új termékekben ölt testet. Már nagy szimpátiával és megelégedéssel írtunk a kisebb (CS1.7-ről) modellről, most terítékre került az eggyel nagyobb, a 2.7-es számú, háromutas, padlón álló változat. A Thiel CS2.7 álló hangsugárzó lenyűgöző kivitelével és akusztikai teljesítményével új mércét képvisel „hangsugárzógyártás művészetében”. Gyönyörű formatervezés, legendás technológiák adják az eredeti felvételhez hű részleteket, természetes, és zeneileg élethű reprodukciót – amennyire az csak lehetséges.
Teljesítmény: | 100/400 Watt |
Frekvencia átvitel: | 35Hz–20 000 Hz (±2.5 dB) |
Érzékenység: | 87 dB (2.8 V/1m) |
Impedancia: | 4 Ω (minimum 2.4 Ω/160Hz) |
Méretek: | 28×424×1040 mm |
Tömeg: | 35 kg |
Ár: | 2 499 990 HUF |
Forgalmazó: | Streamaudio Kft. |
A CS2.7 3-utas, több mint egy méter magasságú, 35 kilós álló hangsugárzó, magában foglalja azokat az új technológiákat, amiket a közelmúltban fejlesztettek ki. A cég mindig is törekedett a hangszórók helyes fázisának beállítására, együtt tartva megszólalásukat, térben és időben. Ezen célok elérésének érdekében több különleges hangszórót terveztek amelyek élvonalbeli technológiáról és különös figyelemmel kiválasztott alapanyag felhasználásról tanúskodnak. Az eddigi legnagyobb újítás látott napvilágot: a csillag-membrános, koaxiális magas hangszóró. Egy univerzális, széles hangspektrum lesugárzására képes, fázis helyes hangszóró ötlete inspirálta létrehozását. Ez még hiányzott a palettáról, mert az előd modellben (CS 2.4)alkalmazott, még hagyományos kialakítású, hangszórót le kellett váltani. A tiszta alumínium membrános, egybeszerelt magas- és középmagas tartomány lesugárzására képes új hangszóró, ami javítja a lesugárzási sebességet, és a pontosságot, már sok hangszórófejlesztőt megihletett. Egyedien bordázott geometriáját úgy tervezték, hogy nagy szilárdságú és jó impulzus teljesítményt adó legyen. Szerkezetében meglepően nagy átmérőjű lengőtekercseket neodímium mágnesek hajtják, az egész alumínium-ötvözet kosárba szerelve. Ez az elem rövid tekercs/hosszú légrés és rézgyűrű stabilizátor együttesét tartalmazza, amely biztosítja a nagyon alacsony torzítást és abszolút zenei hűséget. Ez az alkatrész utat mutat a 3.7-es csúcsmodell a felé.
A középsáv lesugárzására inverz porsapkával rendelkező, szinte kifogástalan paraboloid alakú fehér színű membránnal rendelkező, nagy teljesítmény leadására képes hangszóró került beszerelésre. Mély, gyors, és feszes basszus árad a „lóversenypálya” alakú passzív membrán segítségével kialakított basszus szekcióból. Zárt hangdoboz konstrukció lévén nincs szó ziháló zajokról amit esetleg egy reflexnyílás okozhat. Ez a megoldás kategóriájában mérvadó basszust eredményez.
A kabinet többrétegű keményfa, a kivitelezés részleteinek kidolgozása kifogástalan. A valódi fa furnér bevonat nagy rádiusszal hajlik rá a front panelre. Az így lekerekített sarkok csökkentik a káros diffrakció kialakulását. A felső rész matt-fekete burkolata elől és hátul végig lefut. A front panel 15 fokban enyhén hátrafelé dől, az időbeni együttállást szolgálja. A kabinet több merevítési pontja biztosítja a rezonancia mentességet, az egész konstrukcióra a stabilitás jellemző. A porvédő textil-grillt mágnesek tartják a helyén, az optikai hatást csak a hangszórók felszerelő csavarjai rontják, amelyek ráadásul még csak nem is egyformák. Bár lehet, hogy a különböző esztétikai kivitelű hangszórók és az ettől teljesen elütő passzív membrán látványa egy kicsit rock-os benyomást ad.
