A Luigi Lorenzon által 1992-ben alapított Synthesis Art in Music egy dinamikusan és folyamatosan fejlődő cég. Mi sem jellemzőbb bizonyíték erre, mint a vállalat legjobb alapanyagaival és a legfejlettebb technológiával készülő ACTION sorozatának legkisebb, Push-Pull Ultra-linear konfigurációt képviselő tagja, az A40 Virtus integrált erősítő. A Synthesis Art in Music® vállalat már a kezdetekkor 1992-ben, és azóta is remek erősítőket gyárt, de az alsó szegmensben ennyire jól felszerelt modellel még nem rukkolt elő. Minden termékben kifejezésre jut a stílus és a hibátlan hangzás. Egy új modell hosszú elektronikai és akusztikai tervezés eredménye. Úgy gondoljuk, hogy Stradivari és Pavarotti hazájában ma már mindez kötelező.
Teljesítmény: | 2 x 40 Watt |
Frekvenciamenet: | 20 Hz – 20 000 Hz (± 0.5dB) |
Torzítás: | 1% (1 kHz max. teljesítményen) |
Jel-zaj viszony: | jobb, mint 90dB („A” – súlyozott) |
Méretek: | 410 x 503 x 235 mm |
Tömeg: | 35 kg |
Mi már régen tudjuk, hogy az elektronikus tökéletesség nem elég, a terméknek esztétikailag is innovatívnak kell lennie. A Synthesis cégnél a különlegesség, ami eleganciával és stílusos megjelenéssel párosul, nem ritkaság. A kivételes esztétika, a folyamatos technológiai kutatás és a részletekre való szinte mániákus odafigyelés minden egyes Synthesis erősítőt egyedivé tesz. Az egységet a nem kívánt rezgésektől gondosan kialakított rezonancia mentesítés védi. A mechanikus vázszerkezetet lakkozott fa borítás takarja, a tápegységet és a kimenő-transzformátorokat egy rendkívül merev „H”-alakú szerkezet tartja. A stabilitást négy darab, CNC megmunkálású, természetes gumi betéttel rendelkező, alumínium láb biztosítja. Akár hiszik, akár nem, a gumilábak mérete és formája kiszámítottan hatásos a rezonanciák elnyelésében.
A Synthesis A40 Virtus integrált erősítő újonnan tervezett egyedi kimenő-transzformátorokkal rendelkezik, amelyek tekintélye meghazudtolja a 40 Watt csatornánkénti értéket. Minden darab teljes egészében kézi munkával készül, azon kevés olasz cégek egyikében, ahol mindent különös odafigyeléssel, gondosan készítenek. Luigi Lorenzon fiatal korában apjától – a FASEL alapító tagjától – tanulta meg a transzformátor készítést. A kimenő-transzformátorok készítésekor, a kiváló frekvenciamenet és a teljes „freki-szélesség” érdekében, Hi-Grade lron-Silicone anyagot használ.
A bemeneteket csatornánként egy-egy 12AX7/ECC83 cső, a meghajtást egy 12BH7 elektroncső kezeli. A lényeget, a csatornánkénti 40 Watt kimenő teljesítményt, kettő párba válogatott KT66 végcső állítja elő. A legendás Marshall és Fender gitár-erősítőkben is ezt használták, a Marshall a KT66 csöves erősítőket Bluesbreakernek hívták. Az A40 Virtus integrált erősítő áramkörét igyekeztek a lehető legegyszerűbbre tervezni. A csatornánkénti KT66 cső/páros ultra-linear, push/pull üzemmódban üzemel. Az összes, felhasználni kívánt elektroncsövet, a két-fokozatú „beégetés” és a mérések sorozata után, párba válogatják. A folyamatot számítógép felügyeli és ellenőrzi. A KT66 kivételével az összes cső egyenáramú stabilizált fűtőkörrel rendelkezik. A módszerrel elkerülhető a cső-zaj. Az előfeszítés (BIAS) beállítása mindegyik teljesítménycső esetében manuálisan történik. Az A40 Virtus odell többi alkatrészeit is nagy gonddal választják ki. Csak az elérhető legjobb komponenseket veszik figyelembe, és mindegyiket hanghatásuk kimerítő elemzése után szerelik az áramkörökbe. A csövek a folyamatos oxidáció mentes csatlakozás érdekében, aranyozott kerámia-aljzatokkal kerülnek beszerelésre.
A Synthesis A40 Virtus integrált erősítő szabályozható vonalkimenettel rendelkezik, ezáltal nagy teljesítményű végerősítők elő-fokozatának is felhasználható. Az összes csatlakozó oxidáció mentes, aranyozott, professzionális kivitelezésű. A gyártó az A40 Virtus integrált erősítő elkészítésekor első ízben épített be elektronikájába egy 24 bit 192 kHz-es Wolfson DAC-ot. Az alkalmazott digitális/analóg konverter WM8740-en alapuló, 192 kHz túlmintavételezéssel rendelkező, pározamos, szimmetrikus, un. dual-mono konfiguráció. Az SPDIF bemenetről a PCM 32 bit 192 kHz mintájú jeleket zökkenőmentesen kezeli. Az USB interface használata esetén PCM 16 bit 48 kHz a szabványoknak megfelelő mintavétel drivert nem igényel.
