A nyár az audio-piac egy speciális időszaka, amolyan szusszanásnyi idő – vagy ezt mi csak így gondoljuk. Ekkor néhány audio-specialista új piaci szegmensekre terjeszti ki stratégiáját és új befektetéseket jelent be, de akadnak szép számmal akik a világpiacon új termékeket is forgalomba hoznak. Az elképzelhető, hogy egyes modellek csak a nyár végén vagy az ősz elején jelennek meg a magyarországi szakkereskedők bemutatótermeiben, de ha nem ismerkedünk meg az új termékekkel, akkor nem fogjuk várni előfordulásukat.
Két vállalat, az AtlasIED és a Fyne Audio cégek, mostantól egyesítik erőiket. Az AtlasIED angol cég a különféle kereskedelmi audio-ökoszisztémák iparágának egyik legnagyobb gyártója. A vállalat nagy teljesítményű Atmosphere audio-rendszere digitális processzorokat, erősítőket, grafikus felhasználói felületeket, programozószoftvert és vezérlőket kombinál, hogy a digitális audio-rendszerek számára számos kereskedelmi alkalmazáshoz – beleértve az éttermeket, bárokat, szállodákat, imaházakat és kiskereskedelmi létesítményeket – új működési és teljesítményszabványt állítson fel.
A már az itthon is ismert skóciai Fyne Audio céget 2017-ben alapították, közvetlenül a Tannoy tevékenységének bezárását követően. A vezetőség és a mérnöki csapatok mindegyike a szakma veteránja, különösen a kereskedelmi és lakossági alkalmazásokhoz használt pontforrás-technológia területén. A partnerség célja, hogy egyesítse az AtlasIED integrált megoldások terén szerzett szakértelmét a Fyne Audio jelátalakító technológiáival, hogy szélesebb piaci lehetőségek nyíljanak meg mindkét vállalat számára.
John Ivey, az AtlasIED elnöke szerint: …”A vállalat és a technológia iránti hosszú távú elkötelezettségünket tovább bizonyítja, hogy jelentős befektetést eszközöltünk a Fyne Audio-ba, és együttműködési partnerséget alakítottunk ki”…
…”Miközben megfigyeltük az audioipar fejlődését, felismertük, hogy az AtlasIED ideális partner számunkra ahhoz, hogy elérjük céljainkat, és több lehetőséget teremtsünk a Fyne Audio technológia számára, hogy több piacon is örömet szerezzen az ügyfeleknek”… – nyilatkozta Anji Sosna, a Fyne Audio ügyvezető igazgatója.
Ismerjük meg az új Hegel Viking referencia CD-lejátszót! A Viking a legjobb CD-lejátszó, amit a HEGEL valaha készített. Saját bevallás szerint a tökéletesség javítása nem könnyű, de sikerült. Egy olyan világban, amely tele van zeneletöltési lehetőségekkel, hangformátumokkal, tömörítési módszerekkel és streaming szolgáltatásokkal, bizonyos zenék, amiknek könnyűnek és élvezetesnek kellene lenni, hirtelen bonyolulttá és stresszessé válnak. CD-lemezt játszani a Vikingen csak öröm. A Viking egy igazi natív 16/44.1-es CD-lejátszó, amelyet az alapoktól kezdve a Redbook szabványra optimálizáltak. Úgy tervezték, hogy a lehető leghűbb hangvisszaadást biztosítsa azáltal, hogy az eredeti, a CD-lemezen található felvételhez hű, kiváló minőségű analóg audio-kimenetet biztosítson.
