Aki a nagy japán hangszedőgyártók témájú cikkünkből kimaradt. Junji Kimura az egyik leginnovatívabb audio-tervező, a 47 Labs megalapítója. Csak kevesen tudnak arról, hogy Junji-San, mielőtt megalapította saját vállalkozását, széleskörű tapasztalatokat szerzett mind az elektroncsöves, mind a félvezetős alapú áramköri tervezésben.
1963 és 1972 között Junji hangkarokat, lemezjátszókat, hangszórókat, erősítőket tervezett a Pioneer és a Kenwood elektronikai óriások számára, eközben 1970-ben megalapította az Uni Creates Co. vállalatot. A következő 10 évben a nagy cégek számára megtervezte a Luxman L & G sorozatú elektronikákat, a Luxman PD sorozatú lemezjátszót és a CL32 elektroncsöves előerősítőt. 1980 és 1992 között Junji a Kyocera (Micro Seiki) PL901 és PL910 lemezjátszók, valamint az A710 és 910 sorozatú erősítők gyártásában dolgozott.
A köztiszteletben álló tervezőmérnök a világhírű cégeknél eltöltött pályafutása után 1992-ben saját márkát alapított, ez lett a 47 Labs. A 47 Laboratories a „Kimura Labs” rövidítése. Ez nem vicc – a névben szereplő „47” kód megfejtésének kulcsát a japán nyelvben kell keresni. A „4” szám sárga színnel látható, a sárgát pedig japánul „ki”-nek hívják: a „7” lila, kiejtése pedig „mura(saki)”. Ha összerakjuk őket, a „47” kód feloldódik, így a „ki-mura”. Ez a hozzáállás egy fontos kulcs a 47 Labs termékek tulajdonságainak megfejtésében. A fejlesztések során nem a hagyományos technikákból és beidegződésekből indult ki, hanem saját fülére és tapasztalataira támaszkodott. Ilyenek a 47 Labs égisze alatt létrejött találmányai gyakran forradalmiak, például a 4704 PiTracer CD transport, a Koma lemezjátszó és a vékony OTA kábelezés.
A PiTracer CD-futómű Junji Kimura-san tizenkét évnyi kutató/fejlesztő munkájának eredménye. Ez a csúcsmodell az indítéka annak, hogy 1992-ben létrehozta a 47 Laboratory-t.
A modell 4724 KOMA lemezjátszó kettő, ellentétes irányban forgó lemeztányérral rendelkezik. Ez a lemezjátszó forradalmi. Ezzel a megoldással a sebességingadozás és a rezonanciák terjedése drasztikusan le van szorítva. A Koma rezonanciák csillapítása helyett rezonancia-szabályozást alkalmaz, mert a túlzott csillapításnak sok hátránya van). Egy modell, ami teljesen új alapokra helyezi az LP-lejátszást.
Az 4708 OTA kábelkészlet alapja a vékony, tömör rézvezetőből és egy műanyag burkolatból áll. Tiszta zenei közvetítés, ahol a zene gyönyörű harmonikus struktúrái érintetlenek maradnak. A hangzás tiszta, koherens és élénk. A kábel, konstrukciója miatt nagyon „gyors” és dinamikus (úgy tűnik, mintha más kábelekben eltűnne az energikusság), nem hallunk folyamatosan jelen lévő, lassú basszust, hanem egy nagyon rugalmas és meghatározott, frenetikus hatású reprodukciót. A különböző kábel-készletek szinte nem mutatnak meghatározó hangzásirányt, azt állítják, hogy a kábel nem lehet rendszerhangoló. A gyakorlatban csak nagyon kevés kábel képes erre. A 47 Labs OTA nagyon közel áll az utópiához.
A nagyfokú minimalizmus minden termék esetében ritka hitelességet, kézzelfoghatóságot, dinamikát és főleg libabőrt eredményez. Megjegyzendő, hogy itt nem a tipikus „High-End” hangzási tulajdonságokról beszélünk – a 47 Labs kifejezetten a zenéről szól. Az eredeti zenei jel gyakorlatilag érintetlen marad, mivel a végletekig kiegyensúlyozott jelút csak a lényeges összetevőkre csökken. A zenét a lehető legtisztábban adja át, megőrizve a hangok elevenségét, természetességét, gazdagságát. Mind a megközelítés, mind a hangzás forradalmi, és van eset, hogy ára megfizethető. Különleges műalkotások, amelyek megjelenésükkel nem villognak, hanem muzikalitással hódítják meg a zenekedvelők szívét.
A 47 Labs Kichijoji-ban található, amely város valójában nincs messze Tokió belvárosától. És itt beugrik, hogy Junji miért nevezte el elektronikai vonalát Shigaraki-nak. Shigaraki városa egyike a hat legrégebbi fazekasközpontnak Japánban. A Shigaraki-ból származó kőedényeket 1300 körül kezdték gyártani és a mai napig készítik! Shigarakiban eddig 47 ősi kemencehelyet fedeztek fel. A hagyományos Shigaraki kőedények egyik megkülönböztető eleme a fatüzelésű Anagama kemencékben való kiégetés. Így az edény a természetes hamutól nyeri el végső megjelenését. A Shigaraki kőedények ritkán láthatók a fejlett nyugaton, de nagyon fontos a japán kultúrában. Junji valószínűleg az egyetlen, aki Shigaraki kerámiákat épít be egy elektronikába.
…„Amikor megkérdezték tőlem, hogy mit várok a legjobban a csúcskategóriás hangzástól, a válasz mindig ellentmond annak, amit a jólcsengő márkanevekben találok. Ott, ugyanis nincsenek, vagy kevesek a drága alkatrészek. Aztán van egy felfogás, miszerint a jelfeldolgozás folyamata során az összes szennyeződés és torzítás lehető legnagyobb mértékű kiküszöbölésével kell eljutni arra a pontra, ahol az eredményül kapott hang egy irreális, virtuális térben bemutathatóvá válik. Azt kell mondanom, hogy bizonyos elveszett részletek a közvetítők az egyes hangok között, hogy az egész zenévé váljon. Amik a hangot zenévé teszik, a hang „tevékenységének” hívom. Enélkül a hang soha nem lesz képes kommunikálni, és attól tartok, hogy a csúcsminőségű hangzás a hang felesleges „tisztítása” által a zene megölése lesz, mert teljesen elszigeteli a hallgatót a zenéjétől. Nem vagyok pesszimista de, a hang purizmustól a hangzás alapú „aktivizmusig” paradigmaváltásra van szükség, hogy fel élesszük szeretett hangzás-kultúránkat”…
Kimura alkotásait nem a szimpla hifi-rajongóknak szánják. A 47 Labs termékei kizárólag azok számára készültek, akik megértik Kimura érték-érzékét, értékrendjét. Kimura igazi úriember, de nem köt kompromisszumot, ha a hangzás hamisítatlan világáról van szó. A 47 Lab. termékeinek gyártása jelenleg sajnos háttérbe szorul, mert Junji Kimura mára elérte az idős kort.