Meghallgatás
Tesztelni, tesztelni tesztelni! Ezt csak úgy lehet véghezvinni, ha rövid zenei részleteket gyors egymásutánban hallgatunk meg. A meghallgatás műsoranyagát ketté kell választani, akusztikus hangszerekkel és elektronikus hangszerekkel előadott muzsikák szemléltetésére. A jelszó: „az eredeti felvételhez hűen” – a Synthesis vállalat mérnökei szerint ez egyben célkitűzés is. Segítségül hívtuk több világsztár kiváló felvételét. Azt viszont tudnunk kell mit szeretnénk. Magasat? Mélyet? Sípot, dobot nádihegedűt? Egy biztos: basszust mindenképpen. No, a forgalmazó bemutatóterme a legjobbakat kínálja: Brian Bromberg, Stanley Clarke, Starker János, Vincent Bélanger hangszeres játékát, különböző nagybőgőkön és csellókon, valamint mindenféle basszusgitáron. Az akusztikus gitárok hangzásának igazolásához Hans Theessing vagy Dominic Miller játékában gyönyörködhetünk, de ha az énekhangok varázslatára vagyunk kíváncsiak, segítségül hívhatjuk Janis Ian és Ignacio Alderete művészetét. Érdemes egy előre kiválasztott etapot végighallgatni.
Egy KT66 végcsővel szerelt erősítő annak való, akit nem győzött meg az EL34. Az A40 Virtus integrált üresjáratban teljes csenddel, muzsika közben nagy tisztasággal rendelkezik. A négyesbe válogatott csövekkel könnyű, kellemes közép-tartománnyal és jó sávszélekkel bír, mindezt akár nagy teljesítmény mellett is. Az első hangoknál, pár másodpercen belül már érzékelhető a rendkívül finom és precíz hangvisszaadás. A 66-osok nagyobb hangsúlyt kapnak a frekvencia tartomány felső végén, a színpadkép átlátszóbb, bár ez lehet, hogy csak a „tetején” lévő részletesség okozza. És, egyáltalán nem elhanyagolható, hogy a mélyfrekvenciás átvitel kiválósága folytán a basszus-sávnak egy kicsit lejjebb van a vége. A hangkép nagy hangerőn sem esik szét, nem borulnak fel az arányok – de, nem ér fehér izzásig felhevíteni sem a csöveket, sem a légkört, mert akkor élethű a hangvisszaadás, ha minden hangszer megközelítőleg a saját hangerején szól!
Populáris műfajokon több basszus, alacsonyabb közép, laza csillogás és részletek a tetején. Még mindig nagyszerű hangzás a zenétől és a hangulattól függően. Ahogyan az előbb megfogalmaztuk, minden van, csak több és jobb, elég izgalmas hallgatni. Csodálatosan buja hangszínek, a gyengédség mellett meglepő részletességgel szól, amire érdemes odafigyelni. „Hozzáértőknek” mondjuk: a felvétel készítése közben közeli mikrofonozásnak ezek a jellegzetességei. A Synthesis A40 Virtus integrált erősítőjével csábító a boogie akár egész éjszaka! Ez az erősítő rövid idő alatt elvezet a zenei produkciók élvezetéhez. Rengeteg zenei részletet mutat, ami bele van csomagolva egy bizonyos komplexitásba, ezáltal minden műfajból a javát kapjuk.
Sajnos kevesen hallgatnak ritka klasszikus felvételeket, pedig többségük mélyen átgondolt, jól játszott és nagyon jól rögzített. A hangszerek (a nagybőgők, a csellók és a kürtök által játszott hangok mindegyike) összességében és egyszerre jutalmaznak meg olyan hangminőséggel, amely kapaszkodót jelent. Az A40 Virtus erősítő felkínálja a szimfonikus zenekar hangerejét, a gyönyörű, gazdag textúrájú vonós-hangzást, a fúvósokat egyaránt hihető jelenléttel ruházza fel egészen odáig, hogy érezzük az üstdobok bőrének remegését. Megvan a szükséges lendület, minden hangszer frappánsan szól, nagyon magával ragadó a reprodukció.
Konklúzió
Egy percig sem tévesztjük szem elől, hogy a használat rugalmassága általában kiváltja a csúcsteljesítmény-optimalizálást. Még ha egy tervezőmérnök bizonyos teljesítmény-paraméterekre és bizonyos hangzásra optimalizálja az erősítőt, akkor még az egyes, modern technológiát használó, elektroncsöves erősítőkben is hallani fogjuk, hogy mi a cél. Kulcsfontosságú a csövek megválasztása, a meghajtó fokozathoz való illeszkedés és a kimeneti transzformátorok, mivel ezek az elemek együtt biztosítják a hangzás teljesítményt. Itt mindebből példaértékűt találunk. Példálózhatunk azzal is, hogy a Synthesis előtt, a legendás LEAK, a Quad II és a Heath W5M erősítőkhöz mind KT66 csövet használtak.
El tudjuk képzelni, hogy az audiofilek vagy az élénkebb, vagy az édesebb de mégis részletes karaktert helyezik előnybe. Nem kell megalkudni, csak az A40 Virtus zenéjét kell hallgatni és megváltozik a vélemény. A Synthesis összehozza a hasonló gondolkodású embereket és igazán pozitív emberi kapcsolatokat teremt. Azután az is lehetséges, hogy nem lesz könnyű eldönteni, hogy véglegesen melyik hangsugárzót részesítsük előnyben, mert nagyon sok modellel kijön a lenyűgöző eredmény.
Pro
+ Esztétikai egyediség
+ Push-Pull Ultra-linear kapcsolás
+ Magas minőségű trafók, KT-66 végcsövek
+ Digitális jelfeldolgozás
+ Rendkívül kiegyensúlyozott hangzás
Kontra
– a mélyszürke szín feleségtűrő faktora(?)
Disztribútori információk:
Forgalmazó: Streamaudio Kft
Internet: www.streamaudio.hu
Telefon: +36-30/530-6192, +36-30/211-5253