A CD-lejátszó fantázianeve Viking – tisztelgés az ősi skandináv elődök előtt – akik az általuk végrehajtott fejlesztések új partokra, sőt új kontinensekre vitték honfitársaikat. Lehet, hogy a CD-technológia régi, de a Hegel mérnökei úgy gondolják, hogy tökéletesítve még mindig a legjobb elérhető digitális adathordozó. A Viking egyszerű, de az egyszerűséggel együtt jár a kiválóság. Mivel a Viking kizárólag a Redbook CD-k lejátszására összpontosít, soha nem látott hűségi szintet ér el. Ha csak egy dolgot teszel, akkor nincs kompromisszum. A Viking kizárólag kiváló minőségű alkatrészekből áll, amelyeket kifejezetten erre a feladatra terveztek, és ettől ez a CD-lejátszó igazán lenyűgöző. A Viking az adatok optimális olvasásához dedikált lézer- és CD-meghajtót használ. A legmodernebb DAC-al is fel van szerelve, amely kiváló minőségű digitális-analóg konverziót biztosít minimális torzítással, lehetővé téve a zene minden árnyalatának és finomságának meghallgatását. A Viking semmilyen módon nem manipulálja a jelet. Mert ha a jelet úgy hagyjuk, ahogy a lemezen van, az amúgy is kiváló DAC optimalizáltan a legjobb teljesítményt szolgáltatja.
A hajtást és a DAC-ot közvetlenül az egyedi Master órarendszer vezérli, így tökéletes időzítést biztosít a kettő között. A nagyon alacsony fáziszajjal rendelkező kvarckristály és a szabadalmaztatott SoundEngine technológia felhasználásával a Hegel által tervezett különálló óra a Vikingben az abszolút minimumra csökkenti a jittert. A Viking analóg egységét kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztették ki. Ez magában foglalja mind az analóg aluláteresztő szűrőnket, mind a Line Driver technológiát, amely biztosítja a jel teljesen kiegyensúlyozott és zajmentes kezelését egészen az erősítőig. A nagyon megbízható sík betöltésű (slot) meghajtó és a jól megtervezett és szilárd felépítés azt jelenti, hogy ez a lejátszó évtizedekig kitart. A Viking CD-lejátszó egy pár szimmetrikus XLR kimenettel, egy pár aszimmetrikus RCA kimenettel és egy BNC digitális valódi 75 Ohm-os kimenettel rendelkezik, így könnyen kezelhető és bármilyen audio-rendszerbe integrálható.
A Nordost frissítette díjnyertes QBASE disztribúciós egységét – immár a Mark III néven. Amint azt már 2020-ban közzétettük, az elmúlt években rengetegen hangolódtak rá a QBASE passzív zajszűrésére és a „csillag földelés topológiára”, amely kiegészíti a földelési rendszereket. Az új platform négy (QB4) és nyolc kivezetéssel (QB8), itthon EUR-Schuko konnektorsorral kapható. Az új QBASE számos frissítést tartalmaz: újratervezett kettős PC-kártya konfiguráció, az összes földcsatlakozás fokozott elválasztása a vezetéktől és a nulla nyomvonalaktól, minimális interferencia/keresztezés a fázis, a nulla és a földáramok között, az áram-áramlás maximalizálása érdekében továbbfejlesztett teljesítmény átfogás és az örvényáramok hatékony csillapítása érdekében átdolgozott védelem.
Megjelentek a Brinkmann Audio 12.1 és 10.5 coll méretű új hangkarjai. A lemezjátszók szerelmesei betéve tudják, hogy ha egy hanglemez barázdáit egyponton elforduló hangkarral követünk, a hangszedő csak két esetben kerül tökéletesen merőlegesen a barázdához. Minél hosszabb egy hangkar, annál kisebb lesz az eltolási szöghiba, ami kisebb torzítást eredményez. Ez megmagyarázza, hogy a 12,1 hüvelykes hosszú hangkar segítségével lejátszott nagylemezek egy kicsit kiegyensúlyozottabban, lazábban és természetesebben szólalnak meg. („nincsen rózsa tövis nélkül”, nincs olyan sok lemezjátszó, amely képes befogadni a 12.1-et!)
A Brinkmann Audio 12.1 nemcsak egy 10.5 típus hosszabb karcsővel. Mivel a hosszabb cső kisebb stabilitást tesz lehetővé, és hajlamosabb a rezonanciákra, jó néhány szerkezeti változtatást kellett végrehajtani. A 12.1 modell fokozatmentesen változtatható azimut beállítással rendelkezik. A precíziósan elkészített műanyag rész lehetővé teszi a shell párhuzamos beállítását a lemeztányérral, illetve a lemez felületével. Ez a műanyag rész lehetővé teszi a kar magasságának beállítását is. Ha egy hangszedő irányszögében eltérés van, a beállítást úgy végezhetjük el, hogy a shell-t a kívánt irányba forgatjuk, hogy a tű függőlegesen álljon a felülethez képest.
