A DSD felvételi eljárás már az SACD formátum előtt is létezett, mely archiválási célokkal lett kifejlesztve. Erre azért volt szükség, mert az archiváló technikusok úgy érezték, hogy a PCM formátum nem képes megfelelő minőségben tárolni a hangot az analóg mesterszalagról. Önmagában egy folyamatosan változó zene folyam, az 1 bites technológia lett a válasz erre a problémára. A kezdetektől sok idő telt el, a PCM ma már sokkal jobb, mint régen volt, azonban a PCM formátum még mindig sokak szerint hozzáad vagy elvesz valamit a hangból, ami szerintünk sincs elég közel a természeteshez.
Az SACD jobb! Kemény formátumháborúk, a kalózkodástól való félelem és a lejátszó minősége mindig is problémát jelentett az SACD-nek. De 2011-ben a SONY megegyezett egy átvivő protokollban, ami megengedi, hogy teljesen tiszta DSD fájlt stream-eljünk a számítógépünkről vagy média lejátszónkról egy USB-n keresztül az általunk választott D/A konverterre. Rengeteget tesztelés után a DSD formátum közelebb nem is kerülhetne egy mesterszalaghoz. A tesztelési környezetben jelenlévő emberek egytől-egyig komoly szakemberek voltak, mind a producer, mind a művész, aki a felvételt készítette. Mindannyian ugyanarra a konklúzióra jutottak, hogy csak a mesterszalag hangját csak a DSD képes igazán felvenni. És ha a minőség számít, akkor a DSD lesz az a formátum, ami a tökéletesen képes lesz visszaadni a mesterszalag minőségét. Továbbá ez lehet a jövő felvétel formátuma! Végre közel vagyunk a 60-as 70-es évek felvételeinél használt magnetofonok hangzásához.
Azok a címek, amelyek kiemelik, hogy: „egyenesen a mesterszalagról DSD-re” mind olyan zene, amiről tudjuk, hogy sosem láttak többet 1 bitnél. Ez azt jelenti, hogy a muzsika analóg lett rögzítve és áttéve DSD-re. Ha nem szeretné, hogy szalagos magnó legyen a rendszerében, vagy nem engedheti meg a költségvetés a ma igen drága (régi és új!) magnókat, akkor a DSD lesz hozzá a legközelebb. Ez az, amit mi kínál a DSD – a mesterszalaghoz legközelebb álló hangzásminőséget.
A DSD file-ok lejátszása még mindig kissé újnak számít az audio lejátszás egyéb technikáihoz képest. Jó teljesítményt nyújt, de jó rendszert is követel. Bevett módszer, hogy a lehető legkevesebb egyéb folyamatot futtassuk, miközben zenét hallgatunk. A legjobb megoldás, ha van egy dedikált számítógépünk kizárólag zenehallgatásra melyen szigorúan csak azok a programok vannak telepítve, amire feltétlen szükségünk van.
A www.dsdfile.com azzal a céllal jött létre, hogy kiszolgálja az audiofile és a zeneszerető világot a legjobb minőségű felvételekkel. Az általuk kiadott lemezek értékeléshez egy Studer B67-est használnak a mesterszalag egy első generációs másolatával. Ezután egy Meitner MA–1 és egy Apple MacBook Air következik, amelyen az Audirvana fut, ezen kívül egy PC, amin a Korg Audiogate fut egy Kor DAC–10-zel. Ezeket a kombinációkat szeretik, de birtokukban van sok más Tape Deck, DSD DAC, számítógép és lejátszó szoftver is. A DSD lejátszás világában is folyamatos a fejlődés, legalábbis azon fáradozik a www.dsdfile.com csapata.