A nagy európai High-End kiállítás Európa legjelentősebb és legnagyobb „hangversenye” az év során. Az idén 37. alkalommal megrendezésre került trade show előkészületeire jellemző, hogy a teljes kiállítótér már hónapokkal korábban az utolsó négyzetméterig le volt foglalva. Több, mint 500 kiállító mutatta be termékeit, többek között ezért is a High-End audio egyik legfontosabb rendezvénye. A kiállítás első napja kizárólag a világ minden tájáról érkező szakmai látogatók és a média számára fenntartott, a többi nap a „nagyközönségé”. A müncheni esemény kulcsfontosságú találkozási pontot jelent mindenkinek, aki vagy a termékfejlesztésre vagy a kereskedelemre, de lehet mindkettő területre koncentrál.
A Show idei jelmondata: Hallgasd a zenét! A prospektusok címlapján Kari Bremnes aki új, a szerencsések részére a helyszínen dedikált lemezanyagával jelentkezett a show-ra. A Norvég énekes és dalszerző a világ legnagyobb audio-kiállításának idei márka nagykövete. Szerintünk a legjobbra esett a rendezők választása, hiszen számos lemeze minden High-End kiállítás bemutatóanyaga, reméljük ez lesz az új zenealbum sorsa is! Kari Bremnes mindig magas színvonalú muzsikát mutat be, az egyik legkiválóbb kortárs női énekes. Dalai tökéletesen összekapcsolják a magas művészi teljesítményt és a kiváló zenei reprodukciót nyújtó berendezéseket, hangsugárzókat.
A technikai kavalkádban jól megférnek egymás mellett a melegítő elektroncsövek, a hűvös számítógépes jelfeldolgozók, a stílusos lemezjátszók és a csendes működésű merevlemezek. A High-End jelenleg olyan technológiákat foglal magában, amelyek mindenek felett a zenét és annak tisztaságát szolgálják, függetlenül attól, hogy kettő, 5.1 vagy mégtöbb hangcsatornát alkalmaznak. A remek analóg készülékek harmonikusan keveredtek a legújabb multimédiás berendezésekkel. A tökéletesen kidolgozott hangsugárzók, a „hagyományos” elektroncsöves erősítők és a kultikussá vált lemezjátszók egymás mellett álltak a digitális, hálózati-eszközökkel, az audio streaming-megoldásokkal, a digitális vezeték nélküli rendszerekkel és multimédiás állomásokkal. A zeneszerető látogatók mindent megtalálhattak ami csak szívük vágya, kortól és stílustól függetlenül.
Képi összefoglaló a teljesség nélkül, mert az lehetetlen.
Már a hatodik alkalommal kerül megrendezésre a Canjam Europe, a fejhallgatózásban érdekeltek legnagyobb összejövetele. A Canjam Europe minden évben egyre nagyobb lett, idén új helyszínen a világ legnagyobb High-End Show-jával együtt kerül megrendezésre Münchenben. A Canjam Europe közel a főépületi (M.O.C.) kiállításokhoz, némi gyaloglással volt elérhető. Ezen a kiállításon a látogatók különböző gyártók fejhallgatóit, DA-konvertereit és erősítőit hallgathatták meg minden méretben, alakban és árkategóriában. Kipróbálható volt több nagy-felbontású lejátszó, Bluetooth-hangszóró és rengeteg tartozék. A különböző előadásokon szakértőktől szerezhettek tippeket.
Az Ambient Acoustics a lenyűgöző 10 fejhallgatóból álló választékát hozta Ukrajnából Münchenbe.
A Jerry Harvey-vel együttműködésben kifejlesztett új fülhallgató mellett az Astell & Kern két új DAP készülékének világpremierje a CanJam idei rendezvényén.
A Sonoma Acoustics ‘One Model elektrosztatikus fejhallgatóját kínálja a mellékelt DAC-al a Canjam Munich exkluzív lehallgató-szobájában.
Az egyéni IEM úttörője az Ultimate Ears Pro, amely új, UE6 Pro és UE Live fülhallgatót hozott Münchenbe.
A DITA új, találóan elnevezett „Twins” fülhallgatóival érkezett a CanJam München-re.
A Campfire Audio első teljes méretű fejhallgatójának európai premierje a CanJam München, valamint az IEM Comet és az Atlas készülékeké.
A Hidizs a CanJam Munich rendezvényén a legújabb digitális audio termékeket kínálja: az AP200 Hi-Res audio-lejátszót és a DH1000 DAC/Amp-ot.
Mivel az idei adatok még nem állnak rendelkezésre, álljon itt egy kis összehasonlítás a High End Society szerint a tavalyi, 2017-es show hivatalos adatai szerint: összesen 538 kiállító 44 országból (ez + 4% a 2016 évhez képest). A látogatói számok: 21 412 látogató (+ 10%), ebből 8 000 kereskedelmi cég delegáltja 78 országból (+ 13%). A látogatókon kívül hatalmas média jelenlét az egész világból, szakmai és általános újságok, televíziós társaságok tudósítói munkatársai.
Egyenlőre nincs más hely Európában ahol, ilyen nagyszabású, az audio-termékek teljes skáláját lenyűgözően bemutató kiállítás lenne. Az iparági szolgáltatók sokfélesége tükrözi mind a nagy cégeket, mind a sok kisebb, csak egy termékre vagy szolgáltatásra szakosodott piaci szereplőt. Az ágazat vezető globális szereplői mellett mindig vannak olyan kisebb audio cégek és szakemberek, akik az innováció iránti szenvedélyüket mutatják.
A kiállítás mindig egyedülálló betekintést enged a piac szegmenseibe, természetesen az út a végső csúcshoz, a technikai tökéletességhez vezet. Ezt még nem értük el. talán jövőre – ezért várnak mindenkit szerettel a következő 2019-es rendezvényre.