A Brinkmann Audio 10.5 típus a világ egyik legjobb hangkarának számít, a piacvezető audio-magazinok és szaklektorok világszerte referenciaként használják. A 10.5 egy igazi „hangzó” 12 grammos dinamikus tömegével minden modern hangszedővel jól működik. 10,5 hüvelykes hosszával még mindig optimális a legtöbb 9 hüvelykes karhoz tervezett lemezjátszóhoz, ugyanakkor elég hosszú a 12 hüvelykes kartalpakhoz is. Az optimális rezonanciaszabályozás és a magas torziós stabilitás érdekében a 10.5 alumíniumból és rozsdamentes acélból készül, gyártásához csúcstechnológiás szintetikus anyagot is használnak. Ugyanezen okok miatt a shell nem leszerelhető. A karcső felületét is speciális eloxálással kezelték. A dupla kardángyűrűs felfüggesztés holtjátékmentes, precíziós golyóscsapágyakkal biztosítja a pontos és súrlódásmentes követést. A függőleges tűnyomás és a dinamikus tömeg az osztott ellensúlynak köszönhetően széles tartományban állítható. A skating-erőt minden érintkezés nélkül mágneses erő kompenzálja. A 10.5 hangkar fokozatmentesen változtatható azimut beállítással rendelkezik, a shell körülbelül ± 5°-kal elforgatható. Minél jobban működik egy hangkar, annál több zenét fogunk hallani!
Megjelent az új Van Den Hul phono-elektronika a Grail SE. A. J. Van den Hul az egyik audio-legenda, főként a hangszedőivel és kábeleivel szerzett hírnevet, beleértve a pörgős MC Colibri modellt, amely valóban úgy tűnik, hogy fénysebességgel szolgáltatja az információkat az LP barázdáiból. A Van den Hul cég kibővítette erőfeszítéseit, hogy a barázdából kinyert jel közvetlenebb feldolgozására és továbbítására egy félvezető alapú elektronikát állítson elő. Az ötlet az, hogy a sok áramot kibocsátó MC-hangszedők és a bemenet közötti energiaátvitel optimalizálva legyen. Ez azt jelenti, hogy nincs szükség az impedancia kézi változtatására. Azok számára, akik szeretnek az n-edik fokig nyüzsögni a beállítással, ez némi csalódás lehet, de belátható, hogy nem igazán van rá szükség. Tekintettel a jelenleg zajló technológiai ugrásokra, kárnak tűnik, ha ezt a megoldást nem építik be az audio-berendezésekbe.
A Van den Hul szimmetrikus Grail SE új, deluxe változatának technológiai és hangzásbeli előnyei elég egyértelműnek tűnnek. Bár az új Special Edition verzió sokkal drágább, mint bármely korábbi VDH-phono, ez esetben két külön tápegység csatlakozik a főegységhez, amely két különálló erősítőrésszel rendelkezik. Kiemelkedő jellemzője a kiváló csatornaleválasztás, amely 102 dB. Van den Hul sokat foglalkozott a kiváló minőségű alkatrészek kiválasztásával és felhasználásával, az áramköri egységek közötti aranyozott utak és a tekercsekkel (nem szűrő-kondenzátorokkal) kialakított RIAA kiegyenlítés önmagáért beszél. A Grail SE számos lehetőséget kínál az erősítés beállítására mind a mozgó-tekercses, mind a mozgó-mágneses hangszedők esetére. A félvezetős alapú egységek közül a Grail SE modellt kiválóan alacsony zajszint jellemzi, saját attribútumait hozza a zenébe, a dinamikus pezsgést lágy hangzással párosítja. A. J. Van den Hul nem pihen bőséges babérjain, arra törekedett, hogy a legkiválóbb hangszínt produkálja, ami meghaladja korábbi erőfeszítéseit.