A meghallgatáshoz az Audia Flight FL CD ONE M CD-lejátszót, FL Pre előerősítő-fokozatát és a Classic szériás FL 100-as végerősítőt használtuk. A hangrendszer a Harmonic Technology kábeleivel lett installálva (Magic Line XLR összekötő-, Phantasy táp- és Pro–9 hangszórókábelek) a Sreamaudio új akusztikus kialakítású bemutató termében.
Minden az ottlét érzetének biztosításáról szól, egészséges sztereó képpel, amit a cikk végén lévő hangzáskép ábra is tanúsít.
Sinne Eeg dán jazz énekesnő produkciója (My Treasure c. szám a Waiting for Dawn c. albumról) lenyűgöző, főleg ilyen közelinek érezve. Elején a nagybőgős résszel egészen eksztatikus élmény, a rendszert csak annyira kell felhangosítani, amennyire egy nagybőgőt hallhatnánk a valóságban három méterről. Ekkor olyan hangzási egyensúly élményben lesz részünk amit csak kevésszer hallhattunk. Az OP8 együttes lemezéről a Leather c. nóta tükrözi az akusztikus gitár atmoszféráját, a lágyra temperált basszus menetek kiválóan elkülönülnek egymástól, a többi hangszer jelenléte jelzés értékű, itt bizonyította igazán a Thiel CS2.7 hangulatteremtő képességét.
Úgy rakja ki az együttes tagjait egymás mellé, hogy a játékosság és a bravúr sugározzon a hangszórókból. Minden hangszer a saját karakterével, a teljes felharmonikus skálájával jelenik meg. Olyan mély információkat jelenít meg amilyenek csak lehetségesek. Nem egészen holografikus hangzásban van részünk, mert javarészt az elől történtek a dominánsak, minden, a zene hangulatát adó egyéb részlet, díszítő elem is kristály tiszta és követhető. Az elől és hátul viszonya más mint a megszokott, minden játékosra oda tudunk figyelni, ha csak őt akarjuk hallani, idegeinkkel rá koncentrálva megfigyelni, sikerül. Mindez a jelenség nagy hangerőnél is kisiklás nélkül működik. A hangszerszóló vagy az ének mögötti térben a mélység megjelenítése egy kissé plasztikus, nem minden műfajon és nem minden hangulatban jó az ennyire életszagú, közeli beavatottság.
Amikor Chris Jones százszor meghallgatott felvétele szól beállnak az idegeink és már nem kötözködünk. Minden tapintás meghallatszik a gitár fogólapján. Hosszú lecsengések – ha kellenek – kitartott hangok a kísérő hangszereken. A membránok gyorsaságának köszönhetően, nem alszunk el a melankolikus részeknél sem. Ugyan a Stockfish lemezek hangmérnöki koncepciója szerint minden maximálisan ki van „hegyezve”, egyesek szerint a felvételek egykaptafásak, mégis ez a rendszer adja azt a szabadságot, hogy keveset hasonlítson egyik zeneszám felvételi sajátossága a másikhoz.
Konklúzió
A Thiel cégnek és új modellskálájának jót tett a vérfrissítés, még a nem mindenre odafigyelő hallgató is konstatálhatja a bőséges megvalósítást. A szabadalmaztatott hangszórók igen jól vizsgáztak, valószínűsítjük, hogy sokáig gyártásban lesznek, ugyanis elég nehéz feladat túlszárnyalni hangtani tulajdonságaikat. A Thiel CS2.7 álló hangsugárzó akár húsz-harminc évre is megvehető, legendagyanús.
Zeneiség: | 90% |
Térleképzés: | 95% |
Dinamika: | 100% |
Kivitel: | 95% |
Szerelés minosége: | 95% |
Kezelhetoség: | 95% |
Összesen: | 95% |
Pro
+ jó impulzus teljesítmény
+ helyes fázismenet
+ kategóriájában mérvadó basszus
+ a felvételek hallgatásakor hamar beállnak idegeink és már csak a zene létezik
Kontra
– a háttér mélységének megjelenítése lehetne szignifikánsabb
– nem minden műfajon és nem minden hangulatban jó az ennyire életszagú, közeli beavatottság
Disztribútori információk:
Forgalmazó: Streamaudio Kft.
Internet: www.streamaudio.hu
Telefon: : +36-30/530-6192