A tudomány még nem tud teljes választ adni arra a kérdésre, hogy az emberek miként érzékelik a hangzást. Nem csak a fülünket és biztosan nem csak az agyunkat érik hatások, bizonyos, hogy a lelki tényezők miatt mindegyikünk másként fogja fel a zenét. 1996-óta létezik egy kicsiny olasz cég, amelynek alapítói Giampietro és Amedeo Schembri zene iránti szenvedélye oda vezetett, hogy minden tudást és igyekezett, valamint tapasztalatot felhalmozva elindult az élethű hitelességet képviselő audiorendszerek tervezésének és gyártásának cseppet sem „fáklyás menet” egyszerűségű útján.
A Viva Audio filozófiája egy feltevésen alapul, nevezetesen, hogy az emberek az élő koncertek élményét érezzék otthonaikban és a hangzás minősége meghozza az elmélyülést. A Schembri testvérek célja, hogy a zene, hozzáértő szerelmeseinek élő koncert élményt adjon minden egyes alkalommal, amikor Viva Audio eszközökön hallgat felvételeket.
„Filozófiánk alapja megérteni a zene eredeti jelentését. A hangzás minősége az emberi érzékek és az érzékenység kifinomodásából származik. Mi a kritikus lehallgatási gyakorlatot, mint minőségi színvonalat emeljük lécként a késztermékek elé, hogy a hang minősége lehetővé tegye a hallgató számára csatlakozni az eredeti zenei üzenethez.”
Amedeo Schembri már tinédzser éveiben kezdett kísérletezni az erősítés technikával és hangszóró prototípusok sorával. A kísérletezés célja az alapanyagok használatának megismerése és kikutatása volt. Az anyagokkal eltöltött temérdek munkaóra további alkotó képességet és találékonyságot kovácsolt. Ekkor még hiányzott a gyakorlati, tervezési megközelítés, ezért Amedeo külsősként helyezkedett el, mint audio berendezés tervező és technikus. További tapasztalati lehetőségeket is szerzett különböző stúdiókban. Huszonhat évesen Amedeo képes volt teljes stúdió berendezést tervezni figyelembe véve a helység minden akusztikai tulajdonságát. A munka a stúdiókban döntő jelentőségű volt, mert lehetővé tette, hogy Amedeo közvetlen kapcsolatot építsen ki a zenészekkel és a pontos hangszerhangok beágyazódjanak memóriájába. Amedeo képességei nem a műszaki főiskolán tanultakon alapulnak. Tevékenységét az a vágy is mozgatja, hogy megvédje kreativitását. A hagyományos tervezési filozófia helyett, amely előterében a termékek műszaki paraméterei állnak, inkább elsősorban a hallgatók véleményére támaszkodva épít, mert ők azok akik szívvel és lélekkel érzékelik a zenét. Az egyetlen helyes utalás az élő zene – nem a reprodukált hang. Míg sok gyártó azzal foglalkozik, hogy tömörítse és csökkentse a hangi információkat, addig a Viva Audio termékek lehetővé teszik a teljes dinamikatartomány leképezését és így a hallgatóság felidézheti a koncerteken kialakult saját természetes érzelmeit, élményeit.
A Viva Audio meglehetősen szokatlan termékfejlesztési stratégiája egy klasszikus és egy modern elven alapszik. Az „arany korszak” hangzása, amely készülékek és hangsugárzók közül sok még mindig a csúcsot jelenti, valamint a modern technológiák segítségével a legjobb minőségű anyagok felhasználásával elérni, hogy a minőségi hang elérje egy élő előadás művészi szintjét. A cégalapítók szerint a fegyelmezettséget lehetetlen helyettesíteni a rutinszerű tömeggyártási folyamatokkal. Minden gyártási lépést egy átlátható folyamatban, magasan képzett szakemberekkel kell elvégezni, akik közül szerencsére sokan rendelkeznek profi zenei háttérrel. Néhányuk munkája szervesen kötődik zenekarok erősítés nélküli akusztikai hangzásának beállításához. Kifejezetten a fa felületek kidolgozására Olaszországban és Lettországban képzett szakemberek állnak hadrendbe. A tökéletes audio berendezés minden eleme megköveteli a legmagasabb szintű szakmaiságot, a magas minőségi színvonalat előírják a beszállítóknak is.
Az idei High-End Show München keretein belül mutatták be az „Egoista” fantázianevű csöves fejhallgató erősítőjüket. Csak analóg bemenete van, 35 kiló, 845-ös végcsövekkel megy és csak fejhallgatót hajt. Az ára sem kicsi, hét számjegyű. A belépő integrált erősítőjük, amiből csak együteműt készítenek a Solistino névre „hallgat”. Készítenek egyedülálló kivitelezésben moduláris hangszóró rendszert, ennek célja a maximális teljesítmény és rugalmasság elérése zárt terekben. Kevesebb, mint 100M Ft-ért építenek a szobádhoz (amennyiben elegendően nagy a „palotád”) egy komplett aktív tölcséres rendszert. Olyan színt rendelsz, amilyet akarsz, csak fát és alumíniumot használnak. Szemet gyönyörködtető például a Porsche Speed Yellow/Ferrari Maranello Rosso színkombináció.
A hazai forgalmazó a Zebraudio Kft. lehetőséget teremt számunkra a Viva Audio termékekkel való megismerkedésre, hogy olvasóink minél előbb tájékozottak legyenek az itáliai kézművesek remekeinek vonatkozásában.