A Genelec bemutatja a nagy méretű, 8381A pontforrású fő monitort. A 45. jubileumi év részeként a Genelec bemutatja a 8381A típusjelű Smart Active Monitoring hangsugárzórendszerét és annak Adaptive Point Source design álló zászlóshajóját. A cég szerint a 8381A nagyméretű monitor kivételes precizitást és kiterjedtséget biztosít páratlan mélyfrekvenciás-vezérléssel, hatalmas méretű és felbontású képalkotással. A csúcskategóriás zenei rögzítés kiszolgálására, master készítésre és audiofil hallgatásra tervezett 8381A egy szabadon álló, teljes körű felügyeleti megoldást hoz létre, amely intelligensen alkalmazkodik bármilyen akusztikus környezethez.
Az új 8381A Smart Active Monitoring rendszert a 154. Audio Engineering Society (AES) konferencián mutatták be. Mindenki számára, aki részt vett az előadáson, azonnal világossá vált, hogy a 8381A monitorok könnyedén teljesítik a magával ragadó hangbemutatók jelentős hatásait, meggyőző méretekkel és részletességgel közvetítik a sztereó források műsorjelét. A 8381A hangsugárzó a „The Main Ones” termékcsalád tagjaként a Genelec szabadalmaztatott és díjnyertes „The Ones” pontforrás-monitorcsaládjához és a W371A adaptív mélysugárzóhoz kifejlesztett bevált technológiára épít.
A Genelec 8381A hangsugárzókból kialakított összeállítás teljes körű monitor-rendszer, magasabbra emeli a teljesítményi mércét azáltal, hogy szabályozott irányítottságot és színezetlen hangzást kínál mind a függőleges, mind az vízszintes-tengelyen. Ultraszéles frekvencia átvitele 20 Hz-től 35 000 Hz-ig terjed. Ezenkívül a csaknem 6 kW-os erősítőteljesítménnyel és a megdöbbentő, 126 dB-es maximális hangnyomással (a valaha elért legmagasabb értékkel) a 8381A a jelenleg elérhető audio-monitorok közül a legkifinomultabb funkciókat és specifikációkat kínálja.
Az IsoAcoustics a világszerte piacvezető audio-magazinok és szaklektorok számára bemutatta a nagyméretű mély-sugárzókhoz tervezett Aperta Sub XL hangsugárzó állványt. Ez a modell elérhetővé teszi a szabadalmaztatott IsoAcoustics technológiát akár 72,0 kg tömegű mélynyomók számára is. A logikus kialakítás nem igényli, de nem is akadályozza a mélysugárzó lábait, vizuálisan visszafogott marad, miközben felszabadítja a hangszórókban rejlő teljes potenciált. Az aktív mélysugárzók általában minél nagyobbak, annál mélyebbre mennek, és minél lejjebb mennek, annál inkább szükségük van akusztikus elcsatolásra. A kihívást jelentő alacsony frekvencia spektrum kezelésével az Aperta Sub XL lehetővé teszi a nagy mélynyomók számára, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsák.
Az ilyen hatalmas hangsugárzók erejének megszelídítése nem könnyű feladat, de az IsoAcousticsnak sikerült az Aperta Sub kialakítására építeni a kisebb mélynyomókhoz, hogy tökéletesen támogassa a nehezebb modelleket. Az alacsony frekvenciák elosztásának gondos kezelésével az Aperta Sub XL megőrzi a mélysugárzó erejét, miközben csökkenti a nem kívánt mellékhatásokat, ami tisztább, határozottabb hangzást eredményez. Speciálisan kialakított belső szigetelői elnyelik azt az energiát, amely egyébként az alatta lévő padlószerkezetbe kerülne, és zavarokat okozna a hangképben. Ezenkívül megakadályozza, hogy az energia visszaverődjön, és visszajusson a mélysugárzóba, ahol elkenődést okozhat. A IsoAcoustics mérnökei szerint az eredmény figyelemre méltó javulás a tisztaság és a definíció tekintetében – mindezek olyan hangzási tulajdonságok, amelyeket különösen nehéz elérni az alacsony frekvenciájú spektrumban.
A Goldring új zászlóshajója az E4 modell, amit költséghatékony fejlesztésként terveztek, bármely modern pénztárcabarát vagy középkategóriás lemezjátszóhoz alkalmazható, viszont a teljesítményre összpontosítva az E-sorozat csúcsát képviseli. Úgy tervezték, hogy kompatibilis legyen az összes közepes és nagy tömegű hangkarral, amilyen a legtöbb középkategóriás lemezjátszón megtalálható. Mivel az új Goldring E4 hangszedő ugyanolyan jó minőségű magból készült, mint a többi modell, ezért ideális mind azok számára, akik a régi, elavult hangszedőiket frissíteni szeretnék.
Az új szuper-ellipszis alakú teljes méretű gyémánt tű kisebb effektív tömeggel, jobb merevséggel és jobb nagyfrekvenciás részletkinyeréssel rendelkezik, mint a „ragasztott” elliptikus alternatívák. Az üreges alumínium tűszár könnyű súlya és kiváló merevsége lehetővé teszi, hogy a tű a középtől a magas frekvenciákig nagyobb pontossággal nyerje ki a muzsikát a barázdákból, a Magnetic Duplex technológia pontosabb hangszínt eredményez. Az alkalmazott anyag könnyű súlya és kiváló merevsége lehetővé teszi, hogy a tű a középtől a magasig terjedő frekvenciákat nagyobb pontossággal követhesse, miközben csökkenti a torzítást. Az E4, a Goldring nagy modelljeiben már bevált, mágneses duplex technológiát használja, amely két kis tömegű mágnest a tekercsekkel azonos szögben pozicionál – így mindegyik mágnes csak a hozzá tartozó tekercsével lép kölcsönhatásba. Mindezek lehetővé teszik az E4 számára, hogy pontosabban tegye át a barázdában lévő zenei információkat, nagyobb sztereó csatorna-elválasztást és pontosabb hangszínt eredményezzen.
Az „Azimuth” azt a szöget írja le, amelyet a tű függőleges középvonala a hanglemez felületével bezár. Ennek pontosan merőlegesnek kell lennie a barázda középvonalára. A legtöbb építési tervtől eltérően az E4 lehetővé teszi a mikrobeállítások elvégzését a gyártási folyamat során, így biztosítva, hogy minden hangszedő optimalizált csatornaegyensúly és áthallási beállításokkal hagyja el a Goldring gyárat – így nincs szükség további azimut beállításra. Az E4 mindössze 7,6 x 18 mikron (0,3 x 0,7 mil) méretű szuper-elliptikus tűvel szerelt, amelyet egyetlen homogén gyémántdarabból vágnak ki és csiszolnak. Ez alacsonyabb rezgő tömeget és jobb merevséget eredményez, ami viszont azt jelenti, hogy a nagyfrekvenciás részletek visszanyerésére való képessége drámaian javul a „ragasztott” elliptikus tű alternatívájához képest. Sokkal kevésbé valószínű, hogy „hibásan követi” vagy túllép a nagyfrekvenciás barázdamodulációk nyomon követése során. Finomra polírozott, 7,6 mikronos tűprofilja miatt hatékonyabban tud illeszkedni a belső barázdákba. Az alacsonyabb torzítás, a javított tranziens válasz és a lineáris frekvenciaátvitel mind hozzájárulnak a kiváló hangzáshűséghez, összehasonlítva bármely ár-értékkel összehasonlítható alternatívával.
Semmin sem csodálkozunk, sőt örömmel konstatáljuk és adunk hírt arról, hogy az audio-világba visszatérnek a régi elemek, amik nem a díszítést, inkább a használat praktikumát prezentálják. A NAD Electronics új C 3050 sztereó erősítő modelljében visszatérnek a fa oldalpanelek és a két kivezérlésjező VU-meter. A méltán híres és népszerű audio-gyártó a NAD Electronics neki vág a retro trendnek. A klasszikus, hetvenes évekbeli hifi-komponens trendnek megfelelően egy új, csúcskategóriás modellt mutat be. A C 3050 sztereó erősítő a bemeneti kezelőszervek alakja, 1970-es évekbeli kurzív márkajelzés, a diófa bevonatú vinil borítású szekrény és sötétszürke előlap tekintetében magával hordozza a nosztalgiát, viszont csak kívülről retro stílusú. Belsejében kategóriaelső erősítéssel büszkélkedhet, HybridDigital UcD kimeneti fokozattal és nagy teljesítményű Texas Instruments PCM5242 differenciál-DAC-al együttműködve csodálatos részleteket, magával ragadó háromdimenziót és lenyűgöző dinamikát biztosítanak.
A C 3050 a NAD MDC2 a jövőállóság modul-technológiáját is tartalmazza. Az opcionális modul beépítésével a hátsó panel MDC2 bővítőhelyébe a tulajdonosok olyan izgalmas új funkciókat kapnak, mint a BluOS nagy felbontású többszobás streaming és a Dirac Live room korrekció. A retro és modern elemek keveréke a C 3050-ben egy látványos, de funkcionálisan lenyűgöző erősítőt alkotnak, mindez megragadja a NAD történetének és hagyományainak lényegét.
A frissített kétsávos Wi-Fi-vel és Gigabit Ethernet-el rendelkező BluOS platform integrált támogatást nyújt több mint 20 népszerű streaming szolgáltatáshoz, köztük több veszteségmentes és nagy felbontású hangot kínáló szolgáltatáshoz, mint például az Amazon Music Ultra HD, a Deezer, a Qobuz, és Tidal. A BluOS MQA dekódolási és renderelési képességgel támogatja a nagy felbontású hangot 24 bit/192 kHz-ig. Az MDC2 BluOS-D modul személyes könyvtárból és több ezer internetes rádióállomásról is lehetővé teszi a lejátszást. A telepített MDC2 BluOS-D kártyával a C 3050 akár 64 zónával rendelkező, teljes otthoni zenei rendszer része is lehet.
A NAD Electronics bejelentette a Masters M66 BluOS Streaming DAC-Preamplifier modellt, egy új, kompromisszumok nélküli zászlóshajó-komponenst, amely annyira fejlett, hogy egy teljesen új kategóriát képvisel. Az M66 olyan élvonalbeli képességeket kínál, mint a BluOS nagyfelbontású zenei streamelés, a Dirac Live Room Correction, a Dirac Live Bass Control és – elsőként kétcsatornás elő-erősítőben – négy független mélynyomó kimenet.
Az építési minőség kiemelkedő. Alumínium ház, élénk 7 hüvelykes érintőképernyő és rendkívül sima hangerőszabályzó. Bízvást állíthatjuk, hogy az M66 az elkövetkező évtizedekben a tulajdonos büszkesége lesz. Vizuálisan, hangzásilag és technológiailag tökéletesen illeszkedik a NAD díjnyertes M23 végerősítőjéhez. De, természetesen az M66 bármilyen nagy teljesítményű végerősítővel párosítható.
A híres BluOS többszobás zenekezelő rendszeren alapuló hálózati streamerrel az M66 hozzáférést biztosít szinte az összes valaha rögzített zenéhez, akár 24 bit/192 kHz felbontásban. Mint minden BluOS-kompatibilis komponens, az M66 is rendelkezik teljes MQA dekódolási és megjelenítési képességgel. Az Android, iOS, macOS és Windows operációs rendszerekhez elérhető intuitív BluOS Controller alkalmazás több mint 20 streaming szolgáltatás integrált támogatásával rendelkezik, köztük számos veszteségmentes és nagy felbontású zenét kínáló szolgáltatás. A BluOS-felhasználók több ezer internetes rádióállomást is elérhetnek, és lejátszhatják a helyi vagy hálózati meghajtókon tárolt zenéket. Az M66-tal a felhasználók egyetlen szobában játszhatnak zenét, vagy NAD és más hardverpartnerek BluOS-kompatibilis komponensével, otthoni hálózaton keresztül, akár 63 másik helységgel oszthatnak meg zenét.
A Dirac Live Room Correction funkcióval rendelkező M66 lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bármely audio-rendszer leggyengébb láncszemét kezeljék: magát a lehallgatótermet. A mellékelt kalibráló mikrofont csatlakoztatva, a Dirac Live alkalmazást okos eszközön elindítva a lejátszott teszthangokat a Dirac elemzi, majd kompenzálja a gyakori akusztikai problémákat, például az állóhullámokat és a nem kívánt visszaverődéseket. Az eredmények átformálóak: a hallgatók élvezni fogják a feszesebb basszust, a jobb hangszín pontosságot, a jelentősen jobb tisztaságot és a pontosabb képalkotást. …„Úgy gondoljuk, hogy az M66 a ma technikailag elérhető csúcsot képviseli, és a NAD MDC2 jövőbiztos platformjának köszönhetően a technológia fejlődésével az M66 továbbra is az élvonalban marad”… – nyilatkozta Cas Oostvogel, a NAD Electronics termékmenedzsere.
Egy ikon és egy legenda, a Bowers & Wilkins Nautilus hangsugárzó, mint mindig, rendelésre készült termékként kapható a Bowers & Wilkins gyárban 30 éve. Ennek a mérföldkőnek a jegyében a Bowers & Wilkins megalkotott egy egyedülálló Nautilus-párt lenyűgöző Abalone Pearl festéssel, amely ebben a kivitelben tökéletesen megemlékezik a mérföldkőnek számító évfordulóról. …„A Nautilus a féktelen ambíció és a forradalmi dizájn egyedülálló kombinációja, és mindig is az volt – a valóban eredeti, hangdobozon kívüli gondolkodás eredménye, amely tökéletesen magába foglalja a Bowers & Wilkins márkafilozófiát”… – áll a cég közleményében.
Az Abalone Pearl bevonat természetesen a tökéletes szín, helyénvaló, mivel ez annak a tengeri puhatestű héjának belső színe, amely a Nautilus nevét ihlette. Az, hogy a Nautilus még körülbelül 30 évvel a bevezetése után is a leglátványosabb hangsugárzó, bizonyítja mind a cégalapító, John Bowers figyelemre méltó, úttörő vízióját, aki röviddel halála előtt kezdeményezte a Nautilus projektet, mind pedig Laurence Dickie vezető mérnök tudományát, aki végül átadta ezt az örökséget.
A Nautilus mögött meghúzódó ötlet egyszerű volt, de óriási kihívást jelentő: készíteni egy olyan hangsugárzót, amely nem úgy szól, mint egy hangszóró. Az idő és a praktikum vagy a költségek minimális korlátai között a Nautilus szinte valósággá vált koncepció-autóként jelent meg, egy radikális, ötéves projektben annak feltárására, hogy a hagyományos paraméterezésű hangsugárzó ház mennyi negatív hatást rejt, amiket az innovatív tervezés könnyedén megszüntethet. Az eredmény egy olyan forradalom volt a hangszórógyártásban, amely bevezette az exponenciálisan szűkülő cső koncepcióját a hangszórók tervezésébe. A „Nautilus cső” ezután elnyerte a Queen’s Award for Innovation díjat, és csak egy volt a Nautilus projekt számára kifejlesztett számos áttörés közül, amelyek a későbbiekben befolyásolták a vállalat jövőbeli terméktervezését. A szintén figyelemre méltó B&W 801 mellett a Nautilus kulcsfontosságú eleme volt annak, hogy a Bowers & Wilkins-t a világ vezető audiomárkájává emelje.
30 évvel később a Nautilust még mindig ugyanúgy építik, egy Nautilus pár megépítése gondos, kézzel épített folyamat. A hangsugárzóház felépítése több mint egy hetet vesz igénybe – és még azelőtt, hogy csiszolására, festésére vagy polírozására gondolnának. Nem csoda, hogy a Nautilus iránti kereslet 30 éves fennállása alatt folyamatosan meghaladta a kínálatot, és jelenleg két év a várólista egy új